Diptih iz Rijeke i Varaždina
SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa
ZAGREB – Balet Giselle, koji je sinoć otplesan po prvi puta ove sezone u HNK Zagreb, bio je pravo oduševljenje za ljubitelje čistog klasičnog baleta.
Glazbu potpisuje skladatelja Adolphe Adam, a stvorio ju je prema libretu romantične priče Teophilea Gautiera. Koreografkinja Iraida Lukašova uglavnom se držala klasične koreografije francuskog plesnog veilkana Mariusa Petipaa, prvi put predstavljenu publici 1884. godine.
U baletu se radi o seoskoj djevojci Giselle koja umire zbog nesretne ljubavi nakon što sazna da je grof Albrecht, kojeg svim srcem voli, zaručen za drugu. Sablasne vile, koje imaju moć plesom odvesti ljude u smrt, izvode Giselle iz groba. Žele uvesti Albrechta u smrt, ali Gisellina ljubav ga oslobađa iz njihovih
ruku.
Glavne uloge plesali su Catarina Meneses u ulozi Giselle i Tomislav Petranović u ulozi grofa Albrechta, dok je šumara Hilarion utjelovio Azmat Nabiullin. On svim silama želi spriječiti novootkrivenu ljubav između Albrechta i Giselle te njih dvojica sudjeluju u dramatičnoj borbi. Tada im se pridružuju i ostali seljani koji su svojim plesovima zabavili publiku.
Najdojmljivi su svakako bili Reika Suzuki i Simon Yoshida koji su nakon pas de deuxa otplesali i upečatljive solo točke. Prvi čin završava borbom Hilariona i Giselle koja na kraju umire, nakon gumački dobro izvedenog prikaza ludila.
U monotonijem drugom činu prvo se pojavljuje Hilarion na Giselleinom grobu u šumi, ali otjeraju ga sablasne vile sa svojom predvodnicom Myrthom, koju je plesala izvrsna Natalia Horsnell. Vile bude Giselleinu dušu iz groba i uzimaju ju u svoje redove te zajedno odlaze u šumu. Pojavljuje se Albrecht koji plačući polaže cvijeće na Gisellein grob. Njezin duh se pojavljuje i oni zajedno plešu dok ju on moli za oprost. Giselle mu oprašta.
Nakon toga slijedi prekrasan ples vila koje potom okružuju prestravljenog Hilariona, osuđuju ga na smrt, i plesom mu oduzimaju život. Albrecht je također osuđen na smrt i prisiljen je na ples do izlaska sunca. No, Gisellina ljubav ga spašava. Nakon njihova oproštaja, duh djevojke se vraća u grob. U ovom činu istaknuo je Tomislav Petranović, koji je otplesao nekoliko izvrsnih solo izvedbi.
Sinoćnji balet zaslužuje svaku pohvalu, ne samo za postavljenu koreografiju i izvrsne plesače, već i za kostime i scenografiju koji su bili u skladu s onima u prvoj Petipainoj izvedbi. Giselle, kao jedan od najomiljenijih klasičnih baleta dokazano ne treba modernizaciju da bi privukao publiku, već ju oduševljava upravo onakav kakav je zamišljen na samom početku.
SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa
ZAGREB – Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao posljednju ovosezonsku premijeru prikazat će u jednoj večeri tri kraća suvremena baletna djela (Triple Bill.) Večer
ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog
SPLIT – Na Facebook tranici Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu osvanula je u utorak kratka obavijest o gubitku bivše članice Baleta. – Posljednje zbogom Gorjani Raun
ZAGREB – Nagrada Tito Strozzi za kazališnu sezonu 2022./2023. dodijeljena je baletnoj predstavi Peer Gynt u izvođenju baletnog ansambla, orkestra i zbora Opere HNK-a u Zagreb
SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa