Novi ravnatelj riječkog Baleta

Autor: //Datum objave: 16.01.2025.

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca u utorak 14. siječnja. Obnova predstave koja plesnim pokretom interpretira manje poznate stranice biografije velikog skladatelja, prva je u mandatu Paola Mangiole, ravnatelja Baleta iz tima intendantice, koji nije krio zadovoljstvo predstavom, prije svega, kako kaže, talentiranim plesačicama i plesačima nevjerojatne energije koji na pozornici nisu samo pokazali tehničko umijeće već dali cijelu svoju dušu.

– Čast mi je pridružiti se Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci kao ravnatelj Baleta na novom putu. Zahvalan sam gospođi Dubravki Vrgoč što mi je ukazala povjerenje i oduševljen što mogu pridonijeti uzbudljivom novom poglavlju riječkog Kazališta – ističe to na početku svog riječkog ravnateljskog mandata Paolo Mangiola, danas koreograf i
plesni pedagog, a nekadašnji plesač bogate međunarodne karijere. Posljednjih je sedam godina bio ravnateljem Nacionalnog plesnog teatra Malta. Za vrijeme plesačke karijere sudjelovao je u projektima poznatih koreografa poput Waynea McGregora, Williama Forsythea, Maura Bigonzettija, Stjjna Celisa i drugih.

Paolo Mangiol, foto: Matteo Carraton/HNK Zajc

Iste je godine, 2012., kao plesač sudjelovao u izlaganju Waynea McGregora na TED globalnoj konferenciji i koreografirao „Alpha Episodes“ za Kraljevski balet. Njegove su predstave osim u Londonu, izvođene u Rimu, Milanu, Beogradu, Chicagu te gradovima Poljske, Norveške i Njemačke. Najnovija postaja na njegovu profesionalnom, plesnom putu je Rijeka.
– Rijeka je grad bogatog kulturnog naslijeđa i angažirane zajednice. Inspirira me njena energija i kreativnost. S druge strane, moj je cilj poticati okruženje u kojem umjetnici mogu napredovati, a publika doživjeti duboko iskustvo plesa“, kaže Mangiola govoreći o svojim planovima i viziji – ističe i dodaje:

– Poštivat ćemo ​​tradiciju ansambla istodobno otvarajući vrata novim koreografskim glasovima i umjetničkim suradnjama koje odražavaju vibracije našeg vremena. Naš program će uspostaviti ravnotežu između pristupačnosti i inovativnosti reinterpretirajući velike klasike, istražujući nove smjerove u formi, prevodeći relevantne društvene teme u ples i uranjajući u nove plesne jezike. U središtu te vizije je riječka publika kojoj ćemo ponuditi visokokvalitetan spoj klasičnog nasljeđa i suvremenog izričaja, dojmljiva i inspirativna plesna iskustva te učiniti transformativnu moć plesa dostupnom svima – zaključuje Paolo Mangiola.

Reprize baleta „Čajkovski“ na programu su 18. i 27. siječnja, a premijerni program riječkog Baleta do kraja sezone donosi balet „Pepeljuga“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji Lea Mujića.

Najnovije iz kategorije "Novosti":

Šeherezada prema Fokinu

SPLIT – Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će 27. ožujka izvesti baletnu predstavu Class Concert / Šeherezada. Class Concert koreografsko je djelo novog umje

Počinje Treps

ZAGREB – Centar za kulturu Trešnjevka s ponosom najavljuje 20. jubilarne susrete plesnih grupa TREPS, manifestaciju koja već dva desetljeća afirmira plesni izraz i plesnu umj

Novi ravnatelj riječkog Baleta

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv

Najnovije vijesti na portalu:

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe