Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
ZAGREB – Jedna od najpopularnijih predstava klasičnog baleta, Pepeljuga, izvedena je sinoć u zagrebačkom HNK. Djelo je inspirirano bajkom francuskog pisca Charlesa Perraualta, ispričana glazbenim jezikom Sergeja Prokofjeva i u koreografiji Dereka Deanea.
Balet je premijerno izveden 21. studenog 1945. godine u moskovskom Boljšoj Teatru s Galinom Ulanovom u glavnoj ulozi, i od tada je gotovo svake godine na repertoaru brojnih svjetskih kazališta. U Zagrebu je, prije obnove Dereka Deanea čija je Pepeljuga praizvedena 26. listopada 2007. godine, zadnji puta plesano 1989. godine, kada je koreografiju postavio Ivica Sertić.
Kostimografiju sinoćnjeg baleta potpisuje Roberta Guidi di Bagno, a dirigentsku palicu držao je izvrstan Dian Tchobanov. Ulogu glavne junakinje otplesala je odlična Edina Pličanić, ulogu princa ponio je Azamat Nabiullin, sestre su otplesale Olja Jovanović Zurovac i Mirna Sporiš, a čudesna kuma bila je Saule Ashimova. Koreografija Pepeljuge dobro nam je poznata iz prošle baletne sezone, ali nije djelo koje ostavlja bez daha. Posebno u uvodnom dijelu prvog čina, gdje se neki dijelovi koreografije čine pomalo nedorečenima.
Vrhunac prvog čina su plesni dijelovi u kojima se pojavljuju likovi četiri godišnja doba – Proljeće, koje je otplesala odlična Rieka Suzuki, Ljeto, koje nam je predočila Sabrina Feichter, Jesen, koju je izvela Mai Kageyama, te Zima, u izvedbi izvrsne Mirune Miciu, čija je sinoćnja izvedba ostavila publiku bez daha. Ulogu Princa nam predočio nam je odlični Azamat Nabiullin, koji je i sinoć pokazao da je izvrstan plesač. Pohvale idu Olji Jovanović Zurovac i Mirni Sporiš koje su nam svojom odličnom plesnom izvedbom, mimikom lica, gestikulacijom i glumom realno dočarale likove smiješnih, pomalo zlih, i ponajviše groteskinih sestara. Tokom predstave su nekoliko puta uspjele nasmijati publiku.
Najveće iznenađenje leži u činjenici da je sinoć gledalište bilo puno gledatelja osnovno-školskog uzrasta, pa čak i mlađih. Zaista je lijepo i ugodno u kazališnoj publici vidjeti veliki broj roditelja, koju su djecu doveli da pogledaju balet. Veliki broj mladih posjetitelja zacijelo možemo zahvalit samom naslovu predstave, koji je mlađem uzrastu poznat još iz najmlađih dana. Sinoćnja nas je predstava uvjerila da balet zaista može biti zanimljiv za publiku svakog uzrasta i životne dobi.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr