Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Osim uobičajenih blagdanskih kolačića i darova, Splićane je ove godine dočekalo jedno kazališno iznenađenje – jutros otplesani Baletni novogodišnji koncert, predstava miješanog repertoara besplatna za sve one koji žele uživati u njoj.
U repertoar su bili uključeni Valcer, Varijacije vila i Pas de deux iz Trnoružice, poznate varijacije iz Don Quijotea i Esmeralde, Grand pas de deux iz Gusara i Les Sylphides, Valcer iz Labuđeg jezera te Valcer cvijeća i Grand pas de deux iz Orašara.
Na početku, puno je kazalište imalo prilike vidjeti Valcer iz Trnoružice, kojeg je ansambl izvrsno otplesao te publiku zagrijao za Varijacije vila koje su uslijedile. Od vila posebno ističemo Mateu Milas (Vila temperamenta) dok je Korana Bilan (Vila bezbrižnosti) unijela dašak čarolije u tehnički čistu varijaciju. Elena Nikolaeva pokazala se pomalo nesigurnom, no unatoč tome, nešto težu koreografiju otplesala je ispunivši očekivanja publike. Za varijaciju Esmeralde, u izvedbi Yulie Pivotskaye, možemo reći jedino da je plesačica perfektno utjelovila ulogu jer nam je svima dala osjećaj da gledamo balerinu na daskama Marijinskog teatra u Rusiji. Dugi aplauz i glasne pohvale Yulia je definitivno zaslužila.
Varijaciju Don Quijotea otplesala je Sophie Rance koja nam nije ostavila posebne dojmove iako je vizualno korektno otplesala. Grand pas de deux iz Gusara u izvedbi Hazuki Tomite i Jasaui Mergalijeva (posebice muška varijacija) svakako je bila jedna od najboljih točaka koncerta s čime bi se sigurno složila publika koja je ostajala bez daha na Jasauieve skokove i piruete. Valcer iz Labuđeg jezera bio je jako dobro koreografiran i kostimografski prikazan, te su i plesači kao i uvijek dobro odradili svoj posao.
Iryna Chaban očarala je cijelo kazalište svojom divnom tehnikom i glumom u Pas de deuxu Les Sylphides s partnerom Siliviuom Tanaseom, s kojim je imala iznimno dobru konekciju. Orašar, plesan na kraju, unio je u kazalište božićni duh s dražesnim Valcerom cvijeća i Grand pas de deuxom. Koreografija potpisuje Božica Lisak, koja ju je radila prema Waczlawu Orlikovskom, koreografu najpoznatijeg zagrebačkog Orašara. Varijacija Vile šećera Eve Karpilovskaje gotovo pa je donijela okuse i mirise božićnih kolača.
Od svih izvedbi posebno bismo izdvojili Esmeraldu i Gusara, za koje zaista možemo reći da nisu imale manu. Unatoč nekim sitnim propustima plesača za koje krivicu preuzima trema, baletni koncert u svakom je slučaju oduševio sve ljubitelje baleta.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba