Počeo “Derviš i smrt”

Autor: //Datum objave: 25.06.2017.

SPLIT – Koreograf Igor Kirov počeo je rad na svojem novom baletu – riječ je o baletnom uprizorenju knjige “Derviš i smrt” Meše Selimovića. Taj će balet biti premijerno izveden na ovogodišnjem Splitskom ljetu. Libreto potpisuje Sašo Dimoski, glazbu je skladao Goran Bojčevski, a kostime osmislio Aleksandar Noshpal. Koreografiranjem ovog djela do sada se na ovim prostorima bavio samo Satan Vojin Komadina, koji je balet postavio za sarajevsko Narodno pozorište.

 

Osim činjenice da se ovim Selimovićevim djelom baletni koreografi nisu pretjerano bavili baletni koreografi, dodatna zanimljivost je što će u ovome baletu nastupiti i prvak zagrebačkog HNK Tomislav Petranović, kojem je ovo prvi puta da radi sa splitskim ansamblom. Petranović nam je rekao kako su probe počele prošli tjedan, a da je od samog početka jako uzbuđen što se tiče teme, kao i koreografije.

 

– Počeli smo dosta intenzivno raditi i već imam muskulfiber, koji liječim morem u pauzama. Još mi je sve jako novo, pošto mi je prvi put da plešem u Splitu i sa splitskim baletom. Reakcije ljudi na naslov predstave pokazuje da se ljudi vesele predstavi, ali mislim da su i očekivanja velika pa pokušavam kontrolirati taj dodatan pritisak koji osjećam – rekao nam je Petranović, koji dodaje kako je pozitivno iznađen koreografom. Kirov je, kaže, nevjerojatno pripremljen i vrlo se ozbiljno primio posla.

 

Zagrebački prvak kaže kako je, u trenutku kad mu je Kirov ponudio ulogu Ahmeda Nurudina, odmah znao da je to uloga koja se ne odbija. Morao je najprije provjeriti s vodstvom zagrebačkog HNK je li u redu da započne rad na tom projektu, a kada su mu odobrili, bacio se na posao. Ova uloga sa sobom nosi veliki rizik, dodaje Petranović, no premda je pred njim puno posla, siguran je da su i kompanija i koreograf, a i on sam, spremni za ovaj veliki zalogaj.

 

Sam Kirov ne krije koliko se rado upustio u ovaj izazov – jer, kaže, svjestan je da je ovo veliki korak u nepoznato. Oduvijek je želio publici ispričati ovakvu priču – o onome što je bilo, ali je još uvijek aktualno, i uvijek će biti – položaj pojedinca u jednom totalitarnom ideološkom sustavu.

 

– Želim pronaći novog derviša, koji živi danas, a zapravo dolazi i prošlosti i živjet će u budućnosti. Na neki način, ono što je bilo događa se i danas, a nakon toga nastavit će život i poslije smrti. Zvuči komplicirano, ali zapravo nije. Sa svojim timom kreativaca dosta sam razmišljao o svemu ovome – kostimograf, asistentica scenografa, dramaturg, skladatelj… Svi smo se okupili kako bi pronašli novog derviša – pojašnjava Kirov.

 

Kaže i kako su htjeli na novi način ispričati priču koja je svima na na ovim prostorima itekako dobro poznata, a koja je vrijedna i moćna. Zato je od samog početka znao kako predstava mora biti snažna, efektna i emocionalna, a tehnički na još višem nivou nego do sada.

 

– Sve te emocije ću pretočiti u ples, jer je to ono što mene potiče da dam sve od sebe. – kaže Kirov.

Najnovije iz kategorije "Novosti":

Najavljeno još baleta ispred HNK

ZAGREB – Balet u predvečerje ide dalje. Tako sutra počinje u 19 sati, a u planu su, osim baletnih vježbi i prizori iz Labuđeg jezera te Giselle. Pas de deux, 2. Čin Labuđeg j

Balet Preljocaj ispred HNK

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u koprodukciji s Francuskim institutom i Baletom Preljocaj, uz podršku hrvatskog Ministarstva kulture i medija i Turističke zaje

Mačak u čizmama

OSIJEK – U sklopu ovogodišnjeg Osječkog ljeta kulture plesat će se balet Mačak u čizmama, koreografkinje Ljiljane Gvozdenović, a u koprodukciji s osječkim baletom. Kostime je

Najnovije vijesti na portalu:

Premijera u Zajcu

RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena,

Najavljeno još baleta ispred HNK

ZAGREB – Balet u predvečerje ide dalje. Tako sutra počinje u 19 sati, a u planu su, osim baletnih vježbi i prizori iz Labuđeg jezera te Giselle. Pas de deux, 2. Čin Labuđeg j

Balet Preljocaj ispred HNK

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u koprodukciji s Francuskim institutom i Baletom Preljocaj, uz podršku hrvatskog Ministarstva kulture i medija i Turističke zaje