Crne vijesti iz Rusije

Autor: //Datum objave: 19.01.2013.
MOSKVA – Sergej Filin, umjetnički direktor Boljšoj teatra, smješten je u bolnicu nakon što mu je nepoznati napadač bacio kiselinu u lice. Napadač je poznatog ruskog baletana sačekao u četvrtak oko 11 sati navečer ispred njegova doma. Najprije je vikao na njega, a kad se Filin približio ulaznim vratima, napao ga je.
 
 
– Bio je maskiran, a kad sam ga ugledao, uplašio sam se. Mislio sam da će pucati na mene i pobjeći. No, približio se i bacio mi kiselinu u lice – rekao je Filin iz bolničkog kreveta novinarima Ren-TV-a.
 
 
Unesrećenom je odmah pružena pomoć. Utvrđeno je kako ima opekline trećeg stupnja, ali ne bi trebao imati problema s vidom. Nakon prvih operacija, trebao bi biti prebačen na daljnje liječenje u Beligiju, u vojnu bolnicu za žrtve stradale u požarima. Liječnici smatraju kako bi oporavak mogao trajati oko šest mjeseci.
 
 
Prema izjavama njegova glasnogovornika, Filin je već nekoliko mjeseci izložen prijetnjama. Neki su mediji prenijeli kako je moguće da je on žrtva sukoba između različitih skupina plesača u Boljšoju. Iako policija istražuje i druge teorije, prijatelji napadnutog misle kako je riječ o profesionalnoj ljubomori. U proteklih nekoliko mjeseci trpio je, pričaju plesači, male nezgode: uništena su mu dva mobitela, automobil mu je bio izgreban, hakiran mu je mail i objavljeni privatni sadržaji… Teatar mu je ponudio tjelohranitelja, ali je on to odbio jer nije vjerovao da će doći do nasilja.
 
 
Sergej Filin, copyrighy: Sergej Iliniski
 
 
Na sam dan napada Filin se obratio Anatoliju Iksanovu, izvršnom direktoru Boljšoja. Priopćio mu je kako se u zadnje vrijeme boji za sigurnost svoje djece.
 
 
– Rekao mi je da ima osjećaj da je na prvoj crti. Objasnio sam mu da je to dio naše profesije i da je to normalno. No, on mi je odgovorio misli da neke stvari nisu normalne. Treba znati i da u načinu vođenja kazališta Filin nije pristajao na kompromise. Ako je smatrao da plesač nije spreman za neku ulogu, ne bi mu dopustio nastup – rekao je novinarima Iksanov.
 
 
Napad je samo zadnji u nizu problema koji se događaju u Boljšoju. Priče o događanjima u najpoznatijoj baletnoj kući u svijetu neobične su: netko je sakrio budilicu u publiku, koja je počela zvoniti u vrijeme scene ludila u baletu Giselle, drugi put je na pozornicu usred baleta bačena mrtva mačka, a pričalo se i iglama u kostimima i slomljenom staklu umetnutom u baletne papučice.
 
 
Filinovo vodstvo nije bilo pretjerano kontroverzno, iako je pretrpio veliki udarac 2011. godine, kada su Natalia Osipova i Ivan Vasiliev napustili Boljšoj kako bi plesali u Maikhailovskom teatru u St. Petersburgu. Došlo je i do konflikta sa Nikolajem Ciskarizeom, popularnim prvakom, koji je prošle godine vrlo oštro kritizirao obnovu Teatra i u sukobu je s vodstvom Boljšoja od tada. Grupa njegovih istomišljenika tada je pisala Vladimiru Putinu, tražeći da Ciskarize postane direktor Boljšoja.
 
Ipak, činilo se da njegovo upravljanje najpoznatijom baletnim ansamblom na svijetu teče bez velikih problema. No, napad koji se dogodio pokazuje da to nije bilo tako. Kome je točno Sergej Filin smetao i zašto, odgovorit će policija.
Najnovije iz kategorije "Novosti":

Gala večeri za Ukrajinu

NAPULJ, MILANO – Dva talijanska kazališta u Napulju i Milanu organizirat će početkom travnja dvije baletne gala večeri za pomoć ratom pogođenim područjima u Ukrajini. Balet z

Otvorena izložba na Korzu

RIJEKA – „Balet i ples su umjetnost trenutka, traju onoliko koliko traje izvedba te ostaju samo u sjećanju onih koji su ih u tom trenu vidjeli. Fanni Tutek Hajnal svojim je f

Sat baleta za pomoć ženama

ZAGREB – Žene – ženama! Tako bi se ukratko mogla opisati nova akcija koja se priprema u Plesnom studiju Edite Cebalo. Naš najstariji privatni plesni studio za rekreativ

Najnovije vijesti na portalu:

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najavljeni Romeo i Julija

RIJEKA -Premijera baleta „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji glasovitog Jiříja Bubeníčeka osvarenog u suradnji s Riječkim simfonijskim orkestrom te Hrvatskom i Talij

Počinje TREPS!

ZAGREB – 17. TREPS plesni susreti počinju uoči Svjetskog dana plesa u četvrtak, 28. travnja s početkom u 19,30 sati u zagrebačkom Centru za kulturu Trešnjevka s kategorijom &