Dokumentarac o obnovi pačke Ane Pavlove
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
NEW YORK – Najpopularnija afroamerička balerina Misty Copeland, prvakinja prestižnog njujorškog ABT-a, uskoro će održati svoj prvi online Masterclass. Datum još nije poznat, ali uskoro će biti objavljen na stranici www-masterclass.com. Kroz 17 klaseva Misty će nastojati približiti balet plesačima neovisno jesu li početnici ili napredni, mlađi ili stariji. Kako je Misty afroameričkog podrijetla, a balet je počela plesati tek s 13 godina, tijekom svoje se karijere susretala s brojnim predrasudama i neodobravanjem. No nju je to samo još više motiviralo da pokaže kako se ne morate uklapati u većinu ako želite uspjeti.
Svaki će je klas zaseban video:
1. Uvod: Misty govori o filozofiji koja joj je pomogla da izdrži brojne izazove tijekom svog plesnog školovanja. Njezina je priča velika inspiracija svakoj balerini da poveća samopouzdanje i, ako je potrebno, krene iznova.
2. Tehnika: na drugom klasu Misty govori o greškama koje je radila tijekom svojih nastupa, objašnjava na koje se načine nosila s kritikama, te kako je unaprijedila svoju tehniku i ostvarila kvalitetu pokreta.
3. Nastup: Na trećem klasu ćemo vidjeti kako Misty priprema svoje baletne špice ovisno o tome u kojem baletu nastupa. Na kraju će otplesati varijaciju Crnog Labuda iz svima dobro poznatog baleta Labuđeg jezera.
4-6. Tehnika na štapu: ova tri klasa posvećena su osnovnim baletnim vježbama na štapu, a to su tandu, plie, temps lieu i rond de jambe.
7. Dekonstrukcija izvedbe na primjeru varijacije Crnog Labuda: sve dosad prikazane vježbe spojene su u usporenu izvedbu poznate varijacije iz Labuđeg jezera. U ovom klasu moguće je vidjeti kako je svaka baletna koreografija zapravo skup pojedinačnih vježbi spojenih u cjelinu.
8. Spajanje tehnike i umjetničkog izričaja: Misty će nam objasniti kako pretočiti svoj stil izvedbe tehničkih elemenata na pozornici te plesače ohrabriti da unesu svoju osobnost u svaki nastup.
9. – 10. Izvedba pas de deuxa Bijelog Labuda: U ova dva klasa Misty sa svojim plesnim partnerom, Calvinom Royalom III, objašnjava važnost povjerenja između plesnih partnera te razumijevanja obiju uloga u pas de deuxu kako bi izvedba bila cjelovita i svima razumljiva.
11. Izvedba sa stavom: Misty objašnjava koliko se važno povezati s publikom tijekom izvedbe te kako se to postiže potpunom iskrenošću i uživanjem u svakom trenutku na pozornici.
12. Spajanje modernog s klasičnim: moderni balet je nešto s čime se prije ili kasnije susretnu svi plesači klasičnog baleta. Svidjelo se to njima ili ne, rad u kazalištu često zahtjeva spajanje modernih i klasičnih plesnih pokreta koje nam na ovom klasu predstavlja koreograf Kyle Abraham.
13. – 14. Rad s koreografima: U ova dva klasa imamo priliku vidjeti kako rad s koreografom izgleda iza kulisa. Kako nastaje koreografija, kako se uvježbava s plesačima, što koreografi mijenjaju tijekom rada s plesačima. Sve to nam Misty donosi u suradnji s nekoliko američkih koreografa uključujući Debbie Allen, Alexeija Ratmanskog i Twylu Tharp.
15. Evolucija stila uz Princea: Misty objašnjava kako je pjevač Prince utjecao na drastičnu promjenu u njenom plesu, te nas potiče da izađemo iz svoje komfor zone i istražujemo različite plesne stilove.
16. Vrijednost podrške drugih plesača: na ovom klasu Misty govori o važnosti međusobne podrške između plesača sličnih životnih situacija. O svom iskustvu govori i već ranije predstavljeni plesač Calvin Royal III.
17. Raznolikost i inkluzivnost u baletu: na posljednjem klasu Misty ističe važnost raznolikosti plesača koja doprinosi baletnoj umjetnosti, te potiče sve da ne žive u predrasudama o tome kako bi balerine trebale izgledati. Svatko svojom posebnosti obogaćuje baletni klas i baletne predstave.
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
Mišljenje da ograničenja potiču kreativnost nedavno je u velikom stilu potvrdio novozelandski koreograf Corey Baker sa svojim najnovijim projektom Swan Lake Bath Ballet. Riječ je o
SYDNEY – Umjetnici, a samim time i balet, nalazi se među najugroženijim industrijama koje je pogodila pandemija Covid-19. Brojne su predstave, premijere, gostovanja i natjeca
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr