Izvrsna klasika

Autor: //Datum objave: 12.05.2016.

ZAGREB – Balet Giselle, koji je sinoć otplesan po prvi puta ove sezone u HNK Zagreb, bio je pravo oduševljenje za ljubitelje čistog klasičnog baleta.

 

Glazbu potpisuje skladatelja Adolphe Adam, a stvorio ju je  prema libretu romantične priče Teophilea Gautiera. Koreografkinja Iraida Lukašova uglavnom se držala klasične koreografije francuskog plesnog veilkana Mariusa Petipaa, prvi put predstavljenu publici 1884. godine.

 

U baletu se radi o seoskoj djevojci Giselle koja umire zbog nesretne ljubavi nakon što sazna da je grof Albrecht, kojeg svim srcem voli, zaručen za drugu. Sablasne vile, koje imaju moć plesom odvesti ljude u smrt, izvode Giselle iz groba. Žele uvesti Albrechta u smrt, ali Gisellina ljubav ga oslobađa iz njihovih

ruku.

 

 

Glavne uloge plesali su Catarina Meneses u ulozi Giselle i Tomislav Petranović u ulozi grofa Albrechta, dok je šumara Hilarion utjelovio Azmat Nabiullin. On svim silama želi spriječiti novootkrivenu ljubav između Albrechta i Giselle te njih dvojica sudjeluju u dramatičnoj borbi. Tada im se pridružuju i ostali seljani koji su svojim plesovima zabavili publiku.

 

Najdojmljivi su svakako bili Reika Suzuki i Simon Yoshida koji su nakon pas de deuxa otplesali i upečatljive solo točke. Prvi čin završava borbom Hilariona i Giselle koja na kraju umire, nakon gumački dobro izvedenog prikaza ludila.

 

U monotonijem drugom činu prvo se pojavljuje Hilarion na Giselleinom grobu u šumi, ali otjeraju ga sablasne vile sa svojom predvodnicom Myrthom, koju je plesala izvrsna Natalia Horsnell. Vile bude Giselleinu dušu iz groba i uzimaju ju u svoje redove te zajedno odlaze u šumu. Pojavljuje se Albrecht koji plačući polaže cvijeće na Gisellein grob. Njezin duh se pojavljuje i oni zajedno plešu dok ju on moli za oprost. Giselle mu oprašta.

 

Nakon toga slijedi  prekrasan ples vila koje potom okružuju prestravljenog Hilariona, osuđuju ga na smrt, i plesom mu oduzimaju život. Albrecht je također osuđen na smrt i prisiljen je na ples do izlaska sunca. No, Gisellina ljubav ga spašava. Nakon njihova oproštaja, duh djevojke se vraća u grob. U ovom činu istaknuo je Tomislav Petranović, koji je otplesao nekoliko izvrsnih solo izvedbi.

 

Sinoćnji balet zaslužuje svaku pohvalu, ne samo za postavljenu koreografiju i izvrsne plesače, već i za kostime i scenografiju koji su bili u skladu s onima u prvoj Petipainoj izvedbi. Giselle, kao jedan od najomiljenijih klasičnih baleta dokazano ne treba modernizaciju da bi privukao publiku, već ju oduševljava upravo onakav kakav je zamišljen na samom početku.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Predstavljena prva premijera

SPLIT – Na medijskoj konferenciji u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljena je prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, plesna večer koju čine neoklasični

Premijera u Zajcu

RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena,

Premijera novog baleta

RIJEKA – Prva ovosezonska premijera baletnog ansambla, predstava “Odiseja” čiju koreografiju i koncept potpisuju Walter Matteini i Ina Broeckx, na programu je riječkog HNK Iv

Najnovije vijesti na portalu:

Predstavljena prva premijera

SPLIT – Na medijskoj konferenciji u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljena je prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, plesna večer koju čine neoklasični

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Završeno natjecanje

ZAGREB – Na gala koncertu Slavenska Prix održanom u subotu na sceni HNK u Zagrebu dodijeljene su nagrade Međunarodnog baletnog natjecanja Mia Čorak Slavenska. Zlatnu medalju