Počinje TREPS!
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
Za svega nekoliko dana, 29. travnja, diljem svijeta obilježava se Međunarodni dan plesa. Običaj je da svake godine jedan plesač pošalje poruku na svjetskoj razini, a uz to isto čini i po jedan plesač u svakoj zemlji. Unatoč traženju, nismo uspjeli saznati tko je domaći plesač koji šalje ovogodišnju poruku, pa vam možemo samo prenijeti svjetsku. Nju je ove godine napisala Karina Mansour iz Egipta – plesačica, koregrafkinja i učiteljica. Donosimo njen tekst u prijevodu Ivane Ostojčić, preuzet s HC ITI.
-U početku bijaše pokret… I još od osvita čovječanstva ples je bio snažno sredstvo izražavanja i slavlja, pojavljuje se na muralima egipatskih faraona i do dana današnjeg nadahnjuje tvorce plesa. Plesom su se zazivali brojni bogovi i božice plesa sa svime što predstavljaju značenjski i konceptualno, poput ravnoteže, iz koje proizlazi pravda, muzikalnosti, tona, individualne i kozmičke svijesti i tako redom.
Jednom sam pročitala sljedeće: „U doba faraona smatralo se da ples uzdiže duh plesača te publike sačinjene od gledatelja ili sudionika. Glazba i ples obraćaju se najuzvišenijim nagonima čovječnosti te ujedno tješe u trenucima razočarenja i gubitaka u životu.“
Pokret je jezik kojim govorimo svi. Pokret je univerzalan jezik koji pripada svima koji rastvore svoja osjetila i poslušaju. Potrebno je slušati, slušati bez upadica, slušati bez prosudbi, slušati u tišini i dopustiti pokretu da prođe tijelom baš sada, jer je sve u nama i oko nas u pokretu, stalnom pokretu. Tada tijelo ne laže, jer sluša svoju istinu i iskazuje ju.
Slušajući otkucaje svog srca možemo plesati ples života, koji iziskuje pokret, pokretljivost i prilagodljivost, koreografiju u stalnoj mijeni.
U današnje doba kada su veza i povezanost preuzeli nova značenja, a naša se sposobnost za povezivanje nalazi na najnižim granama, ples ostaje najtraženija radnja koja nam pomaže da iznova uspostavimo tu izgubljenu vezu. Ples nas vraća korijenima, u kulturnom, ali i u najneposrednijem osjetilnom, osobnom, individualnom smislu, sve do srži i dubine srca, a ujedno nam omogućava da ostanemo društvene životinje. Jer upravo onda kada se povežemo sami sa sobom, kada osluhnemo svoj unutarnji ritam, mi zaista možemo uspostaviti vezu s drugima i komunicirati.
Ples je mjesto gdje se razmjenjuje kultura, a granice ruše u prostoru inkluzije i jedinstva zahvaljujući neizgovorenom jeziku univerzalnosti.
Tijelo je instrument izraza, nositelj našeg glasa, naših misli, naših osjećaja, naše povijesti, našeg bića i postojanja, naših težnji da se izrazimo i povežemo putem pokreta.
Ples je prostor koji nam omogućuje da se povežemo s istinom, a za to je potrebno tiho mjesto. Ples nam omogućuje da se povežemo i osjećamo ispunjeno, a samo s tim osjećajem možemo pronaći mir uz koji dolazi tišina. U tišini čujemo, slušamo, govorimo, a kroz mir učimo plesati svoje istine i tada ples postaje bitan.
Pokret i ples su mjesto gdje iz vertikalnog možemo prijeći u horizontalno, odozgo dolje i obrnuto. Pokret i ples su mjesto gdje se kaos može stvoriti i prerasporediti, a i ne mora. Gdje možemo stvoriti vlastite stvarnosti i kratkotrajne, prolazne trenutke jedan za drugim. Trenutke koji će nas ganuti i ostati nam u sjećanju, nadahnuti nas te promijeniti nas i druge za cijeli život. To je moć istinskog izraza, to je moć plesa.
Ples liječi. U plesu se susreće čovječanstvo.
Pozivam nas da probijemo granice, krize identiteta, nacionalizam i okvire. Oslobodimo se tih ograničenja i pronađimo pokret i zamah u tom univerzalnom jeziku. Pozivam nas sve da plešemo na naše otkucaje srca, na našu unutarnju istinu jer se u tim unutarnjim pokretima rađaju unutarnje revolucije, a tada nastaje prava promjena.
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
RIJEKA – Balet HNK Ivana pl. Zajca i ove godine nastavlja osvajati europske pozornice, pa već u siječnju bilježe još jedno značajno međunarodno gostovanje. Ovoga puta gostuju
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u siječanjskim izvedbama jednog od najpopularnijih bijelih baleta na svijetu, Labuđeg jezera u koreografiji Vladimira Malakhova
RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko