HNK nagradio najbolju balerinu
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
BRIGHTON – Svaka djevojčica sanja da postane balerina, a svaka balerina sanja da ima posebne špice, neke po kojima će se isticati od drugih. Tako je razmišljala i Genevieve Smith-Nunes, koja je prije nekoliko dana na rujanskom digitalnom festivalu u Brightonu, sa svojom programerskom tvrtkom Ready Salted Code, predstavila predstavu [data]Storm. Iako je svoje plesno obrazovanje morala prekinuti zbog ozljeda kralježnice, posvetila se svojoj drugoj ljubavi – programiranju, te je pomoću svoje programerske tvrtke te dvije ljubavi spojila.
Programirati je naučila još u osnovnoj školi te je svoje znanje usavršavala tijekom ostatka svog obrazovanja pa je tako danas profesorica informatike koja svoja znanja koristi kako bi balet učinila još ljepšim te mu dala novu dimenziju. Na festivalu u Brightonu predstavila je san svake balerine – potpuno nove, inovativne špice koje svijetle i prilagođavaju svoju boju načinu plesa i drugim fiziološkim reakcijama koje se događaju kod plesačica. Smith-Nunes u ovom je prototipu upotrijebila svoje znanje programiranja te tako stvorila nove špice. Na potpuno obične špice stavljeni su jedan mini-kontroler, osam LED lampica koje se mogu individualno kontrolirati te mala Lipo baterija, a sve je to na špice pričvršćeno vodljivom niti koja je načinjena od metalnih vlakana što šivanje čini puno kompliciranijim.
– Za originalni prototip trebalo mi je šest sati i mnogo potrganih igli – kaže Smith-Nunes.
Smith – Nunes pokazuje svoje svijetleće špice, foto: theartsdesk
Iako joj je izgled špice itekako bitan, kao i svakoj balerini, taj dio je morao platiti dio cijene jer, kako i sama kaže, „ako izgledaju lijepo, a ne rade, beskorisne su“. Mnogi se pitaju kako je moguće da je uspjela spojiti dvije toliko oprečne stvari, programiranje i balet, te stvoriti predstavu.
– Struktura, forma i funkcije uključene u balet vrlo su slične onima uključenima u računalnu znanost. I jedni i drugi imaju svoj specifični programerski jezik – istaknula je.
Imala je još jedan cilj – približiti računalnu znanost djevojkama jer „to nije magija, ali može učiniti magične stvari“. Potencijal ovog početnog koda je bezgraničan, kaže njegova autorica. Sa još većim i ubrzanijim razvojem znanosti, posebice računalne, sve će više plesača i umjetnika biti programeri ili će barem znati programirati odnosno kodirati. Ono što plesače čini posebnima jest upravo njihov način generiranja informacija pomoću pokreta i biometrije što omogućava kontrolu svjetla, zvuka i videa, a pomoću te kontrole, samo je svemir granica.
Ready Salted Code je na Vivid Sydney festivalu već predstavio dio te budućnosti – održavali su radionice na kojima su stvorili klavirske rukavice, odnosno glazbene rukavice koje se koriste bojama kako bi proizvele zvuk. S obzirom da je [data]Storm druga predstava u trilogiji, koju zajedno rade dr. Paul Golz, Camilla Neale te tim Ready Salted Code-a, možemo očekivati još ovakvih inovacija koje će zasigurno svakoj osobi, a posebice balerini, zavrtjeti glavom.
Već sljedećeg mjeseca očekuje nas još jedna zanimljiva predstava. Genevieve Smith-Nunes odlučila je stati na svoje patente te će plesati u predstavi u kojoj se osvrće na kroničnu bol i razvoj biomedicinskog inženjerstva.
– Publika neće osjetiti nikakvu fizičku bol, ne brinite, no nadam se da će nakon predstave imati bolje razumijevanje onoga što se događa – kaže autorica.
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir