Dokumentarac o obnovi pačke Ane Pavlove
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
LONDON – Svi smo, ako ne uživo a onda barem na internetu, vidjeli neku verziju Labuđeg jezera čiji je koreograf pokušao da bude drugačija. Povijest pamti svašta: od verzije u kojoj su labudovi muškarci, preko onih u kojima je Rotbard neobično aktivan na sceni, do koreografa koji su na scenu u četvrtom činu poslali crne labudovi da plešu među bijelima. Vjerojatno polovina Labuđih koja se u ovoj trenutku na svijetu igraju ima sretan završetak.
Nagledali smo se svega: od sjajnih, zanimljivih rješenja, preko revolucionarnih, pa do onih mlakih i jadnih. Utoliko je zanimljiva nova koreografija ovog sjajnog bijelog baleta koju će u svibnju izvesti engleski Kraljevski balet (ROH). Nakon punih 30 godina, koliko je u toj kući igralo Labuđe Anthonyja Dowella, koreografskog se posla prihvatio kućni koreograf ROH-a Liam Scarlett.
– Mislim da publika zaslužuje svježi pogled na klasiku. Naravno da nam je svima teško oprostiti se od Dowellove verzije, na kojoj su mnogi plesači doslovno odrasli, no povremeno je potrebno osvježiti stvari. Dugo smo spremali ovu produkciju i jako sam uzbuđen zbog nje – rekao je Scarlett medijima.
Ono što je predstavio javnosti zvuči zanimljivo: odlučio je članicama ansambla skratiti suknje, pa će sada plesati u pačkama, kakve smo mi na ovim prostorima i navikli gledati u Labuđem. Osmislio je novi četvrti čin, plesan na jednako posloženu glazbu koju je koristio i njegov prethodnik.
Nunez i Muntagirov plesat će na premijeri, foto: Bill Cooper
Koreografirao je drugačije dvorske plesove te divertismane u prvom i trećem činu. Većina nacionalnih plesova je zapravo nova, njegova, osim što nije ni taknuo Napolitanski ples. Bio je to omiljeni dio bivšeg direktora Baleta Fredericka Ashtona, pa ga zato Scarlett nije htio dirati, jer mu je i samom prirastao srcu.
Rotbart u ovoj produkciji nije čarobnjak, nego istinski negativac, manipulator koji ima plan kako se dočepati prinčeva njegova dvorca. Siegfried je otprilike isti, mekan i bojažljiv, a Odette i Odilija su samo lutke koje kontrolira zli mastermind.
– One su dva potpuno odvojena entiteta; stvorenja koje Rotbart kontrolira. Mislim da je za plesačicu sjajno što se može okušati u kreiranju dvije potpuno različite, gotovo bipolarne uloge. No, to je i jako teško – dodaje Scarlett, koji je odabrao šest postava za ovu predstavu. Za prvu izvedbu, onu 17. svibnja, odabrao je Marianelu Nunez i Vadima Muntagirova.
Pogledajte kako je izgledala dosadašnja verzija Labuđeg jezera.
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
Mišljenje da ograničenja potiču kreativnost nedavno je u velikom stilu potvrdio novozelandski koreograf Corey Baker sa svojim najnovijim projektom Swan Lake Bath Ballet. Riječ je o
SYDNEY – Umjetnici, a samim time i balet, nalazi se među najugroženijim industrijama koje je pogodila pandemija Covid-19. Brojne su predstave, premijere, gostovanja i natjeca
ZAGREB – Centar za kulturu Trešnjevka s ponosom najavljuje 20. jubilarne susrete plesnih grupa TREPS, manifestaciju koja već dva desetljeća afirmira plesni izraz i plesnu umj
OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv