Preminula Suzana Bačić
ZAGREB – U srijedu je preminula istaknuta baletna umjetnica i dugogodišnja članica Baleta HNK u Zagrebu, balerina i baletna majstorica Suzana Bačić. Rođena je 1962. u Zagrebu
ZAGREB – Nacionalni prvak Baleta HNK u Zagrebu, Tomislav Petranović u srijedu 21. prosinca obilježio je 30. obljetnicu umjetničkoga rada. Trideset godina uspješne karijere zaokružio je izvedbom Princa u baletu Orašar P.I.Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakhova premijerno izvedenog 29.studenoga 2019. godine.
Tomislav Petranović, pripada maloj skupini hrvatskih plesača srednje generacije koji su velik dio svoje sjajne karijere ostvarili na nekim od najpoznatijih svjetskih baletnih pozornica.
Rođen je 8. ožujka 1976. u Zagrebu. Otkad je kao dijete nastupio u ulozi malog Leonea u filmu Glembajevi Antuna Vrdoljaka bilo je jasno da je predodređen za pozornicu. S devet je godina upisao baletnu školu i ubrzo zatim počeo nastupati na pozornici HNK u Zagrebu, prvo kao dijete u legendarnom Orašaru Waczlawa Orlykowskoga, a od 1989. u klasičnim repertoarnim predstavama poput Orašara i Trnoružice Čajkovskoga, Pepeljuge Prokofjeva, da bi već 1992. postao član zagrebačkog Baleta, gdje mu je jedna od prvih glavnih bila Pinocchio u istoimenu baletu Laszla Kövaryja u koreografiji Dragutina Boldina, premijerno izvedenom u Zürichu.
Na Školi za klasični balet diplomirao je 1993. u razredu Tatjane Lucić Šarić. Ubrzo dobivši stipendiju Zaklade Heinz Bosl Stiftung odlazi na usavršavanje u istoimenu Akademiju kod profesora Heinza Manniegela u München. Godine 1994. javio se na audiciju Baleta Bečke državne opere, gdje je s još šestoro plesača odabran između 250 kandidata iz cijeloga svijeta.
Počeo je kao član ansambla, ubrzo je dobio status demisolista, a 2001. promoviran je u solista. Plesao je glavne uloge u repertoarnim baletima koje su koreografirali Rudolf Nurejev, George Balanchine, John Cranko, Kenneth McMillan, Peter Wright, Frederick Ashton, Vladimir Malakhov, Heinz Spoerli, dok su upravo za njega kreirali uloge u svojim baletima Marguerite Donlon, John Neumeier, Maja Pliseckaja, Nicolas Musin, Christine Gaigg, Nicolaus Adler, Patrick Delacroix, Benvindo Fonseca i dr. U Beču je redovito nastupao u baletnim dijelovima slavnoga Novogodišnjeg koncerta Bečke filharmonije te na jednako popularnim Opernim balovima. Za plesne izvedbe u Koreografijama Renata Zanelle, ugledni časopis Ballet International proglasio ga je 2000. najboljim mladim plesačem Austrije, a kao priznanje za umjetnički angažman i posebne zasluge u kulturi Republike Austrije dodijeljeno mu je 2001. počasno austrijsko državljanstvo.
Iz Beča je često dolazio gostovati na zagrebačkoj pozornici; u Koncertantnom duetu Igora Stravinskoga u sklopu večeri Koreografije Renata Zanelle istaknuo se u nadahnutoj interpretaciji s partnericom Edinom Pličanić, dok je s partnericom Irenom Pasarić oduševljavao u atraktivnom Pas de deuxu Čajkovskoga u koreografiji Georgea Balanchinea. S istom je partnericom nastupio u praizvedbi baleta Tramvaj zvan čežnja Mladena Trbuka u koreografiji Dinka Bogdanića, dok je Romea zaigrao s partnericom Mirnom Sporiš u Romeu i Juliji Prokofjeva u koreografiji Dinka Bogdanića.
Na poziv ravnatelja Portugalskog nacionalnog baleta Mehmeta Balkana 2006. postaje prvak tog baleta, nastupivši u mnogim naslovnim i glavnim ulogama klasičnoga i suvremenoga baletnog repertoara.
Gostovao je u Njemačkoj, Španjolskoj, Italiji, Andori, Belgiji, Luksemburgu, Švicarskoj, Izraelu, SAD-u, na Tajlandu i Bermudima, Njegove su partnerice na inozemnim pozornicama između ostalih bile i Aurélie Dupont, Simon Noja, Eva Petters, Shoko Nakamura, Margaret Illman i dr.
