Čini li nas Mozartova glazba pametnijima?

Autor: //Datum objave: 09.03.2013.
RIJEKA – Fenomen poznat pod nazivom Mozart efekt inspirirao je Huga Vieru za stvaranje istoimenog baleta, koji je sinoć do zadnjeg mjesta ispunio HNK Ivan Zajc. Balet je ostvario sklad glazbe i pokreta plesača, ostavljajući jak dojam na sva osjetila publike. Osim toga, balet je svakome gledatelju pružio dovoljno prostora za stvaranje osobnih asocijacija i doživljaja, uključujući dramatične, emocionalne i duhovite dijelove.
 
Ovako uspješna izvedba sigurno ne bi bila izvediva bez 12 plesača, koji su svojom energijom i tehničkom izvrsnošću ostavili publiku bez daha.
 
Autor je kroz razigranu i inovativnu koreografiju uspio dočarati svoj doživljaj Mozartove glazbe te svoje emocije prenjeti na druge. Hugo Viera, koji potpisuje i prošlosezonsku baletnu predstavu Carmina burana, istaknuo je kako je riječ o dvije posve različite predstave.
 
Kao što je publika mogla i vidjeti, autor se nije bavio Mozartom ili njegovom biografijom, nego tzv. Mozart efektom. Brojna znanstvena istraživanja, ali i svakidašnja iskustva običnih ljudi, pokazuju da Mozartova glazba ima blagotvoran utjecaj na kreativnost, inteligenciju, sposobnost učenja i koncentracije, pa čak i na zdravlje. Ovakav pozitivan efekt glazbe na slušatelja naziva se Mozart efektom.
 
Prizor iz predstave, izvor: HNK Rijeka
 
 
– U ovoj predstavi bavim se propitivanjem tih teorija odnosno dvojbom može li Mozartova glazba doista utjecati na naše mentalne sposobnosti ili smo već pri rođenju genetski predodređeni. A tu temu pokušavam dotaknuti na poetičan, dramski, emocionalan, kao i na humorističan način – istaknuo je prilikom predstavljanja predstave koreograf Hugo Viera.
 
Osim na glazbu Wolfganga Amadeusa Mozarta, balet se izvodi i na skladbe Julia Dertonija, brazilskog skladatelja koji živi u Njemačkoj i osim za kazalište radi za film i televiziju. S Hugom Vierom već je surađivao na dva njegova baletna projekta u Njemačkoj, Fado i Tango.
 
Scenografiju predstave potpisuje Dalibor Laginja, a kostime makedonski kostimograf i modni dizajner Aleksandar Nošpal, koji je osmislio monkromatske kostime s elementima rokokoa. Oblikovatelj svjetla je Deni Šesnić dok je asistentica koreografa Maša Kolar.
 
U predstavi plešu članovi pomlađenog riječkog baletnog ansambla Ana Rocha Nené, Marta Voinea Čavrak, Sabina Voinea Vukman, Anka Zgurić, Marta Kanazir, Paula Rus, Irina Köteles, Svebor Zgurić, Daniele Romeo, Martin Grainger , Andrei Köteles i Ricardo Freire. .
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Orašar u Rijeci

RIJEKA – Nakon šest godina od posljednje premijere, riječki HNK Ivana pl. Zajca svojoj publici nudi mogućnost da prosinačke, blagdanske dane obogati ozračjem popularnog

Novi Orašar

ZAGREB – Dobili smo novog Orašara. Premijerno je otplesan sinoć u zagrebačkom HNK, a djelo je koreografa Vladimira Malahova. Publika je pokupovala sve karte na čak 20 izvedbi

Novi balet u Travnom

ZAGREB – Ljiljana Gvozdenović na scenu postavlja novi kratki klasični balet, kojeg je nazvala “ITD”, a koji će biti premijerno izveden 1. prosinca na zagrebačkoj

Najnovije vijesti na portalu:

Nije dobro na Ilirskom

ZAGREB – Mnogo je škola stradalo u potresu, a među njima i Umjetnička škola Silvije Hercigonje u Zagorskoj. No, dok o toj školi znamo sve detalje, jer su sve objavljivali na

Problemi s roditeljima

ZAGREB – Dobro znamo kakva je trenutno situacija vezana za pohađanje nastave, a u Zagrebu je tim gore što su mnoge škole oštećene. Među njima je i Umjetnička plesna škola Sil

Prvo online natjecanje

SYDNEY – Umjetnici, a samim time i balet, nalazi se među najugroženijim industrijama koje je pogodila pandemija Covid-19. Brojne su predstave, premijere, gostovanja i natjeca