Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
RIJEKA – Večerašnja praizvedba koncerta za balet i orkestar La Valse (ili Kako zaustaviti vrijeme i izazvati zakone sile teže) u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci već danima izaziva velik interes kako publike tako i struke. Osim činjenice da je riječ o pravoj glazbeno-plesnoj poslastici, ovom se predstavom baletni ansambl kazališta na neki način vraća klasičnom baletnom izrazu. Koreografiju je postavio poznati svjetski umjetnik Etienne Frey, scenografiju Dalibor Laginja a kostime je osmislila Manuela Paladin Šabanović.
Tema baleta je poznata životnu priču dvoje velikih umjetnika: kiparice Camille Clausel i njenog učitelja i ljubavnika, Augusta Rodina. Camille Claudel želi postati kiparica te da bi uspjela ostvariti svoj san postaje asistentica velikog kipara Augusta Rodina. Njihov odnos ubrzo postaje strastven no njihovi su koncepti kiparstva različiti. Camille traži, izaziva i zaravo šokira mondeni Pariz.
– Kada me intendantica Nada Matošević pitala bih li radio koreografiju za balet, u cjelosti posvećenu valceru i praćenu glazbom orkestra nacionalne operne kuće, nisam puno oklijevao. Čak i prije nego što sam spustio slušalicu, u mislima mi se pojavila slavna skulptura Camille Claudel nazvana La Valse (Valcer). Cijeli moj put, kao mladog plesača a zatim kao koreografa, usko je vezan uz tu skulpturu, koja u mojim očima utjelovljuje najtočniju, najtrezveniju i najelegentniju interpretaciju moje potrage u ovom životu, pasioniranom plesom i tijelom u pokretu: potrage za načinom kako zaustaviti vrijeme, kako izazvati zakone sile teže i osloboditi se, kako izazvati prostor trenutka, zemljine gravitacije – rekao je Etienne Frey.
Koreografija je postavljena na valcerski glazbeni predložak: od Ravelova La Valsea, preko onih koje su skladali Čajkovski, Šoštakovič i Strauss, pa do valcera Isaaca Dunajevskog iz filma Cirkus. Orkestrom opere ravna maestra Nada Matošević, a na nježne taktove plešu svi članovi baletnog ansambla. Ulogu Camille tumači Christina Lukanec u alternaciji s Laurom Orlić, a Augusta Rodina tumači Dmitrij Andrejučuk. U drugim ulogama su Oxana Brandiboura, Vitali Klok, Svetlana Rasskazova, Andrei Köteles, Paula Rus, Svebor Zgurić, Anka Zgurić i Leonid Antontsev. Scenograf je Dalibor Laginja. Zanimljivost predstave počiva i u činjenici da će se orkestar nalaziti na pozornici, zajedno s plesačima. Zbog toga se djelo i određuje kao koncert a balet i orkestar.
Iz HNK Ivana pl. Zajca kažu da su sve karte za prazivedbu prodane te da je ostalo samo nekoliko karata za izvedbe narednih dana.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir
ZAGREB – Preminula je jedna od najvećih balerina zagrebačkog baleta Vesna Butorac-Blaće. Srednju baletnu školu završila je u Zagrebu 1959., a 1966–67. usavršavala se na Akade