Strastveni pas de deux

Autor: //Datum objave: 28.12.2015.

Nedavno su baletne zvijezde Natalia Osipova i Sergej Polunjin objavili da će zajedno nastupiti na pozornici londonskog Sadler’s Wellsa te ujedno potvrdili svoju vezu o kojoj se već neko vrijeme govorka u kuloarima. Osipova i Polunjin ove su godine zajedno plesali u Giselle u milanskoj Scali, te su ubrzo nakon izvedbe prohodali.

 

– U ovom je trenutku teško organizirati zajednički nastup jer nas sva velika kazališta pokušavaju razdvojiti. Ravnateljima baleta draže je kad smo razdvojeni, jer nas tako lakše kontroliraju. Ali mi se borimo. Za umjetnika je važno da osjeća iskonsku emociju i povezanost s partnerom. Kad plešem, zamišljam da je moja partnerica Natalija –  izjavio je Polunjin.

 

Što je uopće potrebno da se ostvari „kemija“ na sceni? Većina plesača tvrdi da je odgovor vrijeme. Potrebno je otvoriti se jedan drugome te imati potpuno povjerenje. Što se više predstava i proba odradi, ples postaje prirodnijim i stvarnijim. Također, treba zatomiti samoga sebe, barem u početku. Koncentracija mora biti usmjerena na reakciju partnera, a ne na izvođenje koreografije. Ako su plesači usmjereni sami na sebe i na svoju izvedbu, ples gubi svoj smisao i postaje mehaničko izvođenje zadanih koraka.

 

Pas de deux je dijalog. Pitanje i odgovor, uzimanje i davanje. Partneri su ravnopravni, iako se ponekad čini da je baletan samo podrška. Za uspješan pas de deux, baletan i balerina moraju postati jedno. Stoga ne čudi zanimanje publike za slavne baletne parove kao što su bili Margot Fonteyn i Rudolf Nurejev ili Mikhail Barišnjikov i Gelsey Kirkland. Teško je vjerovati da strast i zaljubljenost koju su uvjerljivo pokazivali na sceni u Romeu i Juliji, Giselli, Labuđem jezeru ili Don Quijoteu, ne nastavlja živjeti i kada se kazališni zastori spuste.

 

Danas su takva partnerstva rijetka, ili gotovo da i ne postoje. Više se ne govori o slavnim parovima, sva su imena u jednini, baletne zvijezde postoje same za sebe. Možda zato svjetlost baleta danas treperi slabije – na sceni više nije dominantno ono što je ljudsko i prirodno. Zavladala je opsjednutost tehnikom i izvedbom, plesači se natječu čiji će arabesque biti viši, čiji će pirouetti biti brojniji, hoće li skokovi biti brzi i visoki.

 

No, publika kad odlazi iz kazališta ne raspravlja je li balerina izvrtila savršena 32 fouettesa u codi. Publika raspravlja o onom čarobnom osmijehu koji je Kiri uputila Basiliju ili suzama koje je u očima izazvala scena ludila Giselle. Svakako, tehniku treba usavršavati i njome ovladati. Ali samo kako ne bi u plesu smetala emociji.

 

 

 

Najnovije iz kategorije "Velika baletna imena":

Preminula Ivanka Žunac Beba

ZAGREB – Preminula je Ivanka Žunac Beba, naša poznata balerina i pedagoginja, koju su mnogi najviše pamtili po tumačenju uloge Giselle u istoimenom baletu. Rođena je u Zagreb

‘ Nema ljepše stvari nego raditi ono što voliš!’

Poput eksplozije meteorita u splitskim kulturnim krugovima je odzvonila vijest da jedna od najboljih baletnih solistica, Nozomi Miura odlazi iz Hrvatskog narodnog Kazališta. Solist

Priča o Margareti Froman

Prije samo nekoliko dana, točnije 16. siječnja 2021. godine napunilo se 100 godina od dolaska Margarite Froman u Zagreb. Ova teška godina koja je iza nas okupirala je naše misli dr

Najnovije vijesti na portalu:

Dodijeljene nagrade

ZAGREB – Trešnjevačka plesna scena Centra za kulturu Trešnjevka po sedamnaesti je put okupila plesne skupine iz cijele Hrvatske na TREPS festivalu plesa od 25. do 2

Počinje Treps

ZAGREB – 17. TREPS festival plesa održat će se od 25. do 27. studenog s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples, 

Barišnjikovu dodijeljeno priznanje

LONDON – Royal Academy od Dance u četvrtak je dodijelila svoje najvažnije priznanje Nagradu krunidbe kraljice Elizabete II., Mihailu Barišnjikovu. Nagradu mu je predala kralj