Carmen bez filtera

Autor: //Datum objave: 13.10.2017.

SPLIT – Sinoć je u splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu po prvi puta gostovao Slovački plesni teatar sa svojom modernom i nesvakidašnjom interpretacijom Carmen u koreografiji Jána Ďurovčíkog. Kritika ovu izvedbu izdvaja po intenzivnosti svoje strasti, ističući kako „u svojih 50 minuta donosi više emocija nego bilo koja trosatna glazbena izvedba ispunjena srcolomnim arijama“. Ovakav opis nas nikako ne smije prevariti u zaključku kako sinoćnja izvedba Carmen nije srcolomna, jer upravo suprotno – tih 50 minuta su bile apsolutna bomba emocija koje i kakve poznajemo danas.

 

Scenu je otvorila čitava plesna ekipa obučena u haljine, neovisno o spolu plesača, te u zvučnim cipelicama koje neodoljivo podsjećaju na obuću s dvora Luja XIV., takoreći oca klasičnog baleta, stvarajući s njima zborni latino zvuk. Samim izlaskom na pozornicu, slovački ansambl je pokazao da ono što će splitska publika imati priliku vidjeti nije nikako nešto što su mogli očekivati.

 

Za djelo koje je saželo svoj izričaj u nepunih sat vremena, izvedba je jako intenzivna i uspjela je obuhvatiti bit poruke, a to je sirova, nefiltrirana strast, na trenutke pomalo vulgarna kao rezultat mješavine intimnosti i nasilja iz strasti. Upravo to je potvrdila i sama Ivana Kučerova koja je utjelovila ulogu Mihaele ističući kako je ova adaptacija Carmen sasvim drugačija od bilo koje druge koju smo imali priliku vidjeti, upravo zato što pokušava doći u kontakt isključivo s modernom publikom kroz „on the edge“ shvaćanje apsolutno svake emocije prikazane u baletu. Svaka emocija – strastveni odnos Carmen i Don Josea, Carmen i Escamilla, Mihaelina i Don Joseova ljubavna bol, itd. – dovedena je do svog ruba, do maksimuma, ogoljena i izvrgnuta nakaradnom, ali prekrasnom pretjerivanju.

 

 

                                    Prizor iz Carmen, foto: Slovački plesni teatar

 

Ekipa Slovačkog plesnog teatra se snašla u tom intenzitetu solidno, ništa više i ništa manje od toga. Ekspresijom su možda u jednom dijelu nedorasli težini zadatka jer, kako kaže sama Kučerova, prenijeti tako intenzivnu emociju zahtijeva određenu koncentraciju te je veliki izazov prenijeti je da ne izgleda artificijelno, već prirodno i neposredno. S druge strane, nositeljica čitavog komada, sama Carmen (V.Bielikova) definitivno nije prenijela tu neposrednu ekspresivnost, iz tog razloga smo taj dojam indukcijom doveli do čitavog tima Slovenskog plesnog teatra. Ekipa je apsolutno kvalitetno odradila svoj zadatak, no intenzitet koji su htjeli prenijeti zahtijeva definitivno nešto više od „odrađivanja“.

 

Nekoliko „highlightova“ ćemo svakako srednjoročno zapamtiti. Lik Escamilla je predstavio jedno lijepo osvježenje i novitet same adaptacije, a to je da su njegove plesne točke integrirale i dijelove slovačkog folklora. Moramo reći kako je njegova brza ritmička okretnost i snalažljivost u tom spoju zaslužila pljesak koji je dobila. Jednakim pljeskom je publika mogla nagraditi i završnu scenu u kojoj slomljeni Don Jose u ljubavnom bunilu i bijesu ubija Carmen, s obzirom da se radi o jedinom dijelu koji je uspio prenijeti svo ogorčenje, strah, slabost, ludost i strast koji su nagnali Don Josea na taj čin u bunilu.

 

Splitska publika je iznenađujuće dobro reagirala na sinoćnju izvedbu, kao i na tri uloge nositeljice komada (Carmen, Don Jose, Escamillo). S obzirom na to, moramo se, zbog moguće subjektivnosti, ograditi od dojma kada govorimo o uspješnom ili neuspješnom prijenosu emocija jer je publika, sudeći prema reakcijama, ipak nešto uspjela osjetiti.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba u HNK

ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući

Billy Elliot teatra DanSing

SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najnovije vijesti na portalu:

Uspjeh Lune Jušić

UMAG – Plesni Centar Carlotta Grisi na svojoj je Facebook stranici objavio status koji prenosimo u cijelosti. – Jeste li znali da je naša sugrađanka Luna Jušić uplovila

Poziv na audiciju Teatra DanSing

SPLIT – Teatar DanSing održava audiciju za mlade plesače, pjevače i glumce 10. rujna u prostorijama Petrove 46 (Bačvice) Split u 17 sati. APozivaju se svi mladi umjetnici koj

Dodijeljene nagrade Roje i Harmoš

ZAGREB – Dobitnici ovogodišnjih nagrada Ana Roje i Oskar Harmoš su Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves. Na dodjeli nagrada se nisu pojavili, jer su oboje pozitivni na