ZAGREB – Pavla Mikolavčić, balerina Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu promovirana je u prvakinju baleta. Ova titula smještena je visoko u hijerarhiji baleta u Hrvatskoj, a nadmašuje ju jedino titula nacionalne baletne prvakinje koju drže Almira Osmanović i Irena Pasarić.
Pavla je rođena 5. veljače 1979. godine u Zagrebu, završila je školu za klasični balet u Zagrebu 1996. godine u klasi profesorice Silve Muradori i Visoku školu za muziku – odjel klasičnog baleta u Münchenu u klasi profesora Prokofjeva. Iste je godine u siječnju sudjelovala na prestižnom baletnom natjecanju Prix de Lausanne i ušla u grupu polufinalista. Na Državnom prvenstvu mladih plesača 1996. i 1997. godine osvojila je prvo mjesto s klasičnim koreografijama Silve Muradori i Guya Perkova te modernim koreografijama Milka Šparembleka. Članica Baleta HNK u Zagrebu postala je u sezoni 1996./1997., od 1998. do 2004. godine bila je angažirana u Bayerische Staatsballet München, a zatim se ponovo vraća u Zagreb.
U zagrebačkom je baletu plesala u svim repertoarnim predstavama i imala niz vrlo zapaženih uloga: Klara i Vila Šećera u Orašaru koreografa Waczlawa Orlikovskog, La Sylphide i Effie u La Sylphide Normana Dixona, Vila temperamenta i Plava ptica u Trnoružici Dereka Deanea, Euterpa i Terpsihora u Maestru koreografkinje Ljiljane Gvozdenović, Pas de deux seljana i Myrtha u Giselle Iraide Lukašove, Neka djevojka-klaun u Pjesmama ljubavi i smrti Milka Šparembleka, Pas de trois i Pas de quatre u Labuđem jezeru Dereka Deanea, Pepeljuga i Jesen u Pepeljugi Dereka Deanea, Lisa u Vragolastoj djevojci Vladimira Derevianka, Quitri i Kraljica Drijada u Don Quijoteu Patricka Armanda, solo u Concertu Baroccu Georgea Balanchinea, solo u Paquiti Dereka Deanea, Bijela Djevojka u baletu Air koreografa Martina Müllera, Swanilda u Coppeliji na Montmartreu Yourija Vamosa, Snježna kraljica u Orašaru Dereka Deanea i solo u Večeri njemačkih autora Uwea Scholza.
Pavla na pozornici, izvor: hnk.hr
Uvrštena je na listu Top 100 najboljih svjetskih plesača u sezoni 2010./2011 uglednog britanskog časopisa Dance Europe za ulogu u baletu Air skladatelja Krešimira Seletkovića i koreografa Martina Müllera.
– Moram reći da mi se jako sviđa Pavla. Odmah sam je primijetio. Ona je prekrasna klasična balerina, no ima i onaj izgled, onaj karakter i izražajnost koji su potrebni za ulogu Djevojke u bijelom. A u ovih šest tjedana nevjerojatno je izrasla, transformirala se, ne mogu vjerovati koliko je urasla u ulogu. Kako se samo kreće – potpuno drugačije i slobodnije nego u početku. Postala je prekrasno ekspresivna! Od samog početka pokazivala je veliko zanimanje i želju i više je nego opravdala moja očekivanja. Mogla bi raditi u bilo kojem suvremenom baletnom ansamblu, da, mogla bi biti Kyliánova plesačica – istaknuo je koreograf u intervjuu kojeg je dao Andreji Jeličić, a za Balet.com.hr istaknuo je kako se osjeća veoma počašćenim što je mogao raditi s njom, jer je veoma posebna.
Pavla je i više puta nagrađena za svoj trud i rad, primila je nagradu Ana Roje 2007., 2009. i 2012. godine i nagradu Hrvatskog glumišta 2009. i 2011. godine. Njezina ljubav prema baletu osjeća se na sceni i nevjerojatno je predana ulogama koje pleše. U nekima se ogleda njezina sjajna gluma (Vragolasta djevojka, Coppelia na Montmartreu), a neke naglašavaju njezinu ljepotu i izvrsnu klasičnu tehniku (Concerto Barocco, Druga simfonija u sklopu Večeri njemačkih autora). Ekspresivna je u suvremenim baletima, a takav joj je izričaj blizak i u vlastitim koreografijama koje su izvedene u okviru Koreolabosa: Aha, gdje sam ono stala (2010.), Handle with care (2011. ), Neizgovoreno (2012.).
– Meni se, da to tako kažem, posrećilo na kraju sezone, jer imala sam sve uvjete za promociju. Plesala sam sve velike uloge duže od jedne sezone. Svi smo sjeli, popričali i složili se u vezi promocije. Presretna sam jer posljednje dvije do tri sezone puno radim, plesala sam sve uloge, male, srednje i velike i radila sam posao za troje ljudi. To je bilo vrlo iscrpljujuće. Budući da sam postala prvakinja, sad ću se moći koncentirati na uloge i razraditi ih. Meni je ova titula i velika odgovornost, ali vidim je kao krunu svog dosadašnjeg rada i ne bojim se. Nadam se da ću odsada moći raditi uloge kakve prije nisam, što mi je veliki izazov. Uostalom, ja sam u HNK Zagreb krenula od ansambla, prošla sam sve titule i puno sam radila. Kad se trudiš, to ne može proći nezapaženo i zato sam veoma sretna – rekla je Pavla za Balet.com.hr.
Čestitamo Pavli i radujemo se što ćemo je još dugo gledati na kazališnim daskama u starim i novim ulogama.