U vrtlogu emocija

Autor: //Datum objave: 11.04.2015.

RIJEKA – Carmen i Šeherezada sinoć su oduševile riječku baletnu publiku. Drugačiji način poimanja već viđenih likova i predstava dolazi od Ronalda Savkovića (Carmen) i Lea Mujića (Šeherezada). Ono što je kod oba baleta najupečatljivije je upravo izvrsna koreografija, koja publici omogućuje da ples dožive na svoj način. Priče su to o dvije jake žene koje izazivaju divljenje, a spojiti dvije takve predstave u jednoj večeri zaista je izvrstan pogodak.

 

– Šeherezada je smještena u Golfski zaljev, odnosno, u Dubai kao prijestolnicu financijskog uspona arapskog svijeta. Dubai predstavlja kraljevstvo shopping centara, kome nedostaju kulturni događaji te umjetnička nadogradnja društva. Postavlja se pitanje hoće li, kada nestane nafte kao izvora života financijske moći, i sam Dubai nestati u pijesku prošlosti – kaže Leo Mujić, pojašnjavajući stvaranje svoje “Šeherezade”.

 

Mujić je stvorio narativni balet, dajući  posebnu važnost odnosima među likovima. Tako je svakom liku dana jedna karakterna osobina, a skup svih njih zajedno predstavlja jednu kompletnu ličnost. Šeherezada je zaista bila prava čarolija:  pokreti plesača veoma su dojmljivi, a izgled scene građen je tako da poruka zaista dopire do svakoga u publici. Po tome je ovo tipičan Mujićev balet: kretivan, neobičan, promišljen, hrabar, drugačiji i, što je najvažnije, promišljen. Kod Mujića kao koreografa ne postoje nedovršene priče i nezaokružene cjeline – svoje balete priprema detaljno, u projekte ulazi odgovorno i zbog toga ga publika toliko voli.

 

Za ovu divnu plesnu priču, među ostalima, zaslužni su Marta Kanazir koja je otplesala naslovnu ulogu, Balazs Baranyai koji je utjelovio kralja Šahrijara te Paula Rus kao Dunjazada, Svebor Zgurić u liku Šahzemana i Balint Raucher kao Vezir Đžafer. 

 

Carmen je, pak, brza i puna života – ona budi želju za življenjem života u punom smislu te riječi. Sve se odvija kao u nekom filmu –  brzo, dinamično, živo. Pokret je upravo takav – energičan, strastven, snažan. Plesači i cijela koreografija u svakom trenu gledatelja drži napetim sve do kraja predstave. Ljubav, strast, ljubomora i na kraju smrt, sve je to dio Savkovićeve Carmen. Treba pohvaliti i maske, koje plesači nose, a dodatno su doprinijele doživljaju.

 

Neumorni plesači sinoć su dali sve od sebe da uđu u dušu svakog tko se sinoć našao u Zajcu. Glavnu je ulogu otplesala izvrsna Tamara Szilagyi ,dok je Don Josea utjelovio Owen Lane.

 

Sat i trideset minuta je zaista brzo prošlo. Da su Mujić i Savković uspjeli u svojim pričama dokazali su gledatelji burnim i dugim pljeskom. Rijeka je tako postala bogatija za još jedna plesnu priču koja ne može dosaditi, makar ju pogledali i više puta.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Novi naslov u HNK

SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o

Balet za djecu

RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda