Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena, odnosno Maša Kolar na glazbu Igora Stravinskog.
Douglas Lee britanski je koreograf koji svoje autorstvo gradi na neoklasičnoj plesnoj estetici. Koreografijom „Patetična“ („Pathetique“) prvi put radi s riječkim baletnim ansamblom i predstavlja se riječkoj publici. Inspiraciju crpi iz stroge tradicije i klasičnog pogleda na glazbeni oblik Beethovenove klavirske sonate op. 13 u c-molu, poznatije pod imenom „Patetična“, dok dramaturgiju svog novog baleta gradi na „betovenovskom” motivu prkosa sudbini. Tijekom izvedbi glazbu će izvoditi riječki pijanist Marko Juraj Žerovnik.
„Patetična sonata izvanredno je glazbeno djelo s mnogo različitih boja. Trudio sam se slijediti glazbu što je više moguće i predstaviti partituru na fizički način. Ova glazba varira i u raspoloženjima – od dramatičnosti i melankolije do svjetla i razigranosti“, kaže koreograf Douglas Lee.
Kastimografiju potpisuje Petra Pavičić, a oblikovanje svjetla Nuno Salsinha.
Koreografkinja Maša Kolar pak u svom „Posvećenju proljeća“ („Le Sacre du printemps“) slavi život i odaje mu priznanje, stvarajući pozivivan stav i šireći pozitivnu energiju i zadovoljstvo.
„Živući je svijet unikatno i spektakularno čudo. Milijuni vrsta biljaka i životinja blistaju u raznovrsnosti i bogatstvu, vodeći živote koji se povezuju na način da podržavaju i održavaju jedni druge. Ovim projektom u potpunosti se oslanjamo na tu fino uštimanu mašinu koja podupire život. Ne težimo intelektualnom i filozofičnom, već prirodnom i pozitivnom stavu koji nam najviše treba u ovim izazovnim vremenima“, pojašnjava Maša Kolar.
Njena je dramaturška i koreografska asistentica Maja Marjančić, scenografkinja i kostimografkinja je Petra Pavičić, a svjetlo potpisuje Nuno Salsinha.
U obje predstave plešu Mao Fujita, Maria del Mar Hernandez, Soyoko Iwata, Marta Kanazir, Ksenija Krutova, Maria Matarranz de las Heras, Laura Orlić, Tea Rušin, Marta Voinea Čavrak, Francesco Pio De Benedictis, Jody Bet, Carlos Huerta Pardo, Michele Pastorini, Tilman Patzak, Nicola Prato, Ali Tabbouch i Svebor Zgurić.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba