Moderna Trnoružica

Autor: //Datum objave: 22.05.2014.

SPLIT – Izvedba suvremene verzije slavnog baleta Trnoružica sinoć je ostavila bez daha čitavo kazalište. Ova izvedba, bitno drugačija od prošle koju je postavila Almira Osmanović, naišla je na dobar odaziv te dobila brojne pohvale. Balet Petra Iljiča Čajkovskog koreografirao je i režirao Dinko Bogdanić, uvodeći u klasičnu Petipovu koreografiju svoje novine. Priča je premještena u naše, moderno doba kada mladić u oluji izgubi svoju voljenu djevojku. Da bi je pronašao, mora zakoračiti u davni magičan svijet i kao princ slomiti kletvu zle Carabosse. Tek kada mu to pođe za rukom, može se vratiti u stvarnost sa svojom dragom.

 

Leonu Sivoš sinoć smo gledali kao prelijepu Aururu, a Jassaui Mergalijev bio je jednako dobar princ Desire. Njihova je komunikacija bila izvanredna, ujednačena i skladna. Leona se posebno istaknula u Rose adagio te sceni u kojoj Aurora pada u san. Njezina je izvedba bila očaravajuća. Jassaui je već tradicionalno zadivio svojim visokim i brzim skokovima, neprestano izazivajući aplauz publike. Julija Pivotskaja u ulozi Vile Jorgovana bila je još bolja nego u prošloj verziji Trnoružice. Varijacija je bila tehnički preciznija, a osjećajnost i epaulementi mnogo više naglašeni. Zla Carabossa, koju je utjelovila Matea Milas, bila je neupitno najenergičnija sinoćnja uloga. Mateina je snaga i žar sjajila, koreografija joj je izvrsno pristajala, a na licu joj se lako moglo vidjeti da uživa. Sama scena Carabossinog ulaska bila je, što zbog izvrsne izvedbe plesača, što zbog prelijepih kostima i bogate scenografije, zaista fenomenalna.

 

Za cijeli ansambl može se reći da su bili usklađeni, bez uočljivih greški u formacijama. Scena nije izgledala pretrpano, unatoč velikom broju plesača. U predstavi su sudjelovale i učenice baletnog studia pedagoginje Albine Rahmatulline. One su svakako na ponos splitskom baletnom studiu, jer je njihova izvedba bila potpuno usklađena s profesionalcima u ansamblu. Nisu kasnile, pokreti su bili precizni i točni, ali s naglašenom osjećajnošću, što nažalost nedostaje mnogim starijim plesačima. Zato bravo za djevojke i za njihovu profesoricu.

 

Ukratko, za sinoćnju Trnoružice samo riječi hvale. Osim plesača koji su, izuzev malih sitnica, zaista dobro odradili svoj posao, pohvale zaslužuje i scenograf. Scena je bila uređena kao nikada do sada, efekti fenomenalni te su još dodatno oživljavali izvedbu. Publika je ansambl, ali posebice Dinka Bogdanića, nagradila dugim, iskrenim aplauzom. Svatko tko je sinoć mogao gledati Trnoružicu odmah bi se složio da su svi zajedno to uistinu zaslužili.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Najnovije vijesti na portalu:

Baletni svijet ostao bez dva velikana

MOSKVA – Baletni svijet izgubio je u ponedjeljak dva svoja velika umjetnika. U 83. godini preminuo je Jurij Vladimirov, a izgubili smo i Jurija Grigoroviča, koji je imao 98 g

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret