Novi ravnatelj riječkog Baleta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SPLIT – Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split će u subotu 8. svibnja, po prvi put u svojoj povijesti, premijerno izvesti balet Esmeralda Cesarea Pugnija. Koreografiju potpisuju Vasilij Mevedev i Stanislav Fečo, na temelju one koju je Marius Petipa 1886. postavio u Marijinskom kazalištu u Sankt Peterburgu. Zbog poštivanja epidemioloških mjera solisti i članovi ansambla splitskog Baleta neće plesati uz živu orkestralnu glazbu već uz audiosnimku Orkestra i ženskog zbora HNK Split kojom je ravnao maestro Jure Bučević. U izvedbama će se izmjenjivati čak tri solističke postave a u naslovnoj ulozi Esmeralde nastupat će Eva Karpilovska, Nozomi Miura
Za ljubav lijepe Ciganke Esmeralde natječe se cijeli Pariz, no ona voli kapetana Phoebusa, koji je zaručen s Fleur. Složeni romantičarski zaplet i živopisni likovi glavno su obilježje libreta Julesa Perrota na kraju kojega, nakon svih peripetija, pokušaja otmice i ubojstva, raskidanja zaruka i lažnih optužbi, pravda i ljubav pobjeđuju. Glazbu krase brojni elementi potrebni klasičnom baletu i funkcionalna je u odnosu na priču. Esmeralda je balet koji otvara velike mogućnosti solistima i ansamblu i omogućuje im da karakteriziraju zanimljive likove koje tumače. Sama naslovna uloga fatalne i temperamentne Esmeralde u tehničkom smislu jedna je od najizazovnijih ali i najzahvalnijih uloga cjelokupne baletne literature.
Vasilij Medvedev koreografirao je Esmeraldu na svom debiju u hramu baletne umjetnosti, moskovskom Boljšoj teatru 2009. zajedno s tadašnjim umjetničkim ravnateljem Boljšoj baleta Jurijem Burlakom. Snimka te veličanstvene i raskošne predstave potom je prikazivana u kino-dvoranama, više od 400 njih širom svijeta, da bi 2011. Medvedev Esmeraldu postavio u Staatsballett Berlin, a 2012. u Ciudad de Mexico s meksičkim nacionalnim baletom (Compañía Nacional de Danza de México). Pri ponovnom postavljanju u Bratislavi koreografiju je s njim supotpisao koreograf i bivši plesač Stanislav Fečo. Ovaj dvojac sada postavlja Esmeraldu u splitskom HNK Split, stavljajući tako Split na peto mjesto u nizu velikih i značajnih baletnih sredina. Koreografi ističu kako će splitska predstava, iako vremenski reducirana na približno sat i pol trajanja i s ansamblom brojno prilagođenom veličini splitske pozornice i protuepidemijskim uvjetima, biti u tradiciji velikog klasičnog, ruskog carskog baleta.
Vasilij Medvedev se kao plesač školovao u glasovitoj baletnoj akademiji Vaganova pod vodstvom velikih pedagoga N. Dudinskaje, K. Sergejeva i G. Seljutskija. Glavni plesač nacionalnog estonskog baleta postao je 1981. a u repertoaru je imao sve vodeće muške uloge klasičnog baletnog repertoara. Od 1989. surađuje kao plesač i koreograf s brojnim uglednim baletnim kazalištima u Rusiji i inozemstvu. Veliki je uspjeh polučio njegov balet Onjegin, po prvi put postavljen 1999. u Pragu. Od tada je taj baletni naslov postavljen ukupno sedam puta od strane različitih baletnih trupa širom svijeta. Među baletnim kućama u kojima je gostovao kao koreograf je i HNK Zagreb gdje je 2015. postavljao Minkusovu Bajaderu.
Stanislav Fečo baletno se obrazovao na Baletnom konzervatoriju u Pragu a dodatno usavršavao na akademiji Vaganova gdje je, kao prvi Čeh, magistrirao. Bio je glavni plesač u praškom Narodnom kazalištu, Ruskom baletu u Sankt Petersburgu, Narodnom kazalištu u Brnu, a gostovao je u brojnim uglednim svjetskim kazalištima. S repertoarom koji obuhvaća najveće muške uloge repertoara klasičnog baleta plesao je na uglednim pozornicama širom svijeta. Značajna je i njegova pedagoška karijera u kojoj je gostovao na brojnim prestižnim baletnim radionicama, masterklasovima.
Pored Eve Karpilovske, Nozomi Miura
Autorski tim osim koreografa Medvedeva i Feče te dirigenta audiosnimke Jure Buč
Premijerna izvedba u subotu 8. svibnja započinje u 19 sati, kao i ostale izvedbe koje su na rasporedu 11, 12, 14, 15. i 18. svibnja.
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca
Znam da je članak prenesen,ali navedena su imena ljudi koji uopće nisu ili nosili solističke uloge ili nisu plesali,a ostatak ljudi je izostavljen.
To su imena plesača koji plešu u svim izvedbama baleta, ne samo na premijeri. Uvijek se navedu sve postave.
Amaterizam na nivou!!!
Ajme na čemu je spao Splitski Balet !!!