Onjegin opet na sceni
SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji
ZAGREB – Ljubitelji baletne umjetnosti sinoć su, po prvi puta u našoj zemlji, mogli uživati u dvije vrhunske baletne izvedbe pod zajedničkim nazivom Večer njemačkih autora. Izvedena su djela čuvenih suvremenih koreografa svjetskoga glasa Marca Goeckea i Uwea Scholza. Prvo se plesala Geoeckeova Suita Suita Suita, a potom Scholzova Druga simfonija.
Na glazbu Johanna Sebastiana Bacha Orkestralna suita br. 4 u D-duru Marco Goecke koreografiju je postavio 2008., a djelo je premijerno izvedeno 19. travnja iste godine u Leipzigu. Za prijenos koreografije u Zagreb pobrinuo se Giovanni di Palma, ugledni baletni umjetnik koji je i sam bio interpret prvih uloga u djelima ova dva autra. Spoj suvremenog baletnog izričaja i klasične glazbe prenijeli Sabrina Feichter, kao jedina ženska plesačica, te George Stanciu, Robert Bruist, Edgar Castillo, Eugen Dobrescu, Guilherme Gameiro Alves, Ovidiu Muscalu, Dan Rus i Daniil Yastrebov.
Osim
karakterističnih pokreta suvremenog baletnog izričaja, poput drhtanja, koreografija je obilovala još nizom rijetkih pokreta poput imitacije kihanja, brisanja nosa i verbalnog govora protagonista. Pohvala ide muškom dijelu ansmbla, dok je dvoje plesača, Sabrina Feichter i George Stanciu, zajedničkim nastupom sinoć publiku ostavilo bez daha. Pusta pozornica, na kojoj se ističu samo tijela plesača, stavlja naglasak na važnost koreografije i priču koju govore tijela. Zanimljivo je pojavljivanje niza cipela na početku i sredini koreografije, koje same od sebe nestaju. Snažnom dojmu koreografije pridonijelo je izvrsno oblikovanje svijetla, koje je postavio Udo Haberland. Za scenografiju i kostimografiju pobrinuo se Marco Goecke, a plesači su bili odjeveni u grimizna, baršunasta odijela.
Druga, neoklasična koreografija nosi naziv Druga simfonija i otplesana je glazbu Roberta Schumanna, jednog od najvećih i najreprezentativnijih umjetnika romantike. Korištena su djela Simfonija br.2 u C-duru, op. 61, I. Sostenuto asai, II. Scherzo, Allegro vivace , III. Adagio espressivo i IV. Allegro molto vivace. Izvornu je koreografiju postavio Uwe Scholz 1990. godine u Zürichu, a za izvrstan prijenos pobrinuo Giovanni di Palma. Za prijenos kostimografije, prema izvorniku kojeg je napravio Uwe Scholz, pobrinula se Emina Kušan. Plesači su bili odjeveni u jednostavne, svijetlo plave trikoe, dok su plesačice imale špice na nogama – prepoznatljivi element klasike. U viđenoj koregrafiji nemoguće je izdvojiti nekog od plesača. Svi su bili izvrsni, ujednačeni i ostavili su gledatelje bez daha. Ipak, spomenimo parove: zadivljujuću Pavlu Mikolavčić, Mai Kageyama, te Edgar Castillo i Guilherme Gameiro Alves.
Prilično zahtjevna i teška koreografije otplesana je skladno i sinkoronizirano, a da pri tome nije izostala gracioznost i elegancija pokreta. Skidamo kapu cijelome ansamblu na sinoć otplesanoj koreografiji, jer se nove i izvrsno otplesane koreografije rijetko viđaju na daskama zagrebačkog kazališta.
SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji
ZAGREB – Balet Spartak jedno od najpoznatijih djela Arama Hačaturijana premijerno će biti izveden 27. siječnja u zagrebačkom HNK u koreografiji Jiříja Bubeníčeka te u ko
SPLIT – Prosinac je vrijeme kada se u cijelom svijetu izvodi jedan od najpopularnijih baleta, Orašar Petra Iljiča Čajkovskog. Prekrasna je spoznaja da su i ove godine u sva č
ZAGREB – Balet zagrebačkog HNK je u potrazi za balerinama i baletanima koji bi s radom počeli od rujna. Zbog toga organiziraju dva dana audicija, koje će se u održati u HNK 2
ZAGREB – Klub ritmičke gimnastike LEDA je u potrazi je za balerinom ili baletanom koji bi mlade ritmičke gimnastičarke podučavao klasičnom baletu. Kako smo već na ovoj strani
SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji