Izvrsni F.ado

Autor: //Datum objave: 17.11.2012.

ZAGREB – Dvije i pol godine nakon praizvedbe, sinoć su u HNK Zagreb otplesane Varijacije u F.ado Molu. Obnovljena koreografija Huga Viere, kojem je asistirao Giovanni di Palma, u sat vremena pokazao je kako baletni ansambl naše glavne kazališne kuće može bez problema iznijeti bilo koje modernije ostvarenje.

 

Pjesme od kojih je balet satkan otpjevali su poznati pjevači fada – Marize, Carmane i Amalie Rodrigues, a uživo je pred publikom nekoliko pjesama izvela i naša Jelena Radan, koja se tokom predstave i pojavila na sceni. Pritom nije bila statična, nego se kretala i ostvarivala komunikaciju s plesačima. U pojedinim trenucima fado glazba bila je samo zvučna kulisa, dok su se plesači kretali na neki svoj ritam. Kako je balet odmicao, sve više su aktivno koristili glazbu plešući na njen ritam dok se na kraju nisu, pred očima oduševljene publike, posve stopili s glazbom.

 

Zanimljiva je i zaokruženost djela – na početku se na pozornici nalazi samo jedna Plesačica (Pavla Mikolavčić), koja svojim pokretima na neki način dovodi pred publiku desetak plesača. Njihovi pokreti jasno dočaravaju teme koje svatko osjeća: ljubav, strast, mistiku, tugu… Šećući između njih te plešući s njima, Plesačica je istovremeno pokretač zbivanja i njihov sudionik. Na kraju, svi se plesači povlače s pozornice, ostavljajući nju posve samu.

 

Prizor iz predstave, izvor: hnk.hr

Cjelokupno ostvarenje bilo je, zapravo, scenski zadivljujuće. Rasvjeta je otkrivala točno onoliko koliko je potrebno, a neobična metalna konstrukcija na sceni (koju plesači pokreću, penju se na nju i skrivaju iza nje) pokazala je da predmeti na sceni ne moraju biti statični, nego cijelo vrijeme mogu aktivno služiti kao dio predstave. Muški dio ansambla bio je izvrstan, a scene u kojima plešu zajedno djelovale su veoma moćno. Naravno, ženske plesačice nisu zaostajale za njima. Osim Pavle Mikolavčić, oduševile su Edina Pličanić te Olja Jovanović Zurovac. Od muških se plesača najviše istaknuo George Stanciu.

 

U svakom slučaju, sinoćnja predstava vrijedila je uloženog vremena i pokazala je kako ansamblu zagrebačkog HNK izvrsno leže moderne koreografije. Dok neki od gledatelja drže da plesačima bolje leže moderne i kraće predstave, drugi misle da više uživaju u predstavama koje ne izvedu svake godine nekoliko puta.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Otplesana Kraljica

OSIJEK – Povijest i budućnost Hrvatskog baleta piše se u Osijeku. Ovo jest, na prvi pogled pretenciozno, no svi oni koji su bili prisutni na sinoćnoj svjetskoj praizvedbi bal

Orašar u izravnom prijenosu ispred HNK u Zagrebu

ZAGREB – Balet Baletnu bajku Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakhova moći će dan prije Badnjaka, 23. prosinca u 18 sati, pogledati svi zainteresiran

Diptih iz Rijeke i Varaždina

SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa

Najnovije vijesti na portalu:

Otplesana Kraljica

OSIJEK – Povijest i budućnost Hrvatskog baleta piše se u Osijeku. Ovo jest, na prvi pogled pretenciozno, no svi oni koji su bili prisutni na sinoćnoj svjetskoj praizvedbi bal

Riječki Romeo i Julija u Švicarskoj

RIJEKA – Balet HNK Ivana pl. Zajca i ove godine nastavlja osvajati europske pozornice, pa već u siječnju bilježe još jedno značajno međunarodno gostovanje. Ovoga puta gostuju

Zvijezde Scale u izvedbama Labuđeg jezera u HNK

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u siječanjskim izvedbama jednog od najpopularnijih bijelih baleta na svijetu, Labuđeg jezera u koreografiji Vladimira Malakhova