Izvrsni F.ado

Autor: //Datum objave: 17.11.2012.

ZAGREB – Dvije i pol godine nakon praizvedbe, sinoć su u HNK Zagreb otplesane Varijacije u F.ado Molu. Obnovljena koreografija Huga Viere, kojem je asistirao Giovanni di Palma, u sat vremena pokazao je kako baletni ansambl naše glavne kazališne kuće može bez problema iznijeti bilo koje modernije ostvarenje.

 

Pjesme od kojih je balet satkan otpjevali su poznati pjevači fada – Marize, Carmane i Amalie Rodrigues, a uživo je pred publikom nekoliko pjesama izvela i naša Jelena Radan, koja se tokom predstave i pojavila na sceni. Pritom nije bila statična, nego se kretala i ostvarivala komunikaciju s plesačima. U pojedinim trenucima fado glazba bila je samo zvučna kulisa, dok su se plesači kretali na neki svoj ritam. Kako je balet odmicao, sve više su aktivno koristili glazbu plešući na njen ritam dok se na kraju nisu, pred očima oduševljene publike, posve stopili s glazbom.

 

Zanimljiva je i zaokruženost djela – na početku se na pozornici nalazi samo jedna Plesačica (Pavla Mikolavčić), koja svojim pokretima na neki način dovodi pred publiku desetak plesača. Njihovi pokreti jasno dočaravaju teme koje svatko osjeća: ljubav, strast, mistiku, tugu… Šećući između njih te plešući s njima, Plesačica je istovremeno pokretač zbivanja i njihov sudionik. Na kraju, svi se plesači povlače s pozornice, ostavljajući nju posve samu.

 

Prizor iz predstave, izvor: hnk.hr

Cjelokupno ostvarenje bilo je, zapravo, scenski zadivljujuće. Rasvjeta je otkrivala točno onoliko koliko je potrebno, a neobična metalna konstrukcija na sceni (koju plesači pokreću, penju se na nju i skrivaju iza nje) pokazala je da predmeti na sceni ne moraju biti statični, nego cijelo vrijeme mogu aktivno služiti kao dio predstave. Muški dio ansambla bio je izvrstan, a scene u kojima plešu zajedno djelovale su veoma moćno. Naravno, ženske plesačice nisu zaostajale za njima. Osim Pavle Mikolavčić, oduševile su Edina Pličanić te Olja Jovanović Zurovac. Od muških se plesača najviše istaknuo George Stanciu.

 

U svakom slučaju, sinoćnja predstava vrijedila je uloženog vremena i pokazala je kako ansamblu zagrebačkog HNK izvrsno leže moderne koreografije. Dok neki od gledatelja drže da plesačima bolje leže moderne i kraće predstave, drugi misle da više uživaju u predstavama koje ne izvedu svake godine nekoliko puta.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Plesna suradnja Zagreba i Maribora

ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog

Stiže plesni Čajkovski

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ u koreografiji Cayetana Sota premijerno će u HNK Ivana pl. Zajca biti izveden u subotu 11. veljače s početkom u 19,30 sati. Druga predstava dvostru

Onjegin opet na sceni

SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji

Najnovije vijesti na portalu:

Plesna suradnja Zagreba i Maribora

ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog

Počinje TREPS!

ZAGREB – Centar za kulturu Trešnjevka iduća tri mjeseca postaje okupljalište plesnih amatera iz cijele Hrvatske jer se u sklopu Trešnjevačke plesne scene održavaju 18. TREPS

Svjetska premijera baleta o modnoj ikoni

Tri baletna kazališta: Hong Kong Ballet, Atlanta Ballet i Queensland Ballet nedavno su objavili suradnju na novom, dugoočekivanom plesnom projektu. Naime, odlučili su udružiti snag