Vragolasti balet s novim prvakom

Autor: //Datum objave: 14.10.2011.
ZAGREB –  Sinoć  je posljednji put u ovoj sezoni izveden komični balet u dva čina Vragolasta djevojka. Posebnost ove izvedbe bio je novi prvak baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, Tomislav Petranović, u ulozi seljaka Colasa. Partnerica, bogata seljančica Lise, bila mu je Mirna Sporiš. Udovicu Simone utjelovio je Andrej Barbanov, a šašavog Alaina George Stanciu.
 
Ovaj klasični balet s elementima narodnih i karakternih plesova, postavio je koreograf Vladimir Derevianko, a orkestrom je ravnao Dian Tchobanov. Posebno zanimanje pobudio je Tomislav Petranović, koji je prve baletne korake započeo kod Edite Cebalo da bi završio baletnu školu u Zagrebu u klasi profesorice Tatjane Lucić-Šarić. Usavršavao se u Münchenu, a zatim postao solistom Baleta Bečke državne opere i kasnije prvakom Portugalskog nacionalnog baleta. Gostovao je diljem svijeta, a partnerice su mu bile mnoge slavne balerine.
 
 – Uzbudljivo je opet biti na zagrebačkoj sceni nakon šest godina i znati da je moja obitelj u poblici. U našoj je karijeri to mala vječnost… Vragolasta djevojka je tehnički jako zahtijevan balet za prvake, a u ovoj verziji i za cijeli ansambl… Ipak, mislim da mi ta predstava leži, pošto sam plesao i poznatu verziju Frederica Ashtona u bečkoj operi. Moram priznati da sam bio pomalo nervozan uoči nastupa, ali je to prošlo nakon par uvodnih taktova glazbe. Nadam se da se publici svidjela moja interpretacija – rekao je Tomislav Petranović.
 
Tomislav Petranović i Mirna Sporiš, izvor: hnk.hr
 
Prvim korakom na pozornicu u Vragolastoj djevojci, ostavio je dojam čiste izbrušene tehnike – sigurni okreti, visoki i gipki skokovi, brzi battui … Izmamio je pljesak i povike usred varijacija i code.
 
U prvome činu osjećala se blaga nervoza, osmijeh bi mu nestao netom prije teške kombinacije, a glava pomalo ukočila. Ali u drugome činu izgledao je kao što bi Colas trebao izgledati – veseo, nesputan, razigran. Mirna Sporiš bila je i više nego dostojna partnerica – čiste tehnike, s lakoćom izvodeći najteže okrete, a izgledala je kao djevojčica. Sjajno je interpretirala sve palete osjećaja – od ljutnje do djetinje nevinosti, zaigranosti, sramežljivosti i iskrene radosti.
 
Smijeh su izazivali Andrej Barbanov (udovica Simone) svojom krupnom pojavom u haljinama s točkicama i cvjetovima, i George Stanciu (Alain) koji je u potpunosti uspio izgraditi šašavi lik s prenaglašenom osobnošću. Grimase i gegovi koje je izvodio potvđuju ga kao iznimno nadarenog glumca, komičara i plesača.
 
Baletni ansambl bio je uobičajeno dobar i usklađen, ali nedostaje više plesača na sceni da bi se dočarao pravi ugođaj seoskog života. Opuštajući balet, bez teških misli i problema, odveo nas je sinoć u bezbrižan svijet bajki i smijeha. Treba se počastiti takvim malim stvarima, zaboraviti na trenutak na svijet koji nas okružuje i zaviriti u selo gdje nas čekaju Lise, Colas, Alain…
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Najnovije vijesti na portalu:

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe