Baletni film na festivalima

Autor: //Datum objave: 20.08.2017.

OPATIJA – Film “Preko ruba”, koji je o balerini Mirni Sporiš snimila Vladimira Spindler u srijedu će biti prikazan na Liburnia film festivalu u Opatiji. Riječ je o lirskom dokumentarnom filmu koji traje deset minuta i u njemu je bez riječi ispričana Mirnina priča, odnosno, ovaj trenutak njene karijere. Mirna ima 43 godine i od nje se očekuje da polako napušta scenu, premda još uvijek može mnogo toga dati.

 

Dokumentarac će u rujnu na San Francisco Dance Film Festivalu moći vidjeti i američka publika. Nakon tromjesečne selekcije Vladimiri je javljeno kako je njezina priča odabrana za prikazivanje te je pozvana da dođe na festival. Ona i Mirna bi to jako željele, ali je problem nedostatak sredstava. Nadaju se da će ipak nekako pronaći potreban novac.

 

– ‘Preko ruba’ je prvi film koji sam snimala, a on je na neki način moj poklon Mirni za njenu 25. godišnjicu plesanja u kazalištu. Jedan dan mi je pričala o tome kako joj se bliži 42. godina, kako kod nas nema beneficiranog radnog staža… U kazalištu nije bila obilježena ta godišnjica njenog rada, pa sam ja to željela učiniti na neki način. Predložila sam joj da snimimo dokumentarac, a ona se složila. Odmah sam se bacila na posao: napisala scenarij i nacrtala svaku scenu budućeg filma, pa smo krenule  – kaže Vladimira, kojoj je asistentica bila prijateljica Ana Radmilović.

 

Pojašnjava kako je cijeli film nastao iz ljubavi i bez budžeta. Dio su snimali u Hrvatskom narodnom kazalištu, a ostalo u Zagrebačkom plesnom centru. Puna tri dana mala je ekipa radila na materijalu, a potom je on godinu dana čekao na Vladimirinu računalu. U međuvremenu je upisala i završila Školu dokumentarnog filma Restart, pa se s puno više znanja nego u vrijeme kad je materijal snimljen suočila sa svojim filmom. Na kraju nije htjela ništa mijenjati.

 

Mirna i Vladimira u vrijeme snimanja filma, foto: privatni album

 

– Nisam htjela da mi Mirna priča, nego da slike govore umjesto nje. Film je hommage jednoj balerini i kao takav je morao biti drugačiji. Mislim da sam uspjela u tome što sam htjela i činjenica da je film odabran za prikazivanje na oba festivala govori sama za sebe. Jako sam ponosna – kaže Vladimira.

 

S njom se slaže i Mirna, koja kaže kako joj je Vladimira dopustila da se posve unese u film. O tome govori i zanimljiv detalj – crvene špice. Ostale su joj od baleta Alisa, gdje je igrala Kraljicu herc. Odabrala ih je s ciljem, kaže, jer govore o njenoj ljubavi prema filmu “Crvene cipelice”. Odnosno, kaže, o ljubavi prema plesu i svojoj želji da nikad ne prestane.

 

– Tih dana dok smo snimali film, bilo mi je jako stresno. Doma sam imala kaos i to se vidi, odnosno, ja to vidim. Šminka čini čuda, ali kad sam ga nedavno opet pogledala, jasno sam sve vidjela. Ipak, bilo mi je drago i bila sam jako počašćena što ga je Vladimira odlučila snimiti – kaže Mirna.

Najnovije iz kategorije "Novosti":

Počinje Treps

ZAGREB – Centar za kulturu Trešnjevka s ponosom najavljuje 20. jubilarne susrete plesnih grupa TREPS, manifestaciju koja već dva desetljeća afirmira plesni izraz i plesnu umj

Novi ravnatelj riječkog Baleta

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Najnovije vijesti na portalu:

Počinje Treps

ZAGREB – Centar za kulturu Trešnjevka s ponosom najavljuje 20. jubilarne susrete plesnih grupa TREPS, manifestaciju koja već dva desetljeća afirmira plesni izraz i plesnu umj

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Novi ravnatelj riječkog Baleta

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv