HNK nagradio najbolju balerinu
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
NEW YORK – Novi broj Vanity Faira u online izdanju donosi jednu zanimljivu priču. Točnije, video u kojem njihova fotografkinja Petra Collins izlazi pred kamere i s nekoliko učenika na štapu prolazi osnovne elemente baleta. Nakon što je baletni svijet prošle godine ozlovoljila reklama u kojoj manekenka Kendall Jenner glumi balerinu (pročitajte više), ovaj video bio je dodatno ulje na vatru u svjetskoj baletnoj zajednici.
Je li kampanja rađena ciljano, kako bi se podigla daleko veća prašina nego što bi se dogodilo da je u videu bila prava baletna pedagoginja? Ili je pak riječ o nepoštivanju profesije – što je vidljivo iz toga što se Collins cijelo vrijeme smije, ima raspuštenu kosu i, otkrijmo samo taj detalj, ne razlikuje treću od pete baletne pozicije (složit ćemo se, nije to velika razlika, ali je riječ o osnovnom baletnom vokabularu i takva je greška nedopustiva). Video pogledajte ovdje.
O videu smo razgovarali sa zagrebačkom baletnom pedagoginjom Andreom Solomun te s balerinom Mirunom Miciu iz zagrebačkog HNK. Obe se slažu oko jedne stvari – video
Andrea Soloimun, foto: Tomislav Marić
Andrea Solomun kaže kako njoj cijeli video djeluje kao nečija zafrkancija. Sam početak, u kojem se Collins smije samoj sebi dok vodi sat baleta, pokazuje kako ona sama to shvaća neozbiljno, smatra Solomun. Premda baletnim pojmovima barata prilično kvalitetno, ne izvodi ih kako treba do kraja: zdjelica joj nije podignuta, noge nisu otvorene, stražnjica nije podvučena…
– Voditi balet iz šale je poprilično opasno, jer balet nije aerobik ili neka stereotipna fizička djelatnost poput zumbe, primjerena svakoj osobi s ceste – mislim na to da je predaje svaki laik. Ako osoba nije adekvatno educirana, to nije u redu, jer valja imati na umur da nekad ni profesionalni plesači nisu dobri baletni pedagozi – smatra Solomun.
Dodaje kako je istražila cijeli priču i čini joj se kako je Vanity Fair namjerno želio napraviti skandal i tako privući pozornost. U prilog toj tezi govori i činjenica da sama Petra Collins nije stavila ovaj video na svoju službenu web stranicu. Da je urednike časopisa zanimala korektnost, ona ne bi napravili video koji traje gotovo tri minute i u kojem nije objašnjeno što se događa, niti su vježbe izvedene do kraja.
– Osobno ne bih podržala da balet predaje netko tko nema dovoljno znanja iz baleta. Nikako. No, ova žena neće nikad voditi satove baleta i zbog toga mislim da video ne treba uzeti k srcu ili se uvrijediti. Industrija je takva, sve se radi banalno i to je to – smatra Solomun.
Miruna Miciu, foto: Marko Vučenik
Video se nije svidio ni profesionalnoj balerini Miruni Miciu, zaposlenoj u zagrebačkom HNK. Kaže kako je sasvim jasno da je sve u vezi tog videa amatersko: ljudi kojima je takva ideja pala na pamet, profesorica, studenti, pa čak i način na koji je snimljena. Ništa u njoj ne pokazuje ikakvo baletno iskustvo, smatra ona.
– Čini mi se da je to dosta tužno. Balet postaje sve popularniji, da, ali mi se čini da je popularnost zarađena na krivi način ako se reklamiraju amateri koji nemaju baš ništa s “pravom stvari”. Znači da nemaju ni postavu tijela, ni ljepotu pokreta, ni tjelesne proporcije… Baš ništa – dodaje Miciu.
Kaže kako sve to profesionalne plesače, koji rade i po 12 sati dnevno i žrtvuju mnogo toga u svojem životu, stavlja u loš položaj, jer na neki način njhov trud i muku prikazuje nepotrebnima. Sve više ljudi smatra da je ono što profesionalci rade zapravo vrlo jednostavno i da bi to svatko mogao raditi.
– Mnogi me pitaju čime se bavim, a kad kažem da sam balerina, kažu mi: “Aha, ok, ali dobro, ali kojim se poslom zapravo baviš? Ono, poslom od kojeg živiš” i to je žalosno. Sav publicitet koji moja struka dobiva dolazi od amatera i reklama poput ovih, što je žalosno – smatra Miciu i dodaje kako ona uglavnom ovakva videa ignorira, jer je previše uzrujava gledati amatere koji se predstavljaju kao profesionalci.
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir