Od ružnog pačeta do Odilije

Autor: //Datum objave: 18.03.2011.

Moja baletna priča počela je u trećem razredu osnovne škole, prije 11 godina. Moja mama zaključila je da bi bilo dobro da me upiše na tečaj baleta koji je vodila balerina Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, Vesna Kovačević. Isprva, balet mi se uopće nije sviđao. Teške vježbe na štangi, nikada pohvale, samo korekcije grešaka i lošeg držanja. A i ja sam imala ne dvije, već tri lijeve noge.

 

Zatvoreni kukovi, skolioza zbog prenaglog rasta, nisam uopće imala rist, jedva sam mogla malo ispružiti stopalo. Ali, svidjeli su mi se nastupi s malim, kratkim koreografijama na glazbu klasičnih skladatelja. Nisam odustala. A onda smo krenuli i na špice. Budući da sam imala vrlo slabe listove, nisam uopće mogla stati na prste, a kamoli hodati u tim krutim papučama. Špice su mi samo izazivale suze u očima i očaj. I onda se u meni nešto preokrenulo.

 

Tijekom ljeta, imala sam 15 godina, odlučila sam sama vježbati (tečajeva preko ljeta nije bilo). Krenula sam od najjednostavnijih vježbi, podizanja na poluprste u otvorenim pozicijama, laganog istezanja i osnovnih koraka. Nakon dva mjeseca uspjela sam napraviti i špagu, što je za moje izrazito zatvorene kukove bilo čudo. Listovi su mi ojačali a na stopalu se počeo formirati rist. Tijelo mi je postajalo sve snažnije i fleksibilnije. Vježbala sam svaki dan. Sjećam se kako mi je bilo vruće jer bilo je ljeto, a ja sam vježbala uz otvoren prozor u vlastitoj sobi ispred ogledala.

Tessa s partnerom
 

Kad smo se na jesen vratili, Vesna je odlučila da će početi raditi cjelovečernji balet. Bila je to Trnoružica. Dobila sam ulogu Dobre vile, imala sam i solo varijacije. Zatim je slijedio Orašar (solo u Arapskom plesu, Pahuljicama, Valceru cvijeća, varijacija Vile Šećera, čak i prilagođena varijacija Princa), pa Giselle (solo seljanka, Myrtha). Myrtha mi je do dan danas ostala najtežom ulogom i nikada ju nisam savladala onako kako bih željela. Vrlo teške i iscrpljujuće varijacije nikada nisam do kraja uvježbala.

 

A onda je došlo i Labuđe jezero. Uloga Odette i sada Odilije. Koreografiju sam za svoje dijelove (varijacije, pas de deux, coda) napravila sama prema raznim koreografijama sa snimaka. I osjećam da svaki dan napredujem. I moje tijelo i duša. Bolja sam glumica nego u početku, imam više snage, čišću (iako još uvijek ne dovoljno jaku) tehniku i kristalniju i proživljeniju interpretaciju. Danas sam najstarija od polaznika u našoj maloj trupi. Podučavam mlađe, učim ih novim koreografijama i plesovima. I uživam više nego ikada prije. Balet je moja velika ljubav, moja utjeha i zadovoljstvo. Jer najbolje se osjećam kad znam da sam i danas uspjela, napredovala i proživjela drugi život kroz novu ulogu.

Tessa Uroić, rekrativna plesačica baleta

Najnovije iz kategorije "Baletne priče":

Ne odustajem od plesa

Balet me oduvijek privlačio i još kao mala djevojčica sam se njime željela baviti. Imala sam svega četiri godine kada sam krenula u baletni studio koji je vodila bivša balerina HNK

Školujem se za balerinu, jer balet obožavam

Moja je baletna priča započela u času kada sam doselila u Zagreb. Nakon nekoliko mjeseci prilagodbe, u siječnju 2001. godine roditelji su me odveli na balet u jedan privatni plesni

Čarobnjak i balerina

Od malih nogu nešto plešem: mažoretkinje, suvremeni ples, a sada, kako ću i opisati, balet! U osnovnoj školi sam plesala suvremeni ples i bila najbolja. Učiteljica me uvijek potica

Najnovije vijesti na portalu:

Baletni svijet ostao bez dva velikana

MOSKVA – Baletni svijet izgubio je u ponedjeljak dva svoja velika umjetnika. U 83. godini preminuo je Jurij Vladimirov, a izgubili smo i Jurija Grigoroviča, koji je imao 98 g

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret