Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Baletna kategorija 64. Splitskog ljeta nastavila se s koreografskim spojem tri kratka baleta povezana u naziv “Connect”, te potpisana koreografskim potpisom Igora Kirova. Connect povezuje tri kraća djela, od koja su dva već poznata publici koja prati Kirovljev rad – “The Edge” i “Side to Side”, te “If I can” kojeg je splitska publika imala priliku po prvi puta vidjeti na ovom Ljetu.
From Side to Side”, posljednji dio ovog spoja, je apstraktna plesna priča koju splitska publika već dobro prepoznaje po ideji koreografa koja podrazumijeva četiri lika koja se ne poznaju te se nađu zatvoreni u sobi u kojoj su samo četiri stolice. Stolice su već prepoznatljivi Kirovljev scenografski element, koje uvijek neodoljivo podsjećaju na Ionescoa. Međutim, Kirov je ovom prigodom, zajedno sa svojim ansamblom, servirao novo ruho ove kratke poslastice, s novim plesačima, novim idejama, no s još više energije i emocija.
“The Edge” je dio triptiha ‘East West’ koji uistinu ne može dovoljno oduševiti splitsku publiku. Senzualnost, poruka i doživljaj koji ovaj “ples po rubu” nudi, nanovo je oduševio splitsku publiku, što su mnogi od njih i potvrdili te prepoznali ljepotu pokreta i senzualnosti koje ne poznaju ni oblike, ni spol, a ni kreacijske granice. Prazna pozornica s crvenim tepihom koji promjenom položaja kao da prati kretanje plesača posebno su “začinili” te kao vrpcom omotali čitav doživljaj djela. “If I can”, premijerni dio ove spojene trilogije, donosi ljubavnu priču koja se odvija po notama njemačkog skladatelja Alva Notae.
Ova ljubavna priča je, prema shvaćanju splitske publike, jasno prikazala razvoj ljubavi – od tjelesne, prema onome što ljubav jest – zajednička forma u kojoj se ne gubi svoje ja, a istovremeno poistovjećuje s drugim. Ako volim sebe, volim i tebe, a ako volim tebe, volim i sebe, poruka je baleta, kojeg je splitska publika također pohvalila.
Kostimografiju već tradicionalno potpisuje Aleksandar Noshpal kojeg publika već prepoznaje kao sastavni dio koreografskog potpisa Igora Kirova, navodeći kako jednostavnost i neutralnost kostima fokusira njihovu pažnju isključivo na pokret.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca