Izvrsna klasika

Autor: //Datum objave: 12.05.2016.

ZAGREB – Balet Giselle, koji je sinoć otplesan po prvi puta ove sezone u HNK Zagreb, bio je pravo oduševljenje za ljubitelje čistog klasičnog baleta.

 

Glazbu potpisuje skladatelja Adolphe Adam, a stvorio ju je  prema libretu romantične priče Teophilea Gautiera. Koreografkinja Iraida Lukašova uglavnom se držala klasične koreografije francuskog plesnog veilkana Mariusa Petipaa, prvi put predstavljenu publici 1884. godine.

 

U baletu se radi o seoskoj djevojci Giselle koja umire zbog nesretne ljubavi nakon što sazna da je grof Albrecht, kojeg svim srcem voli, zaručen za drugu. Sablasne vile, koje imaju moć plesom odvesti ljude u smrt, izvode Giselle iz groba. Žele uvesti Albrechta u smrt, ali Gisellina ljubav ga oslobađa iz njihovih

ruku.

 

 

Glavne uloge plesali su Catarina Meneses u ulozi Giselle i Tomislav Petranović u ulozi grofa Albrechta, dok je šumara Hilarion utjelovio Azmat Nabiullin. On svim silama želi spriječiti novootkrivenu ljubav između Albrechta i Giselle te njih dvojica sudjeluju u dramatičnoj borbi. Tada im se pridružuju i ostali seljani koji su svojim plesovima zabavili publiku.

 

Najdojmljivi su svakako bili Reika Suzuki i Simon Yoshida koji su nakon pas de deuxa otplesali i upečatljive solo točke. Prvi čin završava borbom Hilariona i Giselle koja na kraju umire, nakon gumački dobro izvedenog prikaza ludila.

 

U monotonijem drugom činu prvo se pojavljuje Hilarion na Giselleinom grobu u šumi, ali otjeraju ga sablasne vile sa svojom predvodnicom Myrthom, koju je plesala izvrsna Natalia Horsnell. Vile bude Giselleinu dušu iz groba i uzimaju ju u svoje redove te zajedno odlaze u šumu. Pojavljuje se Albrecht koji plačući polaže cvijeće na Gisellein grob. Njezin duh se pojavljuje i oni zajedno plešu dok ju on moli za oprost. Giselle mu oprašta.

 

Nakon toga slijedi  prekrasan ples vila koje potom okružuju prestravljenog Hilariona, osuđuju ga na smrt, i plesom mu oduzimaju život. Albrecht je također osuđen na smrt i prisiljen je na ples do izlaska sunca. No, Gisellina ljubav ga spašava. Nakon njihova oproštaja, duh djevojke se vraća u grob. U ovom činu istaknuo je Tomislav Petranović, koji je otplesao nekoliko izvrsnih solo izvedbi.

 

Sinoćnji balet zaslužuje svaku pohvalu, ne samo za postavljenu koreografiju i izvrsne plesače, već i za kostime i scenografiju koji su bili u skladu s onima u prvoj Petipainoj izvedbi. Giselle, kao jedan od najomiljenijih klasičnih baleta dokazano ne treba modernizaciju da bi privukao publiku, već ju oduševljava upravo onakav kakav je zamišljen na samom početku.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih iz Rijeke i Varaždina

SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa

Zadnja ovosezonska premijera

ZAGREB – Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao posljednju ovosezonsku premijeru prikazat će u jednoj večeri tri kraća suvremena baletna djela (Triple Bill.) Večer

Plesna suradnja Zagreba i Maribora

ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog

Najnovije vijesti na portalu:

Odlazak bijele balerine

SPLIT – Na Facebook tranici Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu osvanula je u utorak kratka obavijest o gubitku bivše članice Baleta. – Posljednje zbogom Gorjani Raun

Nagrada Tito Strozzi dodijeljena baletnoj predstavi Peer Gynt

ZAGREB – Nagrada Tito Strozzi za kazališnu sezonu 2022./2023. dodijeljena je baletnoj predstavi Peer Gynt u izvođenju baletnog ansambla, orkestra i zbora Opere HNK-a u Zagreb

Diptih iz Rijeke i Varaždina

SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa