Šarolika Slavenska

Autor: //Datum objave: 02.07.2014.

ZAGREB – Već tradicionalno, uz zvuke Hačaturjanove Maskerate sinoć je u HNK Zagreb završeno ovogodišnje međunarodno baletno natjecanje Mia Čorak Slavenska. Na natjecanju je sudjelovalo 70 plesača (66 ih je uspješno završilo) iz 20 zemalja. Tijekom dva dana na sceni smo vidjeli cijeli niz emocija – od nervoze početnika, preko potpune ravnodušnosti do apsolutnog uživljavanja u ulogu, što je bilo veliko zadovoljstvo gledati.

 

 

Nagrade su dodijeljene po starosnim kategorijama u kojima su plesači nastupali. Prvo mjesto u kategoriji plesača do 18 godina osvojio je, očekivano, ruski plesač Dimitrij Vyskubenko. Sredbrna je bila srpska plesačica Maja Stojakov, a brončanu medalju osvojila je učenica zagrebačke Škole za klasični balet Leda Šeparović. U kategoriji od 18 do 22 godine godine prvo je mjesto osvojio plesač zagrebačkog HNK Nikolaj Gorodiski, koji je publiku oduševio svojim nevjerojatnim skokovima. Na drugom mjestu su Slovenka Nina Noč i Talijan Andrea Schifano, a treće mjesto podijelili su plesačica splitskog HNK Bojana Lipovšćak i Slovenac Tomaž Golub.

 

 

Na kraju, u kategoriji plesača starijih od 22 godine prvo je mjesto osvojila Ruskinja Kristina Starostina, na drugom su mjestu plesači zagrebačkog HNK Mai Kageyama, Natalia Horsnell i Guilherme Gameiro Alves. Brončanu medalju dijelili su zagrebački plesač Robert Bruist, splitska plesačica Leona Sivoš te Alexandra Elizabeta Bertea. Posebnu nagradu Mia Čorak Slavenska za klasični balet osvojila je Lisa Breuker, Nagradu Charlotta Grisi za talentiranog mladog plesača pripala je Anamariji Marković, a nagrada Društva profesionalnih baletnih umjetnika otišla je u ruke Petre Čovran.

 

 

Natalia Horsnell i Anton Bogov

 

Na Gala večeri moglo se vidjeti mnogo toga. Neki su parovi u pas de deuxu imali određenih poteškoća, iako su u solu zabljesnuli. Tako su Iva Vitić Gameiro i njen partner Guilherme Gameiro Alves (samo on se natjecao) imali poteškoća prilikom izvođenja varijacije iz Bajadere, ali su bili savšeni u kasnijim Varijacijama u F.ado molu. Isto vrijedi i za Mai Kageyamu i njenog partnera Roberta Bruista, koji su pas de deux iz Orašara izveli lošije nego kasniju koreografiju Fever Night. Bojana Lipovščak bila je pomalo nesigurna, a Lisa Bruker oborila je publiku s nogu svojoj varijacijom Kitri iz prvog čina baleta Don Quijote. O skokovima Nikolaja Gorodiskog ne treba ni pričati: unatoč nedavnoj ozljedi, zabljesnuo je u punom sjaju. Kod Andree Schifana mogle su se primjetiti nepreciznosti u doskocima, a Natalia Horsnell bila je fantastična Odilija iz Labuđeg jezera. Njeno lice bilo je fantastično – činilo se da u ulozi uživa, i mogli smo zaista vidjeti manipulativnu, zluradu ženu koja zavodi princa Siegfrieda.

 

 

Natjecanje je započelo u ponedjeljak, izvedbama plesača mlađih od 18 godina. Organizacija je gotovo identična kao na Prix de Lausanne: natjecanje je podijeljeno u dva dijela, određeni su elementi koji se moraju obavezno otplesati u koreografiji, a tijekom izvedbe potrebno je koristiti cijelu pozornicu. Plesalo je preko 30 natjecatelja, a svaki je izvodio dvije koreografije. Iako se velik broj natjecatelja borio sa koracima, bilo je tu i odličnih izvedbi. U prvom dijelu natjecanja Melanija Gocevska iz Makedonije plesala je varijaciju iz baleta Gusar, u kojoj je pokazala veliku brzinu u izvođenju piquea i pirouetta. Njezina sunarodnjakinja, Ilijana Danilov, odlično je otplesala varijaciju Kitri iz Don Quijotea, a publiku je oduševila i Hrvatica Petra Čovran u varijaciji iz Paquite. Ena Brkić iz BiH bila je nesigurna u obje koreografije, dok je nešto bolja bila njezina sunarodnjakinja Laura Vidović, koja je u objema izvedbama ostala zapažena po svojim lijepim, mekanim rukama. Od boljih izvedbi treba još spomenuti onu Makedonke Bojane Hristovske u varijaciji iz baleta Bajadera i Olju Papeš u varijaciji Kitri iz Don Quijotea. Jovana Petrović iz Crne Gore bila je elegantna u varijaciji iz Vragolaste djevojke, a dobrom se pokazala i Leda Šeparović u Faraonovoj kćeri.

 

 

U drugom dijelu natjecanja dobro su svoje koreografije otplesale hrvatske natjecateljice Gabrijela Mede u varijaciji iz Vragolaste djevojke te Anita Nodilo u varijaciji iz Don Quijotea. Odlične foundu-e i piquee izvela je Anja Pavičević iz Crne Gore u varijaciji iz Giselle, a Leda Šeparović ponovo je bila vrlo profesionalna u varijaciji iz Trnoružice, čije je foundu-e publika jednostavno morala nagraditi pljeskom prije samog kraja njezine izvedbe. Definitivno najbolji bio je ruski plesača Dimitrij Vyskubenko koji je, budući da je na daleko višem nivou od svih natjecatelja ove kategorije, zasjenio sve ostale plesače. U prvom dijelu plesao Pas des deux Pjotra Iljiča Čajkovskog, a u drugom varijaciju iz Don Quijotea. U obje je koreografije izveo izvanredne skokove i pirouette koje je publika nagradila gromoglasnim pljeskom.

 

 

Tog popodneva nastupili su i stariji plesači. Među njima istaknula se Angela Velevska iz Makedonije koja je otplesala varijaciju iz Esmeralde. Ona je odlična i obećavajuća mlada tehničarka. Baletan Hassan Awad iz Egipta pokazao je svoju brzinu, okretnost i vještinu u muškoj varijaciji iz Gusara. Slovenski baletan Tomaž Golub odlično je otplesao varijaciju Franza iz Coppelie. Posebno treba pohvaliti člana zagrebačkog baletnog ansambla, ukrajinskog baletana Nikolaja Gorodiskog, koji je varijacijom pas de deuxa Čajkovskog izmamio od publike snažan pljesak i dugotrajne ovacije. Angela Velevska iz Makedonije lijepo je otplesala varijaciju iz Coppelie. Veću pozornost i bolje umijeće pokazali su plesači iz skupine C, stariji od 22 godine. Balerina iz Rumunjske, Alexandra Elisabeta Bertea, oduševila je varijacijom iz baleta Giselle.

 

Kristina Starostina

 

Jednak je dojam ostavila i Lisa Breuker, koja je prekrasno je otplesala varijaciju iz istog baleta te kasnije varijaciju Quitri iz Don Quijotea. Vidljiv talent i uporan rad mlade balerine zaista se vide iz svakog njenog pokreta. Mai Kageyama i Robert Bruist jako su dobro otplesali Grand pas de deux iz Orašara, a Guilerme Gaimeo Alves bio je izvrstan u Grand pas de deux iz Bajadere. Japanska balerina Yuki Nakashima dobro je otplesala varijaciju iz Giselle, Satomi Netsu i Alexandru Pilca također su bili dobri u Grand pas de deux iz Gusara. Mlada nada Leona Silvoš odlično je otplesala Grand pas de deux iz Trnoružice, u pratnji partnera Yassauia Mergliyeva koji je izvan konkurencije, te pokazala publici sjajan talent i izvrsnu uvježbanost. Još jedno je domaće ime pokazalo izniman talent iskristaliziran trudom i radom – Valentina Štrok koja je odlično otplesala varijaciju iz Gusara.

 

 

Odlična kao i uvijek Natalia Horsnell prekrasno je izvela Grand pas de deux iz Labuđeg jezera te svojom izvedbom, elegancijom i pojavom zadivila publiku. Ruska balerina Kristina Stratostina pokazala je zavidno baletno umijeće i eleganciju svojom izvedbom Paquite varijacije i varijacije Markitenka. Njeno bismo ime defintivno izdvojili uz ime Natalie Horsnell kao dvije najbolje izvođačice. Treba spomenuti i mladu balerinu Evu Karpilovsku koja je lijepo otplesala varijaciju Kitri iz 3. čina iz baleta Don Quijote.

 

 

Natjecanje je bilo dobro organizirano, a u Gala večeri zaista se moglo uživati. Kategorija klasičnog baleta na ovom natjecanju opet je na programu za dvije godine, a do tada se nadamo da bi Društvo profesionih baletnih umjetnika, koje natjecanje organizira, moglo ispraviti jedinu zamjerku koju imamo. Prevelik broj nagrada, po više dobitnika srebrnih i brončanih nagrada te posebnih pohvala možda zaista nije potreban.

Najnovije iz kategorije "Uncategorized":

Besplatan Orašar

ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati  20. prosinca u 19.30 sati ispred

Počinje prodaja karata za Orašara

SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr

HNK osnovao Baletni studio

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu

Najnovije vijesti na portalu:

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Novi ravnatelj riječkog Baleta

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv

Besplatan Orašar

ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati  20. prosinca u 19.30 sati ispred