Uspjeh riječkog Baleta
LUDWISBURG – Balet HNK Ivana pl. Zajca ponovno je zabilježio značajno međunarodno gostovanje i još jedan veliki uspjeh pred inozemnom publikom: u njemačkom su Ludwigsburgu 12
ZAGREB – Baletna publika sinoć je mogla uživati u izvrsnom baletnom ostvarenju suvremenog karaktera, gostovanjem baletne trupe Preljocaj koju vodi svjetski poznati francuski koreograf albanskog porijekla Angelin Preljocaj. Energija koja je prštala sa scene, senzualnost pojedinih prizora i magija pokreta očarala je sve prisutne. Sigurno možemo reći kako zagrebačka publika duže vremena nije imala priliku vidjeti ovako kvalitetno djelo.
U fantastičnu, mističnu i erotsku priču Tisuću i jedne noći (kojom je nadahnuta ova predstava) uvela nas je jednostavna, a izvrsna scenografija koju je postavila Constante Guisset. Scena se neprestano mijenjala: od potpuno prazne do jednostavno dekorirane orijentalnim oblicima, koji su se izmijenjivali ovisno o djelu predstave. Fantastičnu prigušenu rasvjetu oblikovala je Cécile Giovansili-Vissire, a kostime potpisuje modni dizajner tuniških korijena Azzedine Alaia. Glazbu su skladali Natasha Atlas i Samy Bishai, poznati po melodijama u kojima se isprepleću arapska i zapadnoeuropska glazba.
Prizor iz predstave, foto: hnk.hr
Plesači Peljaocajeve trupe zaista oduzimaju dah. Sinoć su nastupili Margaux Coucharrière, Léa De Natale, Patcharaporn Distakul, Caroline Jaubert, Émilie Lalande, Céline Marié, Aude Miyagi, Anaïs Pensé, Wilma Puentes Linares, Nagisa Shirai, Anna Tatarova, Cecilia Torres Morillo, Sergi Amoros Aparicio, Aurélien Charrier, Marius Delcourt, Jean-Charles Jousni, Fran Sanchez i Yang Wang. Teško je izdvojiti nekoga od njih, jer su bili jedno pulsirajuće, magično, erotsko tijelo koje nam je pokazalo zamamnost orijenta.
Balet Noći praizveden je 2013. godine u Pavillion Noir, koreografskom centru u kojemu djeluje Ballet Preljocaj u Aix-en-Provence. Kod stvaranja ove predstave, koreograf se fokusirao na one priče iz zbirke koje golicaju maštu svojim fantastičnim elementima.
– Želio sam istražiti Tisuću i jednu noć, priče koje generacijama čitatelja omogućuju sanjarenje, stoljećima privlačeći i intigrirajući maštu mnogih naraštaja svojim fantastičnim i erotskim sadržajem. Upravo sam tu senzualnu dimenziju želio dočarati plesom. Ono što te priče čini zadivljujućim i ono zbog čega se osjećamo kao zarobljeni doživljajem, dolazi kroz lik Šeherezade. Njezine riječi, kultura i razum postali su bedem protiv barbarizma, izazivajući nas da promišljamo o ulozi žene u društvu. Noći uranjaju duboko u misterij mističnog Orijenta, a tijela ispisujući simbole nalikuju kaligrafskoj ekspresiji raspoloženja i emocija – rekao je o predstavi autor Angelin Preljocaj.
LUDWISBURG – Balet HNK Ivana pl. Zajca ponovno je zabilježio značajno međunarodno gostovanje i još jedan veliki uspjeh pred inozemnom publikom: u njemačkom su Ludwigsburgu 12
BONN – „Nakon napetih šezdeset minuta uslijedila je eksplozija pljeska publike oduševljene izvrsnim ansamblom“, zaključuje u svom tekstu General-Azeiger, najtiražniji dnevni
RIJEKA – Sinoć se u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivan pl. Zajc u Rijeci plesalo mnogo jezika. Večer je bila posvećena gostima pod nazivom „EuropaBallett“ iz austrijskog grada
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba