Petranović proslavio 30. obljetnicu rada

Autor: //Datum objave: 22.12.2022.

ZAGREB – Nacionalni prvak Baleta HNK u Zagrebu, Tomislav Petranović u srijedu 21. prosinca obilježio je 30. obljetnicu umjetničkoga rada. Trideset godina uspješne karijere zaokružio je izvedbom Princa u baletu Orašar P.I.Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakhova premijerno izvedenog 29.studenoga 2019. godine.

Tomislav Petranović, pripada maloj skupini hrvatskih plesača srednje genera­cije koji su velik dio svoje sjajne karijere ostvarili na nekim od najpoznatijih svjetskih baletnih pozornica.

Rođen je 8. ožujka 1976. u Zagrebu. Otkad je kao dijete nastupio u ulozi malog Leonea u filmu Glembajevi Antuna Vrdoljaka bilo je jasno da je predodređen za pozornicu. S devet je godina upisao baletnu školu i ubrzo zatim počeo nastupati na pozornici HNK u Zagrebu, prvo kao dijete u legendarnom Orašaru Waczlawa Orlykowskoga, a od 1989. u klasičnim repertoarnim predstavama poput Orašara i Trnoružice Čajkovskoga, Pepeljuge Prokofjeva, da bi već 1992. postao član zagrebačkog Baleta, gdje mu je jedna od prvih glavnih bila Pinocchio u istoimenu baletu Laszla Kövaryja u koreografiji Dragutina Boldina, premijerno izvedenom u Zürichu.

Na Školi za klasični balet diplomirao je 1993. u razredu Tatjane Lucić Šarić. Ubrzo dobivši stipendiju Zaklade Heinz Bosl Stiftung odlazi na usavršavanje u istoimenu Akademiju kod profesora Heinza Manniegela u München. Godine 1994. javio se na audiciju Baleta Bečke državne opere, gdje je s još šestoro plesača odabran između 250 kandidata iz cijeloga svijeta.
Počeo je kao član ansambla, ubrzo je dobio status demisolista, a 2001. promoviran je u solista. Plesao je glavne uloge u repertoarnim baletima koje su koreografirali Rudolf Nurejev, George Balanchine, John Cranko, Kenneth McMillan, Peter Wright, Frederick Ashton, Vladimir Malakhov, Heinz Spoerli, dok su upravo za njega kreirali uloge u svojim baletima Marguerite Donlon, John Neumeier, Maja Pliseckaja, Nicolas Musin, Christine Gaigg, Nicolaus Adler, Patrick Delacroix, Benvindo Fonseca i dr. U Beču je redovito nastupao u baletnim dijelovima slavnoga Novogodišnjeg koncerta Bečke filharmonije te na jednako popularnim Opernim balovima. Za plesne izvedbe u Koreografijama Renata Zanelle, ugledni časopis Ballet International proglasio ga je 2000. najboljim mladim plesačem Austrije, a kao priznanje za umjetnički angažman i posebne zasluge u kulturi Republike Austrije dodijeljeno mu je 2001. počasno austrijsko državljanstvo.

Iz Beča je često dolazio gostovati na zagrebačkoj pozornici; u Koncertantnom duetu Igora Stravinskoga u sklopu večeri Koreografije Renata Zanelle istaknuo se u nadahnutoj interpretaciji s partnericom Edinom Pličanić, dok je s partnericom Irenom Pasarić oduševljavao u atraktivnom Pas de deuxu Čajkovskoga u koreografiji Georgea Balanchinea. S istom je partnericom nastupio u praizvedbi baleta Tramvaj zvan čežnja Mladena Trbuka u koreografiji Dinka Bogdanića, dok je Romea zaigrao s partnericom Mirnom Sporiš u Romeu i Juliji Prokofjeva u koreografiji Dinka Bogdanića. 

Na poziv ravnatelja Portugalskog nacionalnog baleta Mehmeta Balkana 2006. postaje prvak tog baleta, nastupivši u mnogim naslovnim i glavnim ulogama klasičnoga i suvremenoga baletnog repertoara.

Gostovao je u Njemačkoj, Španjolskoj, Italiji, Andori, Belgiji, Luksemburgu, Švicarskoj, Izraelu, SAD-u, na Tajlandu i Bermudima, Njegove su partnerice na inozemnim pozornicama  između ostalih bile i Aurélie Dupont, Simon Noja, Eva Petters, Shoko Nakamura, Margaret Illman i dr. 

Od 2011. godine ponovno je u angažmanu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao prvak Baleta, a 2014. dobiva status nacionalnog prvaka Baleta.