Od 2011. godine ponovno je u angažmanu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao prvak Baleta, a 2014. dobiva status nacionalnog prvaka Baleta.
Dobitnik je mnogih strukovnih nagrada, među ostalim Nagrade Oskar Harmoš 2012. za ulogu Princa u baletu Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji Dereka Deanea te interpteraciju u baletu Suita, suita, suita u koreografiji Marca Goeckea na glazbu Johanna Sebastiana Bacha,
Nagrade hrvatskog glumišta; 2013. za uloge Princa u baletu Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Dereka Deanea i ulogu Franza u baletu Coppélia na Montmartreu Lea Delibesa – Yourija Vàmosa u koreografiji Yourija Vàmosa i 2021. za ulogu Princa u baletu Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji Vladimira Malakhova, u produkcijama Baleta HNK. Za ulogu Ahmeta Nurudina ostvarenu u baletu Derviš i smrt na glazbu Gorana Bojčevskoga u koreografiji Igora Kirova i produkciji Baleta splitskoga HNK također je dobio Nagradu hrvatskog glumišta, 2017. godine.
Uloge u Baletu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu
Pinocchio – Pinocchio Laszla Kövaryja u koreografiji Dragutina Boldina, 1993.
Koreografije Georgea Balanchinea / Čajkovski pas de deux, 2003.
Apolon – Koreografije Georgea Balanchinea / Apolon musagète Igora Stravinskoga, 2003.
Duet – Koreografije Renata Zanelle / Koncertantni duet Igora Stravinskoga, 2004.
Stanley Kowalski – Tramvaj zvan čežnja Mladena Tarbuka u koreografiji Dinka Bogdanića, 15. IV. 2005.
Colas – Vragolasta djevojka Ferdinanda Hèrolda – Ludwiga Hertela u koreografiji Vladimira Derevianka, 2011.
Princ / Orašar – Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji i režiji Dereka Deanea, 2011.
Franz – Coppélia na Montmartreu Léa Delibesa – Yourija Vàmosa u koreografiji Yourija Vàmosa, 2012.
Solo par – Večer njemačkih autora / Suita, suita, suita Johanna Sebastiana Bacha u koreografiji Marca Goeckea,. 2012.
Grof Albrecht – Giselle Adolphea Adama u koreografiji Iraide Lukašove prema koreografiji Jeana Corallija i Julesa Perrota u redakciji Mariusa Petipaa, 2014.
Kompleksna poezija / Kraljevi bogova Tomislava Olivera u koreogariji Pascala Touzeaua, 2015.
Zlatni idol – Bajadera Ludwiga Minkusa u koreografiji i režiji Vasilija Medvedeva, 2015.
Mercuzio – Romeo i Julija Sergeja Sergejeviča Prokofjeva u koreografiji Patricea Barta, 2016.
Princ – Labuđe jezero Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji i režiji Vladimira Malakhova, 2017.
Rudolf Habsburški – Elizabeta Austrijska –Sissi u koreografiji i režiji Patricea Barta na glazbu Bedřicha Smetane, 2018.
Joh Fredersen – Metropolis u koreografiji i režiji Jiříja Bubeníčeka prema istoimenu romanu Thee von Harbou, 2018.
Vikont de Valmont – Opasne veze u koreografiji i režiji Giorgia Madije prema istoimenu romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa na glazbu Josepha Haydna, 2019.
Princ – Orašar Petar Iljič Čakovski u koreografiji i režiji Vladimira Malakhova, 2019.
Muškarci – Decadance Ohada Naharina, 2021.
ZAGREB – U srijedu je preminula istaknuta baletna umjetnica i dugogodišnja članica Baleta HNK u Zagrebu, balerina i baletna majstorica Suzana Bačić. Rođena je 1962. u Zagrebu
ZAGREB – Nacionalni prvak Baleta HNK u Zagrebu, Tomislav Petranović u srijedu 21. prosinca obilježio je 30. obljetnicu umjetničkoga rada. Trideset godina uspješne karijere za
ZAGREB – Preminula je Ivanka Žunac Beba, naša poznata balerina i pedagoginja, koju su mnogi najviše pamtili po tumačenju uloge Giselle u istoimenom baletu. Rođena je u Zagreb
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr