Tango na Sustipanu

Autor: //Datum objave: 09.08.2017.

SPLIT – Veliki interes splitske publike za Tango Piazzolla u izvedbi Kazališta Savezne zemlje Saske, Radebul, Njemačka, zadao je programu 63. Splitskog ljeta dodatnu izvedbu ovog strastvenog baleta u koreografiji Carlosa Matosa, portugalskog koreografa i plesača. Sam veliki interes je unaprijed opravdan s obzirom na nadahnuće koreografa moćnim i prepoznatljivim notama glazbe Astora Piazzolle, slavnim notama strasti, čežnje, ali i melankolije i tuge.

 

 

Publika već na prve taktove glazbe pocupkuje na svojim sjedištima i najavljuje strasnu noć na splitskom Sustipanu gdje ambijent igra savršenu ulogu kulisa, a puni mjesec na otvorenom nebu dramaturški dodatak potpunog sadržaja. Uzburkana abeceda pokreta u izvedbi plesnih partnera na pozornici iznjedrili su komunikaciju u kojoj svaki par priča svoju priču, dok su istovremeno vidljive njihove razlike u osobnostima i karakterima.

 

 

Nezaustavljiva strast, nemoć koju ona izaziva vidljivu u trzajima i klecajima koljena, bol zbog gubitka ljubavi, očaj u kojem smo spremni dati sve za povratak iste … svi ti osjećaji savršeno su obuhvaćeni zanosnim kombinacijama pirueta i slobodnog stiha pokreta koji se lagano dotiče slobodnijih plesnih stilova poput breakdancea, uz, naravno, jasnu i uzburkanu notu tanga.

 

 

Ansambl saskog Landesbühnena je odigrao svoje uloge zaista neumorno, tehnički bez zamjerki, uz snažan začin dramskih elemenata koji su pripomogli publici u tumačenju njihovih uloga, poput npr. klasičnih ženskara, jedačice muškaraca, očajnih solistica u ljubavi i slično. Među njima se posebno istaknuo mladi talijan Mattia Saracino čiji stilski izražaj prelazi savršeno dorađenu i discipliniranu plesnu tehniku te nudi nedefiniranu notu njemu autohtonog izraza čija nevjerojatna ritmičnost ostavlja bez daha.

 

Prizor iz predstave, foto: HNK Split

 

Saracino zasigurno nije jedini koji je oteo pažnju publici. Lakoća pokreta čija je nepodnošljivost vidljiva jedino po mijenjanju boje košulje zbog nepodnošljive vrućine njegovih kolega Leonarda Germanija, Afonsa Pereire, Huga Rodriguesa te Briana Scalinija, no i jednako izvrsnih kolegica Anite Suzanne Gregory, Joane Martins, Ane Terese Pereire, Morgan Perez te Tatiane Urteve, jednako je oduševila publiku.

 

 

Bio je ovo u globalu jedan sasvim drukčiji, mediteransko strastveni stil, nešto energičnije i čvršće tehnike, koju Splićani nemaju priliku redovito vidjeti. Jedinstvena prilika ove strastvene plesne dvočinke s isprepletenim nizom kombinacija ljudskih odnosa u koje se nerijetko uvuče i treća osoba, pokazala je kako tango nije isključivo ples za dvoje, jednako kao što i ljubav sve češće ugošćuje i trećeg aktera u svoju prirodu odnosa, na negodovanje i nesreću jednih, a sreću i spas drugih.

 

 

Jednako kao i na sinoćnoj pozornici, neki se u tome snađu, te usprkos mijenjanju plesnih partnera ostanu vjerni svom tijekom čitavog trajanja, dok drugi, ostanu solisti, predani očaju ili, u sinoćnjem slučaju, euforičnom pljesku publike zbog izvanredno izvedenih solo točaka.

 

Kako bilo, Splićani su bili zaista oduševljeni ovom, takoreći, mediteranskom poslasticom, te su napuštajući magični Sustipan plesače još jednom neslužbeno pozdravili spontanim pljeskom pred improviziranom garderobom u koju zbog nepodnošljivih ljetnih vrućina plesači nisu bili u stanju niti ući.

Najnovije iz kategorije "Festivali":

Plešu najbolji amateri

ZAGREB – 18. TREPS festival plesa održat će se od 19. do 21. svibnja 2023. s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples,

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na

Najnovije vijesti na portalu:

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Novi ravnatelj riječkog Baleta

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv

Besplatan Orašar

ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati  20. prosinca u 19.30 sati ispred