Dobitnik je mnogih strukovnih nagrada, među ostalim Nagrade Oskar Harmoš 2012. za ulogu Princa u baletu Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji Dereka Deanea te interpteraciju u baletu Suita, suita, suita u koreografiji Marca Goeckea na glazbu Johanna Sebastiana Bacha,
Nagrade hrvatskog glumišta; 2013. za uloge Princa u baletu Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Dereka Deanea i ulogu Franza u baletu Coppélia na Montmartreu Lea Delibesa – Yourija Vàmosa u koreografiji Yourija Vàmosa i 2021. za ulogu Princa u baletu Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji Vladimira Malakhova, u produkcijama Baleta HNK. Za ulogu Ahmeta Nurudina ostvarenu u baletu Derviš i smrt na glazbu Gorana Bojčevskoga u koreografiji Igora Kirova i produkciji Baleta splitskoga HNK također je dobio Nagradu hrvatskog glumišta, 2017. godine.

Uloge u Baletu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu

Pinocchio – Pinocchio Laszla Kövaryja u koreografiji Dragutina Boldina, 1993.
Koreografije Georgea Balanchinea / Čajkovski pas de deux, 2003.
Apolon – Koreografije Georgea Balanchinea / Apolon musagète Igora Stravinskoga, 2003.
Duet – Koreografije Renata Zanelle / Koncertantni duet Igora Stravinskoga, 2004.
Stanley Kowalski – Tramvaj zvan čežnja Mladena Tarbuka u  koreografiji Dinka Bogdanića, 15. IV. 2005.
Colas – Vragolasta djevojka Ferdinanda Hèrolda – Ludwiga Hertela u koreografiji Vladimira Derevianka, 2011.
Princ / Orašar  – Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji i režiji Dereka Deanea, 2011.
Franz – Coppélia na Montmartreu Léa Delibesa – Yourija Vàmosa u koreografiji Yourija Vàmosa, 2012.
Solo par – Večer njemačkih autora /  Suita, suita, suita Johanna Sebastiana Bacha u koreografiji Marca Goeckea,. 2012.
Grof Albrecht – Giselle Adolphea Adama u koreografiji Iraide Lukašove prema koreografiji Jeana Corallija i Julesa Perrota u redakciji Mariusa Petipaa, 2014.
Kompleksna poezija / Kraljevi bogova Tomislava Olivera u koreogariji Pascala Touzeaua, 2015.
Zlatni idol – Bajadera Ludwiga Minkusa u koreografiji i režiji Vasilija Medvedeva, 2015.
Mercuzio – Romeo i Julija Sergeja Sergejeviča Prokofjeva u koreografiji Patricea Barta, 2016.
Princ – Labuđe jezero Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji i režiji Vladimira Malakhova,  2017.
Rudolf Habsburški – Elizabeta Austrijska –Sissi u koreografiji i režiji Patricea Barta na glazbu Bedřicha Smetane, 2018.
Joh Fredersen – Metropolis u koreografiji i režiji Jiříja Bubeníčeka prema istoimenu romanu Thee von Harbou, 2018.
Vikont de Valmont – Opasne veze u koreografiji i režiji Giorgia Madije prema istoimenu romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa na glazbu Josepha Haydna, 2019.
Princ – Orašar Petar Iljič Čakovski u koreografiji i režiji Vladimira Malakhova, 2019.
Muškarci – Decadance Ohada Naharina, 2021.

Najnovije iz kategorije "Velika baletna imena":

Petranović proslavio 30. obljetnicu rada

ZAGREB – Nacionalni prvak Baleta HNK u Zagrebu, Tomislav Petranović u srijedu 21. prosinca obilježio je 30. obljetnicu umjetničkoga rada. Trideset godina uspješne karijere za

Preminula Ivanka Žunac Beba

ZAGREB – Preminula je Ivanka Žunac Beba, naša poznata balerina i pedagoginja, koju su mnogi najviše pamtili po tumačenju uloge Giselle u istoimenom baletu. Rođena je u Zagreb

‘ Nema ljepše stvari nego raditi ono što voliš!’

Poput eksplozije meteorita u splitskim kulturnim krugovima je odzvonila vijest da jedna od najboljih baletnih solistica, Nozomi Miura odlazi iz Hrvatskog narodnog Kazališta. Solist

Najnovije vijesti na portalu:

Traži se balerina ili baletan

ZAGREB – Klub ritmičke gimnastike LEDA je u potrazi je za balerinom ili baletanom koji bi mlade ritmičke gimnastičarke podučavao klasičnom baletu. Kako smo već na ovoj strani

Onjegin opet na sceni

SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji

Stiže Spartak!

ZAGREB – Balet Spartak jedno od najpoznatijih djela Arama Hačaturijana premijerno će biti izveden 27. siječnja u zagrebačkom HNK u koreografiji Jiříja Bubeníčeka te u ko