HNK nagradio najbolju balerinu
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
ZAGREB – Studija diljem zemlje otvorila su svoja vrata i satovi plesa su počeli. Premda vidimo da se u nekim studijima (nećemo ih imenovati) ne drže maske na licu niti se poštuje socijalna distanca, u Plesnom studiju Edite Cebalo, gdje smo bili na satu baleta, oboje se poštuje. Na ulazu se mjeri temperatura, ruke se dezinficiraju, a nošenje maske je obvezno. Naravno, kao i udaljenost plesača jednih od drugih, što, doduše, u baletu ionako nije problem, jer se svi drže udaljeno. Jasno je da ni plesači ni vodstvo studija nisu presretni idejom da moraju vježbati s maskom na licu, ali takve su odredbe.
– MI smo apsolutno zbunjeni jer se prvi put u životu susrećemo s ovakvim načinom rada, odnosno, prvi put smo se našli u ovoj situaciji koja je nepoznanica kako stručnjacima, tako i nama. Uistinu ne znamo što će se nakon mjesec dana dogoditi: naime, ne znam hoće li itko uopće prihvatiti maske na satu. Mi smo na prvom satu pokušali i nije išlo – već nakon deset minuta smo skidali maske. Dakle, ja kao kineziolog slobodno mogu reći da je to apsolutno neprirodna situacija i nije moguće uopće disati normalno ispod takve prepreke ispred nosa ili usta – kaže Edita Cebalo, vlasnica studija.
Foto: Plesni studio Edite Cebalo
– Iskustva nemamo, moći ćemo razgovarati o tome kakve su spoznaje kod rada tek nakon mjesec, dva. Do tada krećemo otvorena srca, pa što bude. Djeca odbijaju maske, mlađi naočito, to njih smeta. Djeca ne mogu disati normalno i prirodno je da dijete skida masku s lica kada se radi o tjelesnoj aktivnosti gdje je potrebno više kisika nego u normalnom hodu, onda je naravno neprirodno kada imaš prepreku na licu. Postavlja se pitanje potrebnosti te maske. Neki kažu da treba, neki da ne treba, dakle, obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo, na mnoštvu informacija koje nisu egzaktne, mi smo isto zbunjeni kao i svi ostali. No, plesati i živjeti se mora, Mi ćemo krenuti s maskama, uz sve mjere opreza, dezinfekcije ruku, mjerenja temperature , pa ćemo nakon neko vremena možda moći dati nekakve izjave o tome kako se uopće nastaviti kretati i plesati za vrijeme pandemije – dodaje ona.
Djevojke koje su bile na prvom satu baleta rekle su nam kako im nije bilo lako plesati pod maskom. Ona sužava vidno polje, pa je zbog nje nemoguće vidjeti ruke u svim položajima. Uz to je vruće i ona nakon nekog vremena počinje otežavati disanje i iritirati. Moguće je da će se plesači s vremenom naviknuti, no zapravo se svi nadaju da će mjera biti ukinuta. Sasvim je dovoljno, smatraju, da budu udaljeni jedni od drugih te tako nema mogućnosti zaraze.
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir