Započela baletna sezona u Splitu

Autor: //Datum objave: 17.10.2010.
Sinoćnjom premijerom baleta Giselle započela je nova baletna sezona u splitskom HNK. Premda su ovu Giselle mediji pažljivo pratili, razlog tom interesu nije bio ples nego skandal koji je izbio oko mogućnosti da balet bude raspušten. 
 
Pošto se mi na ovoj stranici bavimo isključivo baletom a ne aferama i politikom, reći ćemo kako su u glavnim ulogama briljirali Irina Čaban (Giselle) i Vlado Ilcencu (Albrecht), Artju Žušov (Wilfried) i Julija Pivotskaja (Mirta). Publiku je naočito oduševio drugi čin u kojem su plesači tog kazališta dali sve od sebe i pokazali da je splitski balet na zavidnoj razini. Orkestrom splitskog HNK ravnao je Aleksandrs Vilumanis, voditelj Latvijske nacionalne opere, a koreografiju je postavio Aivars Leimanis. Leimanis je svjetski plesač i već je niz godina umjetnički ravnatelj Latvijskog nacionalnog baleta.
 
Kod postavljanja nove koreografije nije radio veće intervencije u original kojeg je napisao Marius Petipa. Scenografiju i kostimografiju radila je Inara Gauja, a plesačima se, u ulozi balet majstora, bavila Ljudmila Safronova. Ona je zbog ovog baleta doputovala iz Sankt Peterburga, gdje radi u Vaganovoj baletnoj školi. Zanimljivo je kako je ona u vise od četiri desetljeća rada podučavala vise od 20 primabalerina, a među njima i upraviteljicu splitskog baleta Almiru Osmanović.

 

Libreto za Giselle napisao je Teophile Gautier (uz pomoć Vernoza de Saint Georgesa) i posvetio je Charlotte Grisi. Ona je plesala prvu Giselle, a Lucien Petipa (brat slavnog koreografa) plesao je ulogu Albrechta. Glazbu je skladao Adolphe Adam.
 
Od samog početka balet je bio iznimno popularan, a sastoji se od 2 čina. U prvom, dramatskom, upoznajemo Giselle, seosku djevojku koja je zaljubljena u Loysa. Ona ne zna da je njen Loys zapravo plemić Albrecht, koji je zaručen za drugu ženu. Njena majka je sumnjičava i željela bi da se njena kćer uda za seoskog šumara Hilariona. Do tragičnog kraja dolazi kada selo posjeti skupina plemića među kojima je Bathildea, Albrechtova zaručnica. Kada cijela istina otkrije, Giselle izgubi razum i počini samoubojstvo. Drugi čin plesno je mnogo teži a počinje s Hilarionom koji stoji pokraj groba svoje nesuđene supruge kada se pojavljuju Wilis, duhovi djevojaka koje su umrle prije vjenčanja. One se osvećuju muškarcima tjerajući ih da plešu do smrti. Mrytha, predvodnica duhova, tjera Hilariona da pleše sve dok se ne sruši mrtav, a od iste sudbine duh Giselle pokušava spasiti Albrechta. Uspijeva tek kad izađe sunce i rastjera zloduhe, ali i Giselle koja je oprostila Albrechtu njegovu prevaru. Zbog toga ona počiva u miru, za razliku od ostalih djevojaka pokopanih na istom mjestu.
 

Do sada je Giselle u Splitu plesana 1957. i 1971. godine, a jučerašnja predstava ponovit će se zbog velikog interesa publike. 

 

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Novi naslov u HNK

SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o

Balet za djecu

RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra

Najnovije vijesti na portalu:

Denis Matvienko novi je ravnatelj splitskog Baleta

SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku

Sto godina baletnih licitara

ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir

Preminula Vesna Butorac Blaće

ZAGREB – Preminula je jedna od najvećih balerina zagrebačkog baleta Vesna Butorac-Blaće. Srednju baletnu školu završila je u Zagrebu 1959., a 1966–67. usavršavala se na Akade