Rekvijem i Stabat mater

Autor: //Datum objave: 16.07.2015.

DUBROVNIK – U ova tri dana i to na samom početku dubrovačkih Igara, Dubrovnik i njegova ljetna pozornica Poljana Ruđera Boškovica odisala je plesom i glazbom. Slovensko narodno gledališće iz Maribora je nakon dvije večeri predstave „Opasne veze“ u utorak izvelo i djelo suvremenog izričaja i time dozvolilo Dubrovniku i cijeloj prisutnoj publici  malo širi uvid u vlastiti rad i uspjeh. Ova suvremena izvedba se sastojala od dva dijela.

 

 

Prvi nam je bio predstavljen “Rekvijem za dvije stolice“, djelo koreografa i umjetničkog direktora Mariborskog baleta Edwarda Cluga, nastao po narudžbi za Cristiana Guerematchjia, nagrađivanog plesača koji je i izveo ovaj ekspresivni solo. Izvođena je na Mozartov slavni Requiem. Gledajući ovaj komad susrećemo brojne ezoterične i ekspresivne kretnje koje nas podsjećaju na razne ljudske i životne suprotnosti, te se po tome moze lako odrediti kao plesna monodrama za plesača.

 

 

Drugi dio, plesni komad pod nazivom „Stabat Mater“ na istoimenu glazbu Giovannia Battista Pergolesia, a sam je jedan od brojnih glazbenih prikaza patnje Majke Božje u trenutcima razapinjanja njena sina Isusa. I samo plesno djelo je prožeto takvim slikama, a i donekle preokrenuta percepcija na jedan način ukazujući na disbalans današnjeg društva i zapravo ironični kontekst svakodnevnog života transformira prikaze i ostavlja mjesto za vlastitu interpretaciju odnosa majka-sin. Solisti i ansambl Mariborskog narodnog gledališća izveli su ovu koreografiju,koja je također djelo Edwarda Cluga, uz scenu i kostimografiju pod vodstvom Jordi Roig.

 

 

Prizor iz predstave, foto: Slovensko narodno gledališće

 

 

Suvremeni balet mene osobno uvijek na jedan način ostavi ušutkanu i zapravo svjesnu granica koje takav izričaj probija za razliku od klasike koja stvara jasnoću i čist tijek priče. Ovdje toga nema, ostaje nam vizualna slika, tehnika i naša vlastita interpretacija istog. A ona je često uvjetovana vlastitim iskustvima i vezama sa stvarnošću koja nas okružuje.  Pretočiti to u riječ nije lagano, međutim pljesak i osjećaj koji nam ostaje nakon sto se svjetla pozornice ugase reći će nam mnogo.

 

 

Moram priznati, sami izričaj obaju ovih izvedbi u takom kratkom razmaku imala sam osjećaj kao da plesače i cijeli tim dijelom i poznajem… Ipak su nam dali mnogo u ova tri dana, jer ples koji smo vidjeli svakako nije bio tek tako izveden ili tek tako primljen. Dali su nam dio sebe, dio svoje kulture, i to pokretom. Uzet ću malo slobode kad ću reći da će i u budućnosti biti vrlo dobrodošli od strane publike Grada.

Najnovije iz kategorije "Festivali":

Plešu najbolji amateri

ZAGREB – 18. TREPS festival plesa održat će se od 19. do 21. svibnja 2023. s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples,

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda