Izvrsna klasika

Autor: //Datum objave: 12.05.2016.

ZAGREB – Balet Giselle, koji je sinoć otplesan po prvi puta ove sezone u HNK Zagreb, bio je pravo oduševljenje za ljubitelje čistog klasičnog baleta.

 

Glazbu potpisuje skladatelja Adolphe Adam, a stvorio ju je  prema libretu romantične priče Teophilea Gautiera. Koreografkinja Iraida Lukašova uglavnom se držala klasične koreografije francuskog plesnog veilkana Mariusa Petipaa, prvi put predstavljenu publici 1884. godine.

 

U baletu se radi o seoskoj djevojci Giselle koja umire zbog nesretne ljubavi nakon što sazna da je grof Albrecht, kojeg svim srcem voli, zaručen za drugu. Sablasne vile, koje imaju moć plesom odvesti ljude u smrt, izvode Giselle iz groba. Žele uvesti Albrechta u smrt, ali Gisellina ljubav ga oslobađa iz njihovih

ruku.

 

 

Glavne uloge plesali su Catarina Meneses u ulozi Giselle i Tomislav Petranović u ulozi grofa Albrechta, dok je šumara Hilarion utjelovio Azmat Nabiullin. On svim silama želi spriječiti novootkrivenu ljubav između Albrechta i Giselle te njih dvojica sudjeluju u dramatičnoj borbi. Tada im se pridružuju i ostali seljani koji su svojim plesovima zabavili publiku.

 

Najdojmljivi su svakako bili Reika Suzuki i Simon Yoshida koji su nakon pas de deuxa otplesali i upečatljive solo točke. Prvi čin završava borbom Hilariona i Giselle koja na kraju umire, nakon gumački dobro izvedenog prikaza ludila.

 

U monotonijem drugom činu prvo se pojavljuje Hilarion na Giselleinom grobu u šumi, ali otjeraju ga sablasne vile sa svojom predvodnicom Myrthom, koju je plesala izvrsna Natalia Horsnell. Vile bude Giselleinu dušu iz groba i uzimaju ju u svoje redove te zajedno odlaze u šumu. Pojavljuje se Albrecht koji plačući polaže cvijeće na Gisellein grob. Njezin duh se pojavljuje i oni zajedno plešu dok ju on moli za oprost. Giselle mu oprašta.

 

Nakon toga slijedi  prekrasan ples vila koje potom okružuju prestravljenog Hilariona, osuđuju ga na smrt, i plesom mu oduzimaju život. Albrecht je također osuđen na smrt i prisiljen je na ples do izlaska sunca. No, Gisellina ljubav ga spašava. Nakon njihova oproštaja, duh djevojke se vraća u grob. U ovom činu istaknuo je Tomislav Petranović, koji je otplesao nekoliko izvrsnih solo izvedbi.

 

Sinoćnji balet zaslužuje svaku pohvalu, ne samo za postavljenu koreografiju i izvrsne plesače, već i za kostime i scenografiju koji su bili u skladu s onima u prvoj Petipainoj izvedbi. Giselle, kao jedan od najomiljenijih klasičnih baleta dokazano ne treba modernizaciju da bi privukao publiku, već ju oduševljava upravo onakav kakav je zamišljen na samom početku.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Onjegin opet na sceni

SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji

Stiže Spartak!

ZAGREB – Balet Spartak jedno od najpoznatijih djela Arama Hačaturijana premijerno će biti izveden 27. siječnja u zagrebačkom HNK u koreografiji Jiříja Bubeníčeka te u ko

Orašar u Hrvatskom domu

SPLIT – Prosinac je vrijeme kada se u cijelom svijetu izvodi jedan od najpopularnijih baleta, Orašar Petra Iljiča Čajkovskog. Prekrasna je spoznaja da su i ove godine u sva č

Najnovije vijesti na portalu:

HNK traži plesno pojačanje

ZAGREB – Balet zagrebačkog HNK je u potrazi za balerinama i baletanima koji bi s radom počeli od rujna. Zbog toga organiziraju dva dana audicija, koje će se u održati u HNK 2

Traži se balerina ili baletan

ZAGREB – Klub ritmičke gimnastike LEDA je u potrazi je za balerinom ili baletanom koji bi mlade ritmičke gimnastičarke podučavao klasičnom baletu. Kako smo već na ovoj strani

Onjegin opet na sceni

SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji