Praizvedba u HNK
ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući
ZAGREB – Prva izvedba Pepeljuge, koju je publika sinoć mogla vidjeti u kazalištu na Trgu maršala Tita, impresionirala je djecu u publici. Oduševljeni čarolijom nekih prizora, mališani su zadivljeno komentirali ljepotu predstave. No, određeni broj praznih mjesta u publici i pomalo mlak pljesak na kraju pokazali su kako diše odrasli dio publike.
Verzija Dereka Deanea zanimljiva je u pogledu viđenja bajke: u sinoć viđenom baletu, Pepeljuga živi sa ostarjelim ocem i dvije zle polusestre. Nema lika maćehe, koji u priči koju smo navikli čitati zlostavlja djevojku: ovdje je za njenu sudbinu odgovoran slab i popustljiv otac, koji dozvoljava da je se tretira kao sluškinju.
Pepeljugu je plesala Petra Vargović Stanciu, kojoj se osim pomalo nesigurnih pirouetta u prvom činu može zamjeriti i izraz lica. U trenutku kad ulazi u prinčev dvor i počinje plesati s njim, njezino lice izgleda identično kao kod plesačice koja u Labuđem jezeru igra ulogu Bijelog labuda. Labud je prestrašen, ne želi se upoznati s princom Siegfriedom, jer se boji onoga što bi se moglo dogoditi. Takvo je sinoć bilo lice Petre Vargović Stanciu. Portretirala je djevojku koja dolazi na dvor, koja je oduševljena i prestrašena,što joj se vidi na licu. No, Petrino lice bilo zaleđeno, ukočeno i neprirodno; na njemu nije bilo ni traga uzbuđenju. Ukoliko nije stvar u plesačicinoj interpretaciji, nego odluci koreografa, ona se Petri Vargović Stanciu nema što zamjeriti.
Dmitrij Timofejev bio je korektan Princ, iako ni njemu nije bila noć za izvođenje pirouetta. Natalia Horsnell plesala je ulogu Čudesne Kume i unijela je dašak čarolije u dosadnu i napornu koreografiju. Olja Jovanović Zurovac i Mirna Sporiš izvrsno su prikazale zle i pomalo nakaradne Pepeljugine sestre, a George Stanciu oduševio je skokovima.
Osim dosadne koreografije, ovom bi se baletu moglo zamjeriti i to što je glavni lik pomalo blijed. Duže vremena na pozornici vidimo sestre, pa ih i samim time bolje razumijemo. Pepeljuga ostaje nedefinirana, ne razumijemo točno njene motive niti možemo shvatiti njene osjećaje. Moguće je da se koreograf na ovakav pristup odlučio jer je radio na baletu čiji je književni predložak svima poznata bajka, ali je ovako samo naštetio uvjerljivosti priče.
ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući
SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne
SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf
ZAGREB – Dobitnici ovogodišnjih nagrada Ana Roje i Oskar Harmoš su Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves. Na dodjeli nagrada se nisu pojavili, jer su oboje pozitivni na
ŠIBENIK – Jedan posebni mačak kreće u subotu, 25. lipnja iz Osijeka put Šibenika. Naravno riječ je o baletu skladatelja Bruna Bjelinskog” Mačak u čizmama”. S tim
ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući