Ana Karenjina za pamćenje

Autor: //Datum objave: 19.12.2012.

RIJEKA – HNK Ivana pl. Zajca sinoć je bilo središte ponajbolje baletne uspješnice zadnjih godina, Ane Karenjine Rodiona Ščedrina. Ovaj je balet prvi put izveden prije 30-ak godina, a sinoć ga je publika još jednom mogla vidjeti u koreografiji i režiji Dinka Bogdanića.

Ane Karenjine Rodiona Ščedrina. Ovaj je balet prvi put izveden prije 30-ak godina, a sinoć ga je publika još jednom mogla vidjeti u koreografiji i režiji Dinka Bogdanića.

 
Bogdanić je iz najpoznatijeg Tolstojevog romana odlučio u prvi plan staviti ljubavnu priču i snažan emotivni odnos Ane i Vronskog koji je, nažalost, završio tragično. No, s druge strane, upravo takav kraj daje dodatnu čar ovom performansu. Besmrtna baletna priča u tri čina o ranjivoj i svojeglavoj, ali hrabroj i odlučnoj ženi prikazana je klasičnim i neoklasičnim opusom baletne tehnike.
 
Ronald Savković i Cristina Lukanec, izvor: HNK Rijeka
 
U glavnoj ulozi nastupila je Cristina Lukanec, koja se  besprijekorno uživjela u tako kompleksan lik Ane Karenjine. Ništa slabiji nije bio ni Ronald Savković u ulozi njenog pratitelja Alekseja Vronskog, kao ni Dmitri Andrejčuk kao Levin. Lukanec je uspješno odradila zadaću uprizorenja unutarnje borbe sa samom sobom, svojim srcem i mozgom, dušom i glavom, duhom i tijelom, determiniranim odnosima u društvu i slobodnom voljom. U svakom je pokretu davala dojam snažne Anine dostojanstvenosti.
 
Pratnju je činio cijeli riječki baletni ansambl te polaznice škole za Klasični balet u Rijeci i članice plesne udruge Dance studio Rijeka. Pokazale su veliku uvježbanost i u tehnički odličnoj izvedbi pružile adekvatnu potporu glavnim protagonistima ovog baleta.
 
Rodion Konstantinovič Ščedrin je ovaj balet pisao za Maju Plisetskaju, jednu od najvećih plesnih umjetnica 20. stoljeća, a sve su dosadašnje izvedbe izazvale izvrsne kritike. Lav Nikolajevič Tolstoj autor je realističkog romana “Ana Karenjina”, djela koje je uzdrmalo društvo u 19. stoljeću. Anin je lik inspiriran Marijom Hartung, starijom kćeri ruskog pjesnika Aleksandra Puškina. Ujedno se radi o vrhuncu realizma te tadašnju stvarnost prikazuje iznimno vjerno i objektivno, a opet dovoljno strasno i s velikom dozom kontroverze pošto se radi o ženi koja je slijedila svoje (prevrtljivo) srce pod svaku cijenu, što ju je na kraju i koštalo života. Tada su se kritičari itekako uzburkali i nisu željeli da djelo dobije zasluženu pozornost jer se kosilo s njihovim svjetonazorom i cenzurom. Jasno je kako bi danas takav potez bio koban te značajno osiromašio umjetničku scenu, a posebno ovu baletnu. Uostalom, Ščedrin je svakako zaslužio svaku pohvalu za uvijek škakljivo prebacivanje takvog djela u ples.
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Najnovije vijesti na portalu:

Baletni svijet ostao bez dva velikana

MOSKVA – Baletni svijet izgubio je u ponedjeljak dva svoja velika umjetnika. U 83. godini preminuo je Jurij Vladimirov, a izgubili smo i Jurija Grigoroviča, koji je imao 98 g

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret