Dojmljiva Večer njemačkih autora

Autor: //Datum objave: 13.01.2013.

ZAGREB – Baletna publika sinoć je mogla uživati u prvoj ovogodišnjoj izvedbi Večeri njemačkih autora. Djela su ostvarenja glasovitih, suvremenih koreografa Marcka Goeckea i Uwea Scholza, a u HNK Zagreb premijerno su izvedena u lipnju prošle godine.

 

Večer je počela s Goeckovim djelom Sutia Suita Suita, otplesanim na snimku Orkestralne suite br. 4 u D-duru Johanna Sebastiana Bacha, a potom je otplesana Druga simfonija Uwea Scholzea, pod orkestralnom prtanjom na glazbu Roberta Schumanna. Dirigentsku je palicu držao odlični Dian Tchobanov.

 

Marcko Goecke je svoju svoj rad postavio 2008. godine, a djelo je premijerno izvedeno 19. travnja iste godine u Leipzigu. Prijenos koreografije u Zagreb omogućio je Giovanni di Palma, ugledni baletni umjetnik koji je i sam bio interpret prvih uloga u djelima ova dva autora. Goeckovu koreografiju karakterizira odličan, te publici zanimljiv i nedokučiv spoj suvremenog baletnog izričaja i klasične glazbe. Sinoć su nam taj izričaj izvrsno prenijeli Sabrina Feichter i George Stanciu (kao par ), te muški plesači Robert Bruist, Tamás Darai, Doruk Demirdirek, Eugen Dobrescu, Guiherme Gameiro Alves, Ovidiu Muscalu i Dan Rus.

 

Pusta pozornica, koja stavlja naglasak na samo tijela plesača, daje prvotnu važnost koreografiji i priči koju govore tijela. Zanimljivo je pojavljivanje niza cipela na početku i sredini koreografije, koje same od sebe nestaju. Osim cipela, u jednom se djelu glavni protagonist  pojavljuje sa ‘ogrlicom’ od nanizanih jabuka na vratu. Snažnom dojmu koreografije pridonijelo je izvrsno oblikovanje svijetla, koje je postavio Udo Haberland. Za scenografiju i kostimografiju pobrinuo se sam Marco Goecke, a plesači su bili odjeveni u grimizna, baršunasta odijela.

 

Prizor iz Druge simfonije, izvor: hnk.hr
 

Druga, neoklasična izvedba nosi naziv Druga simfonija i otplesana je na glazbu Roberta Schumanna, jednog od najvećih i najreprezentativnijih umjetnika romantike. Korištena su djela Simfonija br.2 u C-duru, op. 61, I. Sostenuto assai, II. Scherzo, Allegro vivace, III. Adagio espressivo i IV. Allegro molto vivace. Izvornu je koreografiju postavio Uwe Scholz 1990. godine u Zürichu, a za izvrstan prijenos pobrinuo Giovanni di Palma. Kostimografiju je napravio sam autor, a zagrebačkoj ju je publici prenjela Emina Kušan. Plesači su bili odjeveni u jednostavne, svijetlo plave trikoe, dok su plesačice na nogama imale prepoznatljiv element klasika- špice.

 

Prilično zahtjevna i teška koreografije otplesana je lijepo i sinkoronizirano, sa naglaskom na elegenciju i baletnu gracioznost izričaja tijela, za razliku od prve predstave. Izdvojili bi odlične solo parove: Pavlu Mikolavčić i Tamása Daraia te Mai Kageyamu i Guilherme Gameiro Alvesa. Najveća pohvala plesačicama – Mai i Pavli – koje su sinoć bile izvrsne i bilo je veliko zadovoljstvo gledati ih.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Novi naslov u HNK

SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o

Balet za djecu

RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda