Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
ZAGREB – Izvedba Tolstojeve Ane Karenjine, koja je sinoć nakon gotovo dva mjeseca pauze opet prikazana na sceni, popunila je HNK do posljednjeg sjedala. S ovom su predstavom plesači prije nekoliko dana oduševili publiku u Splitu, a isti efekt izazvali su i u matičnom kazalištu.
Izvedba počinje balom na kojem plesni parovi paralelno plešu različite koreografije, a Ana (Natalia Horsnell) i Aleksej Kirilovič Vronski (Tamás Darai) se po prvi put susreću. U idućim prizorima Ana i Vronski plešu, a kasnije im se pridružuju i ostali plesači. Ana se zaljubljuje u Vronskog no ipak se vraća kući. Tada na scenu dolaze Anin muž Aleksej Aleksandrovič Karenjin(Guilherme Gameiro Alves) i njihov sin Serjoža (Bartol Schonberger). Ana priznaje svoje osjećaje Karenjinu te on pobijesni. Slijedi Karenjinov izvanredni solo koji je publika i nagradila velikim pljeskom. Ana naizmjence pleše malo sa Vronskim, malo sa Karenjinom uz povremeno pojavljivanje drugih likova. Prvi čin završava Aninom odlukom da napusti svog sina i muža kako bi bila sa Vronskim.
U drugom činu ona i Vronski ponovo zajedno plešu, a pojavljuje se Lidija Ivanovna (Reika Suzuki) koja također pleše sa Vronskim. Ana shvaća da ne može izdržati odvojenost od svoga sina te se vraća da ga posljednji put vidi. Na scenu stupa Karenjin koji ih razdvaja. Slijedi još jedan Karenjinov solo te ponovo ples Ane i Vronskog. Pridružuju im se i ostali plesači nakon čega Vronski ostavlja Anu koja se u svojoj neizlječivoj tuzi tragično baca pod vlak i umire.
Plesači su doista profesionalno izveli svoje plesne točke te su vjerno dočarali emocije poput tuge i bijesa kroz koje su njihovi likovi prolazili. No scena na kojoj plešu vrlo je skromna što ne odgovara baroku devetneastog stoljeća u kojem se odvija radnja. Isto vrijedi i za kostime. Za barok su karakterističe raskošne haljine, a večeras su haljine plesačica imale tek jednu podsuknju. U koreografiji je nedostajalo više grupnih, sinkroniziranih izvedbi koje smo vidjeli samo dva puta, a mnogi su prizori tijekom predstave bili prilično nejasni.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba