Dokumentarac o obnovi pačke Ane Pavlove
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
MOSKVA – Misty Copeland, prva tamnoputa plesačica u 70-godišnjoj povijesti Američkog baletnog teatra na svom je Instagram profilu prošli tjedan objavila fotografiju dviju ruskih balerina od glave do pete prekrivenih crnom bojom. Bojenje tijela u crno (blackface) praksa je koju već dugih 140 godina koristi Boljšoj teatar u svom klasičnom baletu Bajadera.
Komentar američke balerine koja kritizira upotrebu šminke u predstavi potaknuo je raspravu na društvenim mrežama i privukao pažnju ruskih medija. „Ovo je stvarnost baletskog svijeta”, napisala je Misty ispod objave koja je do sada prikupila preko 65 000 lajkova i potaknula raspravu s više od 5000 komentara.
Copeland, koja na Instagramu ima 1,7 milijuna pratitelja, rekla je da korištenje “crnog lica” smatra rasističkim, no unatoč njenim kritikama i prozivanju zbog rasne neosjetljivosti, Boljšoj teatar ipak nema namjeru promijeniti način izvođenja baletne predstave.
– Nema načina da bi ljudi na Zemlji, s pristupom medijima, društvenim mrežama, obrazovanju i izlaganjem sebe i svog života svijetu, bili dovoljno slijepi i neuki da ne znaju da je to neprihvatljivo – napisala je Misty.
Vodeće osobe ruske baletne scene odbacile su njenu objavu i kažu da su kritike neosnovane.
– Balet Bajadera na ovaj je način izveden tisućama puta u Rusiji i inozemstvu i Boljšoj teatar nema namjeru uključiti se u ove rasprave – izjavio je generalni direktor kazališta Vladimir Urin.
Baletna predstava Bajadera ili Hramska plesačica, koja je prvi put izvedena davne 1877. godine, govori o indijskoj ceremoniji vjenčanja iz 18. stoljeća i uključuje mlade balerine čija se lica prekrivaju crnom bojom kako bi predstavljale Maure, rekao je Makhar Bazijev, voditelj Boljšoj plesne trupe.
– Pronaći nekakvu duboku uvredu u ovome jednostavno je smiješno. Nitko nam se do sada nije žalio niti je u ovim malim Maurima vidio bilo kakav čin nepoštovanja. Šminku je moguće izbaciti samo ako ona uzrokuje društvene rasprave i negodovanja, ali u ovom slučaju riječ je o samo jednoj plesačici kojoj to smeta i njenim pratiteljima na Instagramu – istaknuo je Bazijev.
Nikolaj Ciskaridze, direktor Ruske baletne akademije i bivša baletna zvijezda Boljšoj teatra, izjavio je da se Boljšoj jednom ipak suzdržao od upotrebe crne boje.
– Bilo je to tijekom jednog putovanja u New York 2005. godine kada je trupa je upozorena da nošenje šminke može izazvati “probleme” pa su plesačice umjesto toga nosile crne kostime – rekao je Ciskaridze.
Pratitelji Misty Copeland izrazili su ogorčenje i oštro kritizirali Boljšoj teatar zbog kulturne i rasne neosjetljivosti, a nekoliko djevojčica koje ju prate i koje je predstavila u svojoj objavi (djevojke koje plešu te uloge u Boljšoju), izbrisale su svoje Instagram profile.
– Neke baletne kompanije tijekom godina su postale svjesne kulturološke i rasne neosjetljivosti ove baletne izvedbe i odlučile su je ne izvoditi – napisao je u Patrick Frenette, koji s Copeland pleše u Američkom baletnom teatru.
Neki su Copeland kritizirali zbog prenošenja američkih rasnih problema i povijesti ropstva na Rusiju, kao i zbog cyberbullyinga mladih djevojaka.
– Ove djevojke ne moraju biti svjesne sjevernoameričkih društvenopolitičkih pitanja koja se ne odnose na njih i njihovu zemlju – napisala je Julija Terjaeva na objavu Misty Copeland.
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
Mišljenje da ograničenja potiču kreativnost nedavno je u velikom stilu potvrdio novozelandski koreograf Corey Baker sa svojim najnovijim projektom Swan Lake Bath Ballet. Riječ je o
SYDNEY – Umjetnici, a samim time i balet, nalazi se među najugroženijim industrijama koje je pogodila pandemija Covid-19. Brojne su predstave, premijere, gostovanja i natjeca
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr
Kada nema drugih problema treba ih izmisliti..Neka ona samo pleše i oduševljava svoje poklonike a na društvene mreže slobodno stavlja sve svoje uloge koje rado gledamo. Nakon šarolikih izjava Polunina pisanih po tijelu ili izgovorenih ovo je što se mene tiče nastavak gluposti koju čujemo od iznimno talentirane osobe.