Dojmljiva Večer njemačkih autora

Autor: //Datum objave: 13.01.2013.

ZAGREB – Baletna publika sinoć je mogla uživati u prvoj ovogodišnjoj izvedbi Večeri njemačkih autora. Djela su ostvarenja glasovitih, suvremenih koreografa Marcka Goeckea i Uwea Scholza, a u HNK Zagreb premijerno su izvedena u lipnju prošle godine.

 

Večer je počela s Goeckovim djelom Sutia Suita Suita, otplesanim na snimku Orkestralne suite br. 4 u D-duru Johanna Sebastiana Bacha, a potom je otplesana Druga simfonija Uwea Scholzea, pod orkestralnom prtanjom na glazbu Roberta Schumanna. Dirigentsku je palicu držao odlični Dian Tchobanov.

 

Marcko Goecke je svoju svoj rad postavio 2008. godine, a djelo je premijerno izvedeno 19. travnja iste godine u Leipzigu. Prijenos koreografije u Zagreb omogućio je Giovanni di Palma, ugledni baletni umjetnik koji je i sam bio interpret prvih uloga u djelima ova dva autora. Goeckovu koreografiju karakterizira odličan, te publici zanimljiv i nedokučiv spoj suvremenog baletnog izričaja i klasične glazbe. Sinoć su nam taj izričaj izvrsno prenijeli Sabrina Feichter i George Stanciu (kao par ), te muški plesači Robert Bruist, Tamás Darai, Doruk Demirdirek, Eugen Dobrescu, Guiherme Gameiro Alves, Ovidiu Muscalu i Dan Rus.

 

Pusta pozornica, koja stavlja naglasak na samo tijela plesača, daje prvotnu važnost koreografiji i priči koju govore tijela. Zanimljivo je pojavljivanje niza cipela na početku i sredini koreografije, koje same od sebe nestaju. Osim cipela, u jednom se djelu glavni protagonist  pojavljuje sa ‘ogrlicom’ od nanizanih jabuka na vratu. Snažnom dojmu koreografije pridonijelo je izvrsno oblikovanje svijetla, koje je postavio Udo Haberland. Za scenografiju i kostimografiju pobrinuo se sam Marco Goecke, a plesači su bili odjeveni u grimizna, baršunasta odijela.

 

Prizor iz Druge simfonije, izvor: hnk.hr
 

Druga, neoklasična izvedba nosi naziv Druga simfonija i otplesana je na glazbu Roberta Schumanna, jednog od najvećih i najreprezentativnijih umjetnika romantike. Korištena su djela Simfonija br.2 u C-duru, op. 61, I. Sostenuto assai, II. Scherzo, Allegro vivace, III. Adagio espressivo i IV. Allegro molto vivace. Izvornu je koreografiju postavio Uwe Scholz 1990. godine u Zürichu, a za izvrstan prijenos pobrinuo Giovanni di Palma. Kostimografiju je napravio sam autor, a zagrebačkoj ju je publici prenjela Emina Kušan. Plesači su bili odjeveni u jednostavne, svijetlo plave trikoe, dok su plesačice na nogama imale prepoznatljiv element klasika- špice.

 

Prilično zahtjevna i teška koreografije otplesana je lijepo i sinkoronizirano, sa naglaskom na elegenciju i baletnu gracioznost izričaja tijela, za razliku od prve predstave. Izdvojili bi odlične solo parove: Pavlu Mikolavčić i Tamása Daraia te Mai Kageyamu i Guilherme Gameiro Alvesa. Najveća pohvala plesačicama – Mai i Pavli – koje su sinoć bile izvrsne i bilo je veliko zadovoljstvo gledati ih.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Najnovije vijesti na portalu:

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe