Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Minimalistička scena – jedno stablo i šest plesača – sinoć su iznenadili okupljene u parku na Sustipanu. Predstava je trajala sat vremena, a riječ je o tipično suvremenom plesu za kojeg se ne bi moglo posve sigurno odrediti temu, već gledatelja na neki način sa sobom povuče osjećaj koji izaziva dinamka plesa. Koreografiju potpisuje španjolac Danie Abreu, koji ju je stvorio 2013 godine.
Autor predstavu objašnjava kao niz slika iz života – tijela šest plesača prikazuju život sam, njegove stvarne i manje stvarne aspekte.
– Ovo je ples živih tijela u praznom prostoru. Radnja počinje u unutrašnjem svijetu mlade žene. Počinje sa ženom jer, premda ne sama, jedino ona može dati život, ljudski život. Završava s muškarcem jer, premda sâm, nije jedini koji će umrijeti. Između to dvoje može se dogoditi bilo što – ljubav, sreća, razdvajanje i zajedništvo kao kontrapunkt praznini ovoga svijeta. Penje se do visina na visokim potpeticama i pada do zmijskog gmizanja kroz geste, tikove, zagrljaje, potrebe za davanjem i primanjem ljubavi, i kroz borbu. To je svijet koji izravno odgovara na ono što vidiš i čuješ. Odatle putuje do mjesta koja bi mogla pripadati snovima – objasnio je Abreu svoje viđenje vlastitog djela.
Predstava koju smo imali priliku vidjeti bazirana je na promjeni. Plesači su na scenu izašli u svakodnevnoj odjeći – majicama i hlačama, a onda su se tijekom predstave presvukli u bunde, visoke štikle i odjeću koja bliješti. Što se same plesne tehnike tiče, bila je bazirana na pokrenu na podu ili s puno šetanja. Vidjeli smo velike oscilacije u glazbi i plesu – na trenutke je pokret bio previše statičan, a onda bi glazba postala glasnija, a pokret dinamičniji.
Na kraju predstave publici su podijeljeni papiri, na kojima je svatko mogao napisati nešto što želi. Mogla su se postavljati i pitanja, na koju su plesači odgovarali. Sve u svemu, predstava koju smo mogli vidjeti bila je zanimljiva. Ne nužno lijepa, sretna ili pripovjedna – bila je jednostavno drugačija od stvari koje smo navikli gledati.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir
ZAGREB – Preminula je jedna od najvećih balerina zagrebačkog baleta Vesna Butorac-Blaće. Srednju baletnu školu završila je u Zagrebu 1959., a 1966–67. usavršavala se na Akade