Diptih iz Rijeke i Varaždina
SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa
SPLIT – Carmen i Bolero, recimo to ukratko, oduševili su Splićane. Sinoćnja izvedba dvaju modernih baleta, spojenih u jednu večer, oduševila je cijelo kazalište. Izvedbua je bila posvećena Maji Srbljenović Turcu i Miljenku Štambuk, velikim hrvatskim baletnim umjetnicima. U foayeru je za vrijeme dvadesetominutne pauze održana izložba starih baletnih fotografija koje je sam Dinko Bogdanić birao iz arhive splitskog i baletnog kazališta. Pohvale idu i orkestru, kojeg, čini se već stoljećima, vrlo uspješno predvodi Hari Zlodre. Ovacije publike na sinoćnju večer bile su nevjerojatne.
U prvom smo dijelu imali prilike vidjeti sedam parova u izvedbi Bolera. Predivna glazba francuskog skladatelja Ravela upotpunjena je izvrsnom tehnikom naših plesača, ali i prelijepim kostimima koje je dizajnirala sama koreografkinja, velika Valentina Turcu. Scenski efekti također su naglašavali strast i žar kojim su zračili naši plesači. Najveće pohvale idu Yuliji Pivotskayi, koja svakog puta iznova oduševi tehnikom i izražajnošču na sceni. Prate je Matea Milas i Leona Sivoš, ponosi hrvatskog baleta.
Od muškoga dijela ansambla posebne pohvale zaslužuje Razvan Cacoveanu, koji je oduševio publiku sa svojim visokim i energičnim skokovima. Ostatak muškog ansambla bio je također vrlo složan i precizan, dok se ženskom u jednom dijelu pred sam kraj Bolera moglo zamjetiti da nisu bili u ravnoj liniji, već je ista bila pomalo krivudava. No, ta je sitnica zanemariva.
Prizor iz Carmen, foto: Matko Biljak
Drugi dio večeri gledali smo Carmen, strastveni moderni balet o zavođenju i osveti. Energičnu Carmen plesala je Pivotskaya, što je potpuno logičan i pravilan odabir plesača, jer je teško zamisliti nekoga tko bi tu ulogu otplesao s više strasti od nje. Zaljubljenog i ljubomornog Josea odlično je utjelovio Shunsuke Amma, dok je Artem Zhusov bio podjednako fenomenalan Escamillo, sa svojim izvrsnim skokovima i okretima. Vrlo upečatljiva bila je scena u tamnici i pas de deux Carmen i Josea, pun emocija.
Pohvale i Sanji Dimache, koja se ovu sezonu zaista u punom sjaju vratila na scenu, a u Carmen je utjelovila Fernandu. Ostali dio ansambla bio je vrlo ujednačen, bez vidljivih grešaka ili zbrka u formaciji. Njihovi kostimi također su došli do izražaja i upotpunili scenu. Carmen, balet dug 50 minuta, potpuno je oduševio splitsko kazalište.
Iako su izvedbe bile predstavljene kao premijere, one su više bile „obnova premijere“. Nakon svega, teško je reći koji se balet više svidio publici, te ne čudi što je kazalište bilo gotovo potpuno puno.
SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa
ZAGREB – Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao posljednju ovosezonsku premijeru prikazat će u jednoj večeri tri kraća suvremena baletna djela (Triple Bill.) Večer
ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog
SPLIT – Na Facebook tranici Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu osvanula je u utorak kratka obavijest o gubitku bivše članice Baleta. – Posljednje zbogom Gorjani Raun
ZAGREB – Nagrada Tito Strozzi za kazališnu sezonu 2022./2023. dodijeljena je baletnoj predstavi Peer Gynt u izvođenju baletnog ansambla, orkestra i zbora Opere HNK-a u Zagreb
SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa