Priča o Margareti Froman
Prije samo nekoliko dana, točnije 16. siječnja 2021. godine napunilo se 100 godina od dolaska Margarite Froman u Zagreb. Ova teška godina koja je iza nas okupirala je naše misli dr
ZAGREB – Publika je sinoć mogla pogledati zadovoljavajuću izvedbu Labuđeg jezera u novoj baletnoj sezoni Hrvatskog narodnog kazališta. Veliko je iznenađenje bilo vidjeti mnoštvo posjetitelja mlađeg uzrasta, što nagovješta još veći poticaj našem kazalištu i njegovom novom programu.
Najpoznatije baletno dijelo Petra Ilijiča Čajkovskog podijeljeno je u četiri čina s prologom. Sinoćnju koreografiju potpisuje već nam poznati koreograf Derek Deane, scenografkinja je Roberta Guidi di Bagno, a kostimografkinja Dženisa Pecotić. Baletni majstori bili su Iraida Lukašova, Suzana Bašič i Ilir Kerni. Dirigentskom palicom kazališnom orkestru dirigirao je Dian Tchobanov.
Ulogu Odette i Odilije otplesala je i publiku ostavila bez daha, izvrsna kao i uvijek, Edina Pličanić, koja je i sinoć u potpunosti opravdala svoju titulu baletne prvakinje. Princa Siegfrieda dočarao nam je izvrsni baletni prvak Dmitrij Timofejev, koji je svojom ulogom sinoć zadivio publiku i podsjetio nas što predstavlja baletna naobrazba ruske škole. Svaka pohvala Edini i Dmitriju, zaista su bili fascininatni. Isti par vidjet će gledatelji svih šest izvedbi ovoga baleta, koliko je planirano u sezoni, pa je pitanje koliko će visoka ostati kvaliteta njihove izvedbe uslijed opetovanog izvođenja. Kako doznajemo od naših izvora u kazalištu, za ovaj balet planiran je još jedan par, ali plesaču Azamatu Nabiullinu nisu pronašli partnericu. U kazalištu trenutačno nema osobe koja može potpisati ugovor bilo kojem plesaču koji dolazi izvan kuće, pa se odustalo od Nabiullina.
Izdvojili bi ostale plesače koji su bili i više nego dobri: odlična i graciozna Miruna Miciu, Olja Jovanović Zurovac i Robert Bruist koji su veoma dobro otplesali Napolitanski ples, izražajna i odlična Mirna Sporiš u ulozi seljanke, te Mai Kageyama, Dunja Novković, Valentina Štrok i Petra Vargović Stanciu koje su otplesale Pas de quatre.
Osim poznatih nam lica baletnog ansambla moramo spomenuti i polaznice Škole za klasični balet u Zagrebu. Petra Čovran, Vanesa Imrović, Ozana Mirković, Ana Pogorelić i Leda Šeparović u sinoćnjoj su se izvedbi okušale na kazališnim daskama i ujedno pokazale kao velike nade naše baletne scene. Svaka pohvala djevojkama, čije su elegancija i ljepota pokreta bile na visokom nivou.
Osim članova ansambla i djevojaka spomenute škole osvrnuli bi se i
na svijetlo koje je oblikovao Deni Šesnić. Njegov se rad najviše istaknuo u IV. činu predstave, kada je izvedbu pretvorio u bajku. Prekrasne bijele labudice, jednostavna i lijepa scenografija, eleganatne poze balerina zajedno s izmjenom svijetla u plavičastim tonovima… Sve nas je to na trenutke moglo odvesti u nerealni, bajkovit svijet gdje smo na časak osjetili ljepotu i čaroliju Labuđeg jezera.
Prije samo nekoliko dana, točnije 16. siječnja 2021. godine napunilo se 100 godina od dolaska Margarite Froman u Zagreb. Ova teška godina koja je iza nas okupirala je naše misli dr
ZAGREB – Prvakinja Baleta Mirna Sporiš ove sezone obilježava 30. obljetnicu umjetničkoga rada ostvarenog u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu. Počela je plesati s pet go
DUBROVNIK – Ova turobna 2020. godina oduzela nam je tolika zadovoljstva jednostavnog života i mada joj se ipak nazire kraj neumoljivo nas pogađa i dalje. Jučer je u 89.
SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf
RIJEKA -Premijera baleta „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji glasovitog Jiříja Bubeníčeka osvarenog u suradnji s Riječkim simfonijskim orkestrom te Hrvatskom i Talij
ZAGREB – 17. TREPS plesni susreti počinju uoči Svjetskog dana plesa u četvrtak, 28. travnja s početkom u 19,30 sati u zagrebačkom Centru za kulturu Trešnjevka s kategorijom &