Izvrsni F.ado

Autor: //Datum objave: 17.11.2012.

ZAGREB – Dvije i pol godine nakon praizvedbe, sinoć su u HNK Zagreb otplesane Varijacije u F.ado Molu. Obnovljena koreografija Huga Viere, kojem je asistirao Giovanni di Palma, u sat vremena pokazao je kako baletni ansambl naše glavne kazališne kuće može bez problema iznijeti bilo koje modernije ostvarenje.

 

Pjesme od kojih je balet satkan otpjevali su poznati pjevači fada – Marize, Carmane i Amalie Rodrigues, a uživo je pred publikom nekoliko pjesama izvela i naša Jelena Radan, koja se tokom predstave i pojavila na sceni. Pritom nije bila statična, nego se kretala i ostvarivala komunikaciju s plesačima. U pojedinim trenucima fado glazba bila je samo zvučna kulisa, dok su se plesači kretali na neki svoj ritam. Kako je balet odmicao, sve više su aktivno koristili glazbu plešući na njen ritam dok se na kraju nisu, pred očima oduševljene publike, posve stopili s glazbom.

 

Zanimljiva je i zaokruženost djela – na početku se na pozornici nalazi samo jedna Plesačica (Pavla Mikolavčić), koja svojim pokretima na neki način dovodi pred publiku desetak plesača. Njihovi pokreti jasno dočaravaju teme koje svatko osjeća: ljubav, strast, mistiku, tugu… Šećući između njih te plešući s njima, Plesačica je istovremeno pokretač zbivanja i njihov sudionik. Na kraju, svi se plesači povlače s pozornice, ostavljajući nju posve samu.

 

Prizor iz predstave, izvor: hnk.hr

Cjelokupno ostvarenje bilo je, zapravo, scenski zadivljujuće. Rasvjeta je otkrivala točno onoliko koliko je potrebno, a neobična metalna konstrukcija na sceni (koju plesači pokreću, penju se na nju i skrivaju iza nje) pokazala je da predmeti na sceni ne moraju biti statični, nego cijelo vrijeme mogu aktivno služiti kao dio predstave. Muški dio ansambla bio je izvrstan, a scene u kojima plešu zajedno djelovale su veoma moćno. Naravno, ženske plesačice nisu zaostajale za njima. Osim Pavle Mikolavčić, oduševile su Edina Pličanić te Olja Jovanović Zurovac. Od muških se plesača najviše istaknuo George Stanciu.

 

U svakom slučaju, sinoćnja predstava vrijedila je uloženog vremena i pokazala je kako ansamblu zagrebačkog HNK izvrsno leže moderne koreografije. Dok neki od gledatelja drže da plesačima bolje leže moderne i kraće predstave, drugi misle da više uživaju u predstavama koje ne izvedu svake godine nekoliko puta.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba u HNK

ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući

Billy Elliot teatra DanSing

SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najnovije vijesti na portalu:

Počinje Treps

ZAGREB – 17. TREPS festival plesa održat će se od 25. do 27. studenog s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples, 

Barišnjikovu dodijeljeno priznanje

LONDON – Royal Academy od Dance u četvrtak je dodijelila svoje najvažnije priznanje Nagradu krunidbe kraljice Elizabete II., Mihailu Barišnjikovu. Nagradu mu je predala kralj

Balerina u vrtiću

SPLIT – Bilo je to zanimljivo kasno poslijepodne u Dječjem vrtiću „Cvit Mediterana“ u Splitu. Eva Karpilovska, prvakinja Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, koreografkinj