Strastveni pas de deux

Autor: //Datum objave: 28.12.2015.

Nedavno su baletne zvijezde Natalia Osipova i Sergej Polunjin objavili da će zajedno nastupiti na pozornici londonskog Sadler’s Wellsa te ujedno potvrdili svoju vezu o kojoj se već neko vrijeme govorka u kuloarima. Osipova i Polunjin ove su godine zajedno plesali u Giselle u milanskoj Scali, te su ubrzo nakon izvedbe prohodali.

 

– U ovom je trenutku teško organizirati zajednički nastup jer nas sva velika kazališta pokušavaju razdvojiti. Ravnateljima baleta draže je kad smo razdvojeni, jer nas tako lakše kontroliraju. Ali mi se borimo. Za umjetnika je važno da osjeća iskonsku emociju i povezanost s partnerom. Kad plešem, zamišljam da je moja partnerica Natalija –  izjavio je Polunjin.

 

Što je uopće potrebno da se ostvari „kemija“ na sceni? Većina plesača tvrdi da je odgovor vrijeme. Potrebno je otvoriti se jedan drugome te imati potpuno povjerenje. Što se više predstava i proba odradi, ples postaje prirodnijim i stvarnijim. Također, treba zatomiti samoga sebe, barem u početku. Koncentracija mora biti usmjerena na reakciju partnera, a ne na izvođenje koreografije. Ako su plesači usmjereni sami na sebe i na svoju izvedbu, ples gubi svoj smisao i postaje mehaničko izvođenje zadanih koraka.

 

Pas de deux je dijalog. Pitanje i odgovor, uzimanje i davanje. Partneri su ravnopravni, iako se ponekad čini da je baletan samo podrška. Za uspješan pas de deux, baletan i balerina moraju postati jedno. Stoga ne čudi zanimanje publike za slavne baletne parove kao što su bili Margot Fonteyn i Rudolf Nurejev ili Mikhail Barišnjikov i Gelsey Kirkland. Teško je vjerovati da strast i zaljubljenost koju su uvjerljivo pokazivali na sceni u Romeu i Juliji, Giselli, Labuđem jezeru ili Don Quijoteu, ne nastavlja živjeti i kada se kazališni zastori spuste.

 

Danas su takva partnerstva rijetka, ili gotovo da i ne postoje. Više se ne govori o slavnim parovima, sva su imena u jednini, baletne zvijezde postoje same za sebe. Možda zato svjetlost baleta danas treperi slabije – na sceni više nije dominantno ono što je ljudsko i prirodno. Zavladala je opsjednutost tehnikom i izvedbom, plesači se natječu čiji će arabesque biti viši, čiji će pirouetti biti brojniji, hoće li skokovi biti brzi i visoki.

 

No, publika kad odlazi iz kazališta ne raspravlja je li balerina izvrtila savršena 32 fouettesa u codi. Publika raspravlja o onom čarobnom osmijehu koji je Kiri uputila Basiliju ili suzama koje je u očima izazvala scena ludila Giselle. Svakako, tehniku treba usavršavati i njome ovladati. Ali samo kako ne bi u plesu smetala emociji.

 

 

 

Najnovije iz kategorije "Velika baletna imena":

Priča o Margareti Froman

Prije samo nekoliko dana, točnije 16. siječnja 2021. godine napunilo se 100 godina od dolaska Margarite Froman u Zagreb. Ova teška godina koja je iza nas okupirala je naše misli dr

Obljetnica rada Mirne Sporiš

ZAGREB – Prvakinja Baleta Mirna Sporiš ove sezone obilježava 30. obljetnicu umjetničkoga rada ostvarenog u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu. Počela je plesati s pet go

Preminuo Miljenko Vikić

DUBROVNIK –  Ova turobna 2020. godina oduzela nam je tolika zadovoljstva jednostavnog života i mada joj se ipak nazire kraj neumoljivo nas pogađa i dalje. Jučer je u 89.

Najnovije vijesti na portalu:

Nagrađen Ilir Kerni

TIRANA – Ravnatelja Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Split Ilira Kernija predsjednik Republike Albanije Ilir Meta odlikovao je jučer u Tiranio ordenom Čast nacije. „Ovo je

Besplatni satovi baleta (i drugih plesova)

ZAGREB – Plesni studio Edite Cebalo, poznat po tome da ples nastoji približiti svima, osmislio je novu akciju naziva ‘Svi marš na ples!’. Trajat će tijekom cijelo

Bizaran baletni video

ALABIN – Navikli smo plesače baleta viđati na kojekakvim mjestima, no čini se kako je najčudnije mjesto za balet pronađeno ovih dana u Bjelorusiji. Tamo se plesalo – na