Strast i energija na sceni

Autor: //Datum objave: 08.02.2014.

SPLIT – Carmen i Bolero, recimo to ukratko, oduševili su Splićane. Sinoćnja izvedba dvaju modernih baleta, spojenih u jednu večer, oduševila je cijelo kazalište. Izvedbua je bila posvećena Maji Srbljenović Turcu i Miljenku Štambuk, velikim hrvatskim baletnim umjetnicima. U foayeru je za vrijeme dvadesetominutne pauze održana izložba starih baletnih fotografija koje je sam Dinko Bogdanić birao iz arhive splitskog i baletnog kazališta. Pohvale idu i orkestru, kojeg, čini se već stoljećima, vrlo uspješno predvodi Hari Zlodre. Ovacije publike na sinoćnju večer bile su nevjerojatne.

 

 

U prvom smo dijelu imali prilike vidjeti sedam parova u izvedbi Bolera. Predivna glazba francuskog skladatelja Ravela upotpunjena je izvrsnom tehnikom naših plesača, ali i prelijepim kostimima koje je dizajnirala sama koreografkinja, velika Valentina Turcu. Scenski efekti također su naglašavali strast i žar kojim su zračili naši plesači. Najveće pohvale idu Yuliji Pivotskayi, koja svakog puta iznova oduševi tehnikom i izražajnošču na sceni. Prate je Matea Milas i Leona Sivoš, ponosi hrvatskog baleta.

 

Od muškoga dijela ansambla posebne pohvale zaslužuje Razvan Cacoveanu, koji je oduševio publiku sa svojim visokim i energičnim skokovima. Ostatak muškog ansambla bio je također vrlo složan i precizan, dok se ženskom u jednom dijelu pred sam kraj Bolera moglo zamjetiti da nisu bili u ravnoj liniji, već je ista bila pomalo krivudava. No, ta je sitnica zanemariva.

 

 

Prizor iz Carmen, foto: Matko Biljak

 

Drugi dio večeri gledali smo Carmen, strastveni moderni balet o zavođenju i osveti. Energičnu Carmen plesala je Pivotskaya, što je potpuno logičan i pravilan odabir plesača, jer je teško zamisliti nekoga tko bi tu ulogu otplesao s više strasti od nje. Zaljubljenog i ljubomornog Josea odlično je utjelovio Shunsuke Amma, dok je Artem Zhusov bio podjednako fenomenalan Escamillo, sa svojim izvrsnim skokovima i okretima. Vrlo upečatljiva bila je scena u tamnici i pas de deux Carmen i Josea, pun emocija.

 

Pohvale i Sanji Dimache, koja se ovu sezonu zaista u punom sjaju vratila na scenu, a u Carmen je utjelovila Fernandu. Ostali dio ansambla bio je vrlo ujednačen, bez vidljivih grešaka ili zbrka u formaciji. Njihovi kostimi također su došli do izražaja i upotpunili scenu. Carmen, balet dug 50 minuta, potpuno je oduševio splitsko kazalište.

 

 

Iako su izvedbe bile predstavljene kao premijere, one su više bile „obnova premijere“. Nakon svega, teško je reći koji se balet više svidio publici, te ne čudi što je kazalište bilo gotovo potpuno puno.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba u HNK

ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući

Billy Elliot teatra DanSing

SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najnovije vijesti na portalu:

Dodijeljene nagrade

ZAGREB – Trešnjevačka plesna scena Centra za kulturu Trešnjevka po sedamnaesti je put okupila plesne skupine iz cijele Hrvatske na TREPS festivalu plesa od 25. do 2

Počinje Treps

ZAGREB – 17. TREPS festival plesa održat će se od 25. do 27. studenog s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples, 

Barišnjikovu dodijeljeno priznanje

LONDON – Royal Academy od Dance u četvrtak je dodijelila svoje najvažnije priznanje Nagradu krunidbe kraljice Elizabete II., Mihailu Barišnjikovu. Nagradu mu je predala kralj