Otkrila je Edinu Pličanić i Tomislava Petranovića

Autor: //Datum objave: 22.07.2010.

Svi smo čuli za Editu Cebalo i njen plesni  studio, no ne znaju svi da je Edita od malih nogu plesala klasični  balet. S Editom smo  razgovarali u njenom studiju, malo prije nego je započeo sat s  mališanima. Ona više ne vodi satove klasike, nego radi sa tzv. super  grupama – grupama talentiranije djece koja plešu u studiju.

 

Kako to da ste su uopće počeli baviti baletom?

Po čitave sam dane skakala po kući, pa me mama odvela na audiciju u baletnu školu u Splitu. Tamo sam plesala u klasi maestra Franje Horvata. Nakon toga sam završila Fakultet fizičke kulture, koji se danas zove Kinezioloski fakultet. Tamo sam specijalizirala ritmiku i ples.

 

Kako to da se niste odlučili za karijeru plesačice u kazalištu, nego ste osnovali studio?

Dugo sam promišljala hoću li zaplesati u kazalištu ili otići na studij. Moja mama, učiteljica razredne nastave, upotrijebila je lukavu rečenicu „Ti voliš dobar život, lijepu odjeću , visok standard , njegu i ugodan život. Ako ostaneš u kazalištu svega toga neće biti. Oni žive na rubu egzistencije. Obrazovanjem si otvaraš vrata mogućnosti da ostvariš gore navedene stvari.” Prespavala sam noć i ubrzo otišla u Zagreb. Upisala sam fakultet blizak mojim interesima i opet se cijeli život bavim onim sto neizmjerno volim. 

 

Pričajte mi o studiju…

Otvorila sam ga 1984. godine, a započela sam s radom u neadekvatnom prostoru. Uredila sam ga svojim sredstvima. Danas smo u Medulićevoj i tu su neki ljudi sa mnom već 17 godina, pa smo kao obitelj. Oni su danas moji pedagozi i suradnici. Grupe su velike: imamo ritmiku za malce , hip – hop, jazz , klasični balet, rekreaciju za gospođe, početi ćemo sa salsom. Dosta i previše.

 

Edita u svojoj plesnoj dvorani, copyright: balet.com.hr

 

 Koji su vaši najpoznatiji đaci?

Kod mene su počeli naši veliki plesači Tomislav Petranović i Edina Pličanić. Osim toga, u mojim su grupama plesale i brojne danas društveno poznate osobe koje se ne bave baletom, poput Nevene Rendelli, Tatjane Dragović, Jelene Veljače…

 

Plešete li još uvijek?

Nažalost ne, jer sam prestara za scenu. No, moje je tijelo staro, ali duh nije. On je još uvijek kao da imam osamnaest.

 

Jeste li zadovoljni svojim uspjehom?

Da, ali se uvijek može bolje. Sretna sam kad mi bake dovedu unuke na ples, a bake su nekad isto bile moji đaci. Znači dugoročno smo kvalitetni, trajemo. Lako je zabljesnuti, ali se treba održati u velikom gradu. Pedagoški je rad vrlo težak, svi smo svjesni toga. Čovjek mora biti i psiholog i mama i znalac. Sve to u jednoj osobi se teško nađe. Stoga je nas posao težak.
 

Vaša kći također pleše i podučava u vašem studiju. Biste li željeli da ona jednog dana preuzme vođenje njegovo vođenje?

Nina pleše ali i studira stomatologiju. Odličan je plesač, no mora još dosta naučiti na polju pedagogije. Ima smisla, no ja ne bih voljela da joj to bude zanimanje.To je težak kruh i ne garantira uspjeh. Osim toga, akademska naobrazba je nužna u današnje vrijeme. Znanje ti nitko ne može uzeti, a noga se može polomiti. I što onda?
 

Koja je vaša plesna filozofija?

Ples je živi organizam. Odražava vrijeme u kojem se živi. Plešite rekreativno da biste oslobodili duh, osnažili intelekt i pročistili misli.
 

 

Najnovije iz kategorije "Intervjui":

“Čovjek može sve što želi i za što je spreman puno uložiti”

Profesor sa Zavoda za elektroničke sustave i obradbu informacija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, Predrag Pale, više je od običnog znanstvenika. Osnivač CARNeta

Novi ravnatelj najavljuje: balet će se širiti Dalmacijom

Ilir Kerni postao je novi ravnatelj splitskog Baleta. Iza njega je dojmljiva karijera: bio je baletni prvak, balet majstor i pedagog u Hrvatskoj i inozemstvu. Iza sebe ima suradnju

“Uvijek želim vidjeti klasiku i ona me jako zanima”

Angelin Preljocaj došao je u Zagreb kako bi vidio plesače Baleta HNK koji pripremaju njegova djela “La Stravaganza” i “Annonciation”. Premijera je 7. lipnja, a do sada su s nj

Najnovije vijesti na portalu:

Počinje prodaja karata za Orašara

SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr

HNK osnovao Baletni studio

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu

Umjetičko-znanstveni skup posvećen Licitarskom

ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba