Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Carmen i Bolero, recimo to ukratko, oduševili su Splićane. Sinoćnja izvedba dvaju modernih baleta, spojenih u jednu večer, oduševila je cijelo kazalište. Izvedbua je bila posvećena Maji Srbljenović Turcu i Miljenku Štambuk, velikim hrvatskim baletnim umjetnicima. U foayeru je za vrijeme dvadesetominutne pauze održana izložba starih baletnih fotografija koje je sam Dinko Bogdanić birao iz arhive splitskog i baletnog kazališta. Pohvale idu i orkestru, kojeg, čini se već stoljećima, vrlo uspješno predvodi Hari Zlodre. Ovacije publike na sinoćnju večer bile su nevjerojatne.
U prvom smo dijelu imali prilike vidjeti sedam parova u izvedbi Bolera. Predivna glazba francuskog skladatelja Ravela upotpunjena je izvrsnom tehnikom naših plesača, ali i prelijepim kostimima koje je dizajnirala sama koreografkinja, velika Valentina Turcu. Scenski efekti također su naglašavali strast i žar kojim su zračili naši plesači. Najveće pohvale idu Yuliji Pivotskayi, koja svakog puta iznova oduševi tehnikom i izražajnošču na sceni. Prate je Matea Milas i Leona Sivoš, ponosi hrvatskog baleta.
Od muškoga dijela ansambla posebne pohvale zaslužuje Razvan Cacoveanu, koji je oduševio publiku sa svojim visokim i energičnim skokovima. Ostatak muškog ansambla bio je također vrlo složan i precizan, dok se ženskom u jednom dijelu pred sam kraj Bolera moglo zamjetiti da nisu bili u ravnoj liniji, već je ista bila pomalo krivudava. No, ta je sitnica zanemariva.
Prizor iz Carmen, foto: Matko Biljak
Drugi dio večeri gledali smo Carmen, strastveni moderni balet o zavođenju i osveti. Energičnu Carmen plesala je Pivotskaya, što je potpuno logičan i pravilan odabir plesača, jer je teško zamisliti nekoga tko bi tu ulogu otplesao s više strasti od nje. Zaljubljenog i ljubomornog Josea odlično je utjelovio Shunsuke Amma, dok je Artem Zhusov bio podjednako fenomenalan Escamillo, sa svojim izvrsnim skokovima i okretima. Vrlo upečatljiva bila je scena u tamnici i pas de deux Carmen i Josea, pun emocija.
Pohvale i Sanji Dimache, koja se ovu sezonu zaista u punom sjaju vratila na scenu, a u Carmen je utjelovila Fernandu. Ostali dio ansambla bio je vrlo ujednačen, bez vidljivih grešaka ili zbrka u formaciji. Njihovi kostimi također su došli do izražaja i upotpunili scenu. Carmen, balet dug 50 minuta, potpuno je oduševio splitsko kazalište.
Iako su izvedbe bile predstavljene kao premijere, one su više bile „obnova premijere“. Nakon svega, teško je reći koji se balet više svidio publici, te ne čudi što je kazalište bilo gotovo potpuno puno.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca