Skromno i pomalo nejasno

Autor: //Datum objave: 25.03.2015.

ZAGREB – Izvedba Tolstojeve Ane Karenjine, koja je sinoć nakon gotovo dva mjeseca pauze opet prikazana na sceni, popunila je HNK do posljednjeg sjedala. S ovom su predstavom plesači prije nekoliko dana oduševili publiku u Splitu, a isti efekt izazvali su i u matičnom kazalištu.

 

Izvedba počinje balom na kojem plesni parovi paralelno plešu različite koreografije, a Ana (Natalia Horsnell) i Aleksej Kirilovič Vronski (Tamás Darai) se po prvi put susreću. U idućim prizorima Ana i Vronski plešu, a kasnije im se pridružuju i ostali plesači. Ana se zaljubljuje u Vronskog no ipak se vraća kući. Tada na scenu dolaze Anin muž Aleksej Aleksandrovič Karenjin(Guilherme Gameiro Alves) i njihov sin Serjoža (Bartol Schonberger). Ana priznaje svoje osjećaje Karenjinu te on pobijesni. Slijedi Karenjinov izvanredni solo koji je publika i nagradila velikim pljeskom. Ana naizmjence pleše malo sa Vronskim, malo sa Karenjinom uz povremeno pojavljivanje drugih likova. Prvi čin završava Aninom odlukom da napusti svog sina i muža kako bi bila sa Vronskim.

 

U drugom činu ona i Vronski ponovo zajedno plešu, a pojavljuje se Lidija Ivanovna (Reika Suzuki) koja također pleše sa Vronskim. Ana shvaća da ne može izdržati odvojenost od svoga sina te se vraća da ga posljednji put vidi. Na scenu stupa Karenjin koji ih razdvaja. Slijedi još jedan Karenjinov solo te ponovo ples Ane i Vronskog. Pridružuju im se i ostali plesači nakon čega Vronski ostavlja Anu koja se u svojoj neizlječivoj tuzi tragično baca pod vlak i umire.

Plesači su doista profesionalno izveli svoje plesne točke te su vjerno dočarali emocije poput tuge i bijesa kroz koje su njihovi likovi prolazili. No scena na kojoj plešu vrlo je skromna što ne odgovara baroku devetneastog stoljeća u kojem se odvija radnja. Isto vrijedi i za kostime. Za barok su karakterističe raskošne haljine, a večeras su haljine plesačica imale tek jednu podsuknju. U koreografiji je nedostajalo više grupnih, sinkroniziranih izvedbi koje smo vidjeli samo dva puta, a mnogi su prizori tijekom predstave bili prilično nejasni.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih iz Rijeke i Varaždina

SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa

Zadnja ovosezonska premijera

ZAGREB – Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao posljednju ovosezonsku premijeru prikazat će u jednoj večeri tri kraća suvremena baletna djela (Triple Bill.) Večer

Plesna suradnja Zagreba i Maribora

ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog

Najnovije vijesti na portalu:

Odlazak bijele balerine

SPLIT – Na Facebook tranici Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu osvanula je u utorak kratka obavijest o gubitku bivše članice Baleta. – Posljednje zbogom Gorjani Raun

Nagrada Tito Strozzi dodijeljena baletnoj predstavi Peer Gynt

ZAGREB – Nagrada Tito Strozzi za kazališnu sezonu 2022./2023. dodijeljena je baletnoj predstavi Peer Gynt u izvođenju baletnog ansambla, orkestra i zbora Opere HNK-a u Zagreb

Diptih iz Rijeke i Varaždina

SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa