Cika i vriska na Montmartreu

Autor: //Datum objave: 14.03.2012.

ZAGREB – Balet Coppelia na Montmartreu, koreografa Yourija Vamosa i skladatelja Lea Delibesa, večeras je po prvi puta u ovoj sezoni izveden u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu. Osim što je sasvim drugačiji od uobičajene Coppelije, ovaj balet iznenađuje i brojnošću plesača na sceni.    

 

U prvom smo činu uživali u prikazu gradske sredine s kraja 19. stoljeća. Na pozornici su se redale mljekarice, prodavačice, cvjećarke, prostitutke, ulični čistači, pekari, dimnjačari gospoda i dame… Upoznali smo djevojku Swanildu (Pavla Mikolavčić), prijatelja joj Franza (Tomislav Petranović) i tajanstvenog susjeda Coppeliusa (Andrej Barbanov). Sjajni su trenutci zajedničkog plesa Swanildinih prijateljica (Sabrina Feichter, Natalia Horsnell, Rieka Suzuki, Iva Vitić Gameiro) i prijatelja (Robert Bruist, Guilherme Gameiro Alves, Ovidiu Muscalu, Dan Rus), vrlo usklađeni, smiješni, simpatični, tehnički i u detaljima dorađeni. Tomislav Petranović uvjerljivo je odigrao ulogu nestašnog i radoznalog mladića Franza, a bio je izražajan te nježnih, elegantnih ruku i prstiju kada je trebalo. Osobito je lijep bio njegov pas de deux s Pavlom Mikolavčić i dugi arabesque penchee koji su izmjenjivali držeći se za ruke. Očekivano izvrstan bio je George Stanciu kao šef policije – opet je pokazao da mu u glumi i interpretaciji lika mimikom i gestama, nema ravnog. Oduševili su me i ostali policajci u zajedničkom plesu, a i općenito sav muški dio ansambla – bili su glumački mnogo uvjerljiviji od balerina koje su, možda koreografovom krivicom, često pretjerano glumile i radile nepotrebne grimase.

 

Anslambl u Molin Rougeu, izvor: hnk.hr
 

U drugom činu ušli smo u utrobu Moulin Rougea, u srce cancana i razvrata. Bogato dekorirana scena u potpunosti me uvukla u balet. U ovom se dijelu vidi i specifičnost koju je koreograf pronosio cijelim baletom – detalji. Dok se koncentriramo na ono što nam je posluženo pred nosom – ples kurtizana, sa strane, kod stolova se događa cijelo čudo nespretnosti konobara i uslužnosti djevojaka. Tehnički je briljantan solo Pavle Mikolavčić u izazovnoj crvenoj haljini s maskom na licu, osobito su lijepi i dugački bili grand jetei. Finale ovoga čina bilo je spektakularno – mahanje suknjama, povici i uzdasi, cijela artiljerija tehničkih finesa, mnogobrojni plesači i radost cancana.

 

Prvi dio trećega čina bio je također ispunjen smijehom. Privedene kurtizane i posjetitelji Moulin Rougea na sudu pokušavaju dokazati svoju nevinost, a pritom na urnebesne načine pokazuju što misle o društvenim normama – raznim nespretnostima i padanjima, šuljanje kurtizana koje bježe sa scene gotovo kroz publiku. Vrhunac čina bio je veliki pas de deux Swanilde i Franza (odnosno vizije mladoga Coppeliusa) na glazbu koja je najpoznatija kao pas de deux iz posljednjeg čina baleta Sylvia. Romantična prigušena rasvjeta, lijepa mlada žena i naočit muškarac izmjenjivali su nježnosti, padali jedno drugome u naručje i voljeli se onako kako se samo u snovima može voljeti.

 

Coppelia na Montmartreu nije balet koji nudi katarzu kao veliki klasici, ali kroz njega spoznajemo što je zaista vrijedno u životu i što treba čuvati i ne puštati iz ruku.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Novi naslov u HNK

SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o

Balet za djecu

RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda