Opasnije veze

Autor: //Datum objave: 14.07.2015.

DUBROVNIK – Ponovljena izvedba baleta „Opasne veze“ u režiji i koreografiji Valentine Turcu i Lea Mujića Slovenskog narodnog Gledališča Maribor i ovaj put je oduševila publiku. Ove godine gledatelji Dubrovačkog Ljetnog Festivala mogli su ovu izvedbu pogledati dvije večeri zaredom i potpuno zasluženo izvođači su zauzeli to mjesto na ovogodišnjim ljetnim pozornicama Dubrovnika.

 

 

Odupirući se ljudskoj prirodi uspoređivati prošlodišnju izvedbu sa ovom, otišla sam uzbuđena u susret sa svime naizgled istim, međutim iskustvo se pretvorilo u nešto sasvim drugo, jedan novi nivo, novi sloj personifikacije aristokratskih intriga, sto je glavna tema ove izvedbe. Cinizam, laž, nemoral, izdaja,naivnost, rivalstvo, osveta, ljubomora i međusobna natjecanja su tek dio priče koja na kraju svih melje i uništava, a tako i za nas gledatelje, jednu unutrašnju spoznaju kroz svoje iskustvo promatrača.

 

 

Prizor iz predstave, foto: DLJI

 

 

Još jednom dočekala nas je predivna jednostavnost scenografije, savršeno uklopljena u ljetnu pozornicu Dubrovnika, Poljanu Ruđera Boškovića. Ovaj put nekako mirnija, kao danas ostavlja u iščekivanju. Glatki početak i izlaz plesača brzo nas vodi u priču, obuzima potpuno, dok moje oko primjećuje nešto novo… Plesači, svi redom, solisti i ansambl očito imaju predstavu u nogama nakon godinu i više izvođenja, pa sve ide glatko i lagano a to je otvorilo prostor za detalje… Ima ih mnoštvo: personifikacije likova i glume, ekspresije pokreta koja nas neprimjetno vodi u trans tišine koja je obavila publiku.

 

 

Snaga požude, neodoljivost nevinosti ljubavi, hladnoća ponosa, sljepoća ljubomore, jasnoća spoznaje nakon izdaje i prevare, bol prevare, bol razočaranja, neprimjetno nametnuti okovi ljubavi koja nam je tako slikovito prikazana zavezujući svilene zastore oko grofičinih zapešća pokazujući nam moć izbora i nemoć borbe sa vlastitom prirodom, s ljubavlju… To sve samo su detalji priče koja nas vodi borbi dobra i zla.

 

 

Na kraju odustajanje, smrt Vicomta de Valmont stavlja zaključak na sve, ukazuje na vrtlog događanja, intriga, emocija koje nas samo odvraćaju od nas samih i onoga sto zovemo ljubav. Tehnika i preciznost solista Antona Bogova, Jelene Lečić te Catarina De Meneses ostavlja bez teksta, a ostali plesači ne zaostaju za istim. Čovjek u svoj svojoj raznolikosti poznaje desetke i stotine stranih jezika, ali ova predstava je svakako dokaz da jezik tijela,jezik pokreta, jezik plesa je samo jedan…. I svi ga razumijemo. Svi u toj publici sjedili su jednaki, odakle god smo došli, koju god ulogu mi u svojim životima imali, sjedili smo tamo isti, razumijevali isto. Jednostavno izvrsno.

Najnovije iz kategorije "Festivali":

Plešu najbolji amateri

ZAGREB – 18. TREPS festival plesa održat će se od 19. do 21. svibnja 2023. s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples,

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda