Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
ZAGREB – Prva izvedba Pepeljuge, koju je publika sinoć mogla vidjeti u kazalištu na Trgu maršala Tita, impresionirala je djecu u publici. Oduševljeni čarolijom nekih prizora, mališani su zadivljeno komentirali ljepotu predstave. No, određeni broj praznih mjesta u publici i pomalo mlak pljesak na kraju pokazali su kako diše odrasli dio publike.
Verzija Dereka Deanea zanimljiva je u pogledu viđenja bajke: u sinoć viđenom baletu, Pepeljuga živi sa ostarjelim ocem i dvije zle polusestre. Nema lika maćehe, koji u priči koju smo navikli čitati zlostavlja djevojku: ovdje je za njenu sudbinu odgovoran slab i popustljiv otac, koji dozvoljava da je se tretira kao sluškinju.
Pepeljugu je plesala Petra Vargović Stanciu, kojoj se osim pomalo nesigurnih pirouetta u prvom činu može zamjeriti i izraz lica. U trenutku kad ulazi u prinčev dvor i počinje plesati s njim, njezino lice izgleda identično kao kod plesačice koja u Labuđem jezeru igra ulogu Bijelog labuda. Labud je prestrašen, ne želi se upoznati s princom Siegfriedom, jer se boji onoga što bi se moglo dogoditi. Takvo je sinoć bilo lice Petre Vargović Stanciu. Portretirala je djevojku koja dolazi na dvor, koja je oduševljena i prestrašena,što joj se vidi na licu. No, Petrino lice bilo zaleđeno, ukočeno i neprirodno; na njemu nije bilo ni traga uzbuđenju. Ukoliko nije stvar u plesačicinoj interpretaciji, nego odluci koreografa, ona se Petri Vargović Stanciu nema što zamjeriti.
Dmitrij Timofejev bio je korektan Princ, iako ni njemu nije bila noć za izvođenje pirouetta. Natalia Horsnell plesala je ulogu Čudesne Kume i unijela je dašak čarolije u dosadnu i napornu koreografiju. Olja Jovanović Zurovac i Mirna Sporiš izvrsno su prikazale zle i pomalo nakaradne Pepeljugine sestre, a George Stanciu oduševio je skokovima.
Osim dosadne koreografije, ovom bi se baletu moglo zamjeriti i to što je glavni lik pomalo blijed. Duže vremena na pozornici vidimo sestre, pa ih i samim time bolje razumijemo. Pepeljuga ostaje nedefinirana, ne razumijemo točno njene motive niti možemo shvatiti njene osjećaje. Moguće je da se koreograf na ovakav pristup odlučio jer je radio na baletu čiji je književni predložak svima poznata bajka, ali je ovako samo naštetio uvjerljivosti priče.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir
ZAGREB – Preminula je jedna od najvećih balerina zagrebačkog baleta Vesna Butorac-Blaće. Srednju baletnu školu završila je u Zagrebu 1959., a 1966–67. usavršavala se na Akade