Novi ravnatelj riječkog Baleta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
BERLIN – Krajem prošle godine francuska plesačica Chloé Lopes Gomes izašla je u javnost s optužbama o rasizmu u Staatsballett Berlinu, o kojem je pisao Der Spiegel. U članku je više anonimnih plesačica potvrdilo njezine navode. Lope Gomes, 29, koja se školovala u Marseilleu i na Boljšoj Baletnoj Akademiji, plesala je za Ballet de l’Opera de Nice i Béjart Ballet Lausanne, prije pridruživanja berlinskom Baletu. Sada, nekoliko mjeseci nakon što joj ugovor nije obnovljen, podijelila je svoju priču s Pointe magazinom.
– Nisam znala da sam prva crna ženska plesačica na Staatsballett Berlinu kad sam se pridružila trupi. Novinari su mi to rekli. Nikad nisam mislila o boji svoje kože tijekom školovanja. Provela sam četiri godine na Boljšoj Baletnoj Akademiji. Nisam se uvijek osjećala sigurno na ulicama Rusije jer su ljudi zurili u mene. No, profesori su me voljeli, imala sam stipendiju, pa se nisam obazirala na neke stvari – ispričala je.
Dodala je kako je dan nakon što je na audiciju u Berlinu primljena u trupu, čula kako je jedna od direktorica smatraj kako nije trebala biti zaposlena jer zbog svoje boje kože odudara od ostalih članica ansambla. Zbog toga je, kaže, pune dvije godine bila diskriminirana.
– Kolege su me upozorili na to, samom početku, ali nadala sam se da ću raditi s ostalim direktorima baleta. Bez sreće: bila sam pod njenim nadzorom 90 posto vremena. Labuđe je bilo posebno problematično: prije premijere je rekla kako sve balerine moraju na kožu nanijeti puder, kako bi bile što bjelje. Kada sam joj rekla da ja, unatoč tome, neću moći izgledati bijelo, rekla je da ću jednostavno morati nanijeti više pudera – ispričala je Chloe.
Bilo je toga još: od toga da joj nije dan veo kojeg treba nositi u Bajaderi, preko konstantnog nošenja bijelog pudera, korekcija koje, smatra Chloe, nisu bile potrebne…
– Osjećala sam se kao ružno pače. Baletna direktorica također je tražila da rekreiramo sliku crne plesačice okužene bijelim plesačima. Kada sam je pitala čemu služi slika rekla je da želi pokazati svojim prijateljima da i ona ima „jednu od takvih“ u trupi, kao da sam životinja u zoološkom vrtu – priča plesačica koja kaže kako joj je službeno rečeno da razlog njenog otkaza nije boja njene kože. Rečeno je kako joj ugovor neće produžiti zbog toga što se, uslijed pandemije, mora smanjiti broj zaposlenih u Baletu. No, ona u to ne vjeruje.
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca