Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
DUBROVNIK – Na Boškovićevoj poljani sinoć je izveden neobičan i snažan neobarokni balet Opasne veze. Koreografiju i režiju potpisuju Valentina Turcu i Leo Mujić, a riječ je o prvom baletu koji su Dubrovačke ljetne igre premijerno postavile na scenu. Uz to, ono što smo sinoć mogli gledati bila je i prazivedba, jer Opasne veze još zapravo i nisu imale svoju baletnu interpretaciju.
Balet je nastao u koprodukciji Dubrovačkih ljetnih igara, Festivala Ljubljana i Slovenskog narodnog gledališča Maribor. Publici su ovu neobičnu ljubavnu priču predstavili solisti Anton Bogov (u ulozi Vicomtea de Valmonta), Jelena Lečić (u ulozi Marquise de Merteuil) te Catarina de Meneses kao Madame de Tourvel. Ostale uloge otplesali su članovi baletnog ansambla SNG-a Maribor. Zagrebačkoj su publici neka od ovih lica dobro poznata: tako su nedavno imali priliku gledati Antona Bogova kao partnera Natalii Horsnell na natjecanju Mia Čorak Slavenska, dok je Lečić članica baletnog ansambla HNK.
Balet je nastao na temelju romana Opasne veze Pierra Choderlosa de Laclosa, a koji predstavlja kritiku francuske aristokracije 18. stoljeća. U njemu autor pripovjeda o okrutnoj igri zavođenja i osvajanja te publici pokazuje demonske likove kojima suprostavlja svijet Madame de Tourvel.
Jelena Lečić kao Marquise de Merteuil
Izvrsna izvedba oduševila je publiku svojom izvrsnošću i zasigurno dobila najveći pljesak na Ljetnim igrama ove godine.
Radnja se odvija na francuskom dvoru i prepuna je ljubavnih intriga i zavrzlama dvorjana, a nastaje zapravo zbog njihova aristokratskog načina života i dosade koja taj život donosi donosi. Izvedba plesača, iznimna koreografska senzualnost Valentine Turcu i Lea Mujića vjerno nas odvode i uranjaju nas u samo iskustvo svih događanja.
Publika je bila oduševljena činjenicom da ambijent Boškovićeve poljane oživi sa svakom izvedbom. Vjetar koji je nježno pomicao kulise u ritmu glazbe, pozornica okružena kamenom i crkvom, toplina koju on zrači stvorio je sneni ugođaj koji je svakog odveo u svijet mašte.
Lica, kostimi,jednostavnost scenografije ostavljaju bez riječi – kao podsjetnik koliko ljudsko tijelo i pokret zaista mogu reći, a bez da ijedna riječ bude izgovorena.
Ova će izvedba zasigurno biti primjećena od stručnjaka, a očekujemo je vidjeti i na svjetskim pozornicama.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir