RIJEKA – U sklopu otvorenja 10. Riječkih ljetnih noći, jučer je otplesana riječka baletna uspješnica Carmina Burana, u režiji Portugalca Huga Viere.
Mnogobrojni posjetitelji koji su se sinoć našli na Gatu Karoline Riječke mogli su pratiti izvedbu na otvorenom, odnosno, na pontonu ispod noćnog neba usred lijepe, ljetne večeri.
Iako je balet imao svoju premijeru 20. siječnja prošle godine, možemo reći da je predstava dobila posve novou dimenziju, budući da je prvi put izvedena na otvorenom. Članovi riječkog baletnog ansambla, bez obzira na promjenu lokacije, vrlo su profesionalno i suvereno izveli ovaj zahtjevni baletni komad.
Moglo se uočiti kako su plesači precizni, uvježbani te kako se s lakoćom tjelesnog leta kroz prostor prepuštaju svakom trenutku glazbe, pokreta i plesa. Prepoznatljive melodije Orffove glazbe predstavljaju jedan od bitnih faktora za nastajanje ove baletne predstave.
Prema riječima koreografa i redatelja Huga Viere, htjela se postići sinestezija plesne izvedbe suvremenog karaktera s glazbom, na jedan vrlo neobičan način. Velik doprinos ovoj baletnoj uspješnici dao je i orkestar pod vodstvom dirigenta Igora Vlajnića te vodećih opernih solista i zbora Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, uz pomoć dječjeg zbora Torretta.
Na open-air izvedbi sudjelovali su članovi riječkog baletnog ansambla: Marta Kanazir, Kristina Kaplan, Maša Kolar, Cristina Lukanec, Ana Rocha Nené, Paula Rus, Marta Voinea Čavrak, Sabina Voinea Vukman, Anka Zgurić, Joseph Cane, Martin Grainger, Andrei Köteles, Daniele Romeo, Fabio Simoes i Svebor Zgurić.
Fortuna, koju je utjelovila Maša Kolar, bila je sugestivna u svakom svom pokretu i izrazu; izbalansiranih skokova, okreta i uklizavanja, koja metaforički upravlja životnom bitkom ljubavi, moći, gubljenja, sreće, tuge, smrti.
Za uspješno odašiljanje takve poruke bila je zaslužna i kostimografija riječkog dizajnera Zigmana u obliku erozitiranog crnog kostima, naglašavajući diskretno crvenom bojom njenu snagu i moć, dok su kostimi ostalih plesača bili crni, s prozirnom čipkom i sivim umetcima.
Za iznimnu scenografiju, zaslužna je Dinka Jeričević koja je postavljanjem kotača u pozadini, koji »nadzire« zbivanja ili njima dominira, slikovno pridonijela značenju početnog teksta.
Iako je baletni ansambl izvrsno i vrhunski odradio svoj dio posla, Carmina Burana nije bila najbolje rješenje za otvorenje Riječkih ljetnih noći. Prošle godine su nastupili inozemni akrobati, koji su uvelike pridonijeli spektakularnom i grandioznom otvorenju Riječkih ljetnih noći. Ove godine organizatori kao da su igrali na sigurno, s obzirom da je manifestacija bila dvostruka; kako u kulturnom smislu, tako i u političkom, odnosno povodom ulaska Hrvatske u Europsku uniju.