Šeherezada prema Fokinu
SPLIT – Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će 27. ožujka izvesti baletnu predstavu Class Concert / Šeherezada. Class Concert koreografsko je djelo novog umje
ZAGREB -Uoči premijere Giselle, u HNK Zagreb predstavljena je promocija monografije Giselle u Zagrebu, autora Mladena Mordeja Vučkovića. Današnju je promociju predvodio v. d. ravnatelja baleta Svebor Sečak. Možemo nabrojati i balerine koje su prisustvovale današnjem događaj,u a nekoć su utjelovljavale samu Giselle: Ivanka Žunac, Ljiljana Gvozdenović, Irena Pasarić,
Mihaela Devald i Saule Ashimova.
Fantastični balet Giselle, jedno od najboljih ostvarenja baletne romentične epohe, prvi je put izveden u Hrvatskoj na pozornici zagrebačkog Hrvstakog narodnog kazališta prije 117 godina. Nakon premijere 21. siječnja 1897. godine s Emmom Grondonom u naslovnoj ulozi, Ricardom Allegrijem u ulozi Albrechta, Marijom Kraus u ulozi Myrthe i Stjepanom Kesterčanekom u ulozi Krune. Balet je repriziran samo jedanput, a zatim ga više desteljeća nije bilo na zagrebačkoj baletnoj sceni (osim nekoliko gostovanja krajem 50-ih godina).
Od 1965. godine, kada je ponovno postavljen, postao je nerazdvojni dio zagrebačkog baletnog repertoara, uvijek jednako izazovan mladim i talentiranim plesačima, ali i iskusnim i zrelim plesačkim osobnostima te pravo zadovoljstvo za sve ljubitelje baletne umjetnosti. Pojavom Giselle romantični je balet dosegao svoj vrhunac i svi elementi koji balet čine složenom umjetnošću: glazba, ples, gluma, likovnost, izraženi su u njemu u savršenom skladu s dominirajućim smjerom epohe unutar koje je djelo nastalo.
Praizvedba Giselle 28. Lipnja 1841. godine u pariškom Theatre de l’ Academie Royale de Musique izazvala je pravu senzaciju i odmah je bilo jasno kako je nastalo besmrtno djelo baletne literature. Autora libreta, pjesnika Theophilea Gautiera, insprirala je balerina Carlotta Grisi (inače rođena u istarskom mjestu Vižinada) koja je, po njegovu sudu svojom plesačkom izražajnošću i kvalitetom u sebi sjedinjavala dramatsku snagu i nadzemaljske osobine. U pisanju scenarija surađivao je s iskusnim piscima libreta Vernoyem de Saint-Georgesom i Jeanom Corallijem, kojemu je službeno pripisivana i koreografija baleta. No bilo je općepoznato da je većinu plesova kreirao Jules Perrot, suprug i učitelj Carlotte Grisi, koju je upravo ovaj balet učinio međunarodnom zvijezdom. Nakon Carlotte Grisi sve velike balerine interpretirale su ulogu Giselle, i do danas je ostala jedna od najprstižnijih uloga baletnog repertoara. Autor glazbe Adolphe Adam, iako svojedobno ubrajan među najplodnije i najizvođenije francuske skladatelje, postao je besmrtan upravo zahvaljujući popularnosti baleta Giselle. Izimno uspješno uklopio glazbu u dramsko jednistvo djela i obilnom uporabom lajtmotiva vješto povezao dramske epizode, namećućivisoke kriterije, no, neosporna je činjenica da Giselle svoj kontinuirani uspjeh većim dijelom zahvaljuje dramaturškoj obradi i samome plesu.
Nakon praizvedbe balet Giselle doživio je mnoge koreografske preradbe, a ona Leonida Lavrovskog iz 1944. godine, često služi još i danas kao podloga mnogim izvedbama tog baleta diljem svijeta, jednako koliko i prva koreografija Julesa Perrota.
SPLIT – Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će 27. ožujka izvesti baletnu predstavu Class Concert / Šeherezada. Class Concert koreografsko je djelo novog umje
ZAGREB – Centar za kulturu Trešnjevka s ponosom najavljuje 20. jubilarne susrete plesnih grupa TREPS, manifestaciju koja već dva desetljeća afirmira plesni izraz i plesnu umj
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta
Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret
ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